De la HR la Marketing in pasi de internship
Esti in dubii ce sa alegi intre Resurse Umane si marketing? Poate studiezi marketing si esti curios/a ce presupune mai in detaliu domeniul de HR sau poate esti la un master de resurse umane si ti-ai dori sa lucrezi intr-un departament de marketing. Indiferent daca te afli in una dintre situatiile mentionate sau pur si simplu ti-ai dori sa ajungi in viitor sa lucrezi intr-unul din repectivele domenii, ai sansa sa experimentezi ce-ti place. Cum? Printr-un program de internship in care aplici atat cunostintele si skill-urile in marketing cat si cele din HR, dar si altele. Cum ti se pare?
Am stat de vorba cu colega noastra Delia pentru a descoperi care este parerea ei in raport cu aceasta pozitie. Delia ne povesteste despre experienta sa ca intern in Catalyst, care sunt provocarile in aceste doua domenii si de ce sa alegi o pozitie de internship care sa imbine activitati din ambele domenii.
Cum ai ajuns sa urmezi un internship in cadrul Catalyst Solutions?
Am aflat de Catalyst Solutions si platforma Hipo.ro in urma participarii la HR&Digital Marketing Bootcamp experienta in care mi-am dorit sa imi dezvolt cunostintele in HR. In cadrul evenimentului am descoperit o noua pasiune: marketing-ul. Am luat parte la workshop-ul sustinut de Catalyst Solutions si prezentat chiar de fetele ce aveau sa imi devina colege in cadrul companiei (coincidenta?). Mi-a placut vibe-ul transmis de organizatori inca de la eveniment si afland ca tocmai s-a deschis o pozitie care sa imbine HR-ul cu marketingul, am decis sa aplic. Mai intai am fost chemata la un interviu ceva mai informal in care viitoarea echipa a aflat mai multe despre mine, apoi am avut de facut o “tema pentru acasa” asa cum am numit-o noi atunci si in final un interviu One to One.
Cum se desfasoara o zi obisnuita ca HR&Marketing Intern?
In primul rand, nu as putea sa spun ca exista un tipar al unei zile la Catalyst. Ca si intern am avut parte zilnic de informatii noi, am invatat sa lucrez cu platforme necunoscute mie pana atunci si am intalnit noi provocari (care trebuie sa recunosc ca imi plac). Ca HR&Marketing intern am invatat sa setez campanii de digital marketing pe Google, Facebook, Instagram si LinkedIn, dar am fost implicata si in campanii offline de distributie flyere, doorhangere, postere, plus coordonarea colaboratorilor. Am invatat si cum functioneaza campaniile de email marketing si am derulat cateva proiecte ale clientilor nostri.
In ceea ce priveste atributiile de HR, m-am ocupat fie de evaluarea CV-urilor si colaborarea cu participantii inscrisi la proiectele Catalyst Solutions, fie de comunicarea cu aplicantii pe diferite pozitii deschise de companiile partenere sau trimiterea de newslettere informative. Printre altele am avut ocazia sa scriu si o serie de articole pentru pagina de Stiri Hipo, sa iau testimoniale de la fostii participanti la proiectele noastre si sa ma ocup de relatia companiei cu ONG-urile studentesti.
Ce iti place cel mai mult la acest program de internship?
Cred ca cel mai mult mi-a placut mediul de lucru, unul in care desi am venit fara prea multa experienta in domeniu am reusit sa ma integrez cu usurinta si sa simt ca apartin acestei echipe cu care impartasesc valori asemanatoare. Bineinteles, m-am bucurat foarte mult sa observ accentul care s-a pus pe procesul meu de invatare si increderea pe care am primit-o din partea echipei.
Cand ma gandesc la perioada de internship imi amintesc cu cel mai mult drag de oamenii foarte deschisi, gata oricand sa iti clarifice orice nelamurire pentru a-ti usura munca, dar care stiu sa se si distreze atunci cand au ocazia! De asemenea, am ramas cu niste amintiri minunate din team building-uri, de la sesiunile de invatare, zilele de nastere, mesele de pranz servite impreuna si chiar de sedintele in echipa.
Ce skill-uri sunt necesare pentru aceasta pozitie de internship?
Fiind o pozitie de intern, sunt recomandati studentii sau proaspat absolventii cu maximum 2 ani de experienta, astfel ca prin aceast rol vor avea ocazia sa dobandeasca cunostinte noi si o experienta unica. Totusi, conteaza foarte mult si pro-activitatea de care un tanar a dat dovada pe parcursul anilor de facultate si nu numai, cum ar fi: implicarea in diferite organizatii studentesti sau actiuni de voluntariat, participarea la diverse concursuri, participarea la traininguri de dezvoltare personala si profesionala, implicarea in programe extracurriculare sau obtinerea unor burse.
Care a fost proiectul de suflet din cadrul programului?
Top Talents Romania a fost cu siguranta proiectul meu de suflet!
Am reusit sa ma implic foarte mult, sa dobandesc noi abilitati, sa devin muuult mai organizata si sa imi depasesc limitele. Mi s-a oferit ocazia sa observ si sa fiu parte din organizarea unui eveniment pentru studenti atat de complex si cu totul deosebit fata de cele la care participasem pana atunci.
Cred ca m-a atras foarte mult acest proiect deoarece este dedicat studentilor ca mine, carora am reusit indirect sa le ofer o noua oportunitate, dar si pentru ca energia si libertatea de exprimare m-au dus putin cu gandul la zilele in care organizam proiecte in AIESEC, ONG-ul din care am facut parte in anii studentiei.
Ce sfaturi ai pentru studentii care doresc sa urmeze un program de internship in marketing sau HR?
Just do it!
Stiu ca atunci cand trebuie sa aplicam pentru primul nostru job, avem o teama, pentru ca nu stim ce ne asteapta, daca suntem potriviti pozitiei sau daca vom face fata. Ei bine, veti fi surprinsi sa aflati ca oamenii ce urmeaza sa va fie colegi nu se asteapta sa cunoasteti deja cum se rezolva taskurile atribuite, sau ce presupune fiecare proiect. Si ei au trecut macar o data prin aceeasi situatie.
Cum poate iesi in evidenta un tanar pentru un program de internship in aceste domenii?
Cel mai important lucru este sa aiba incredere in ei si in experienta dobandita pana la momentul actual, sa se focuseze pe ceea ce stiu si pe punctele lor forte, nu pe cele slabe - asa cum cei mai multi dintre noi tindem sa facem. Ii sfatuiesc sa scoata in evidenta orice activitate in care s-au implicat si orice experienta pe care au avut-o si le-a adus un plus de valoare in dezvoltarea lor: de la programe de internship si limbi straine invatate pana la burse Erasmus si voluntariate internationale, fiecare dintre acestea conteaza si ii poate diferentia.