Sidonia Boca, Nestlé: in fiecare an scoatem pe piata aproximativ 30 de pozitii de internship si traineeship in domenii diverse

Sidonia Boca si-a inceput activitatea profesionala in cadrul Nestlé in anul 2012, printr-un program de internship in care a luat contact cu toate functiunile din cadrul departamentului de HR.

A continuat apoi cu un program de traineeship de un an de zile, preluand proiectul Nestlé Needs Youth in Romania. Astfel, a crescut treptat in domeniul recrutarii si al organizarii de traininguri. In prezent, este responsabila de recrutarea la nivel de companie si coordonarea proiectului Nestlé Needs Youth.

 


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare este adaptat fiecarui tip de job in parte. De exemplu, pentru pozitiile de traineeship, candidatii trebuie sa rezolve un studiu de caz, sa participe la un interviu video si apoi la un interviu la sediul nostru, fiecare etapa fiind eliminatorie.

In cazul pozitiilor entry si middle level, prima etapa consta intr-o discutie cu unul din specialistii nostri in recrutare, urmata de una, doua testari specifice jobului.

Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Intrebarile sunt adaptate atat tipului de job, cat si nivelului acestuia. Cele care sunt cel mai des intalnite ar fi: „Ce ai invatat din experienta x?”, „Ce te-a motivat sa aplici pentru pozitia noastra?”.

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Daca vorbim despre candidatii pentru pozitiile de internship/traineeship apreciez cel mai mult dorinta de a invata, energia si bunul simt.

Pentru restul pozitiilor, in afara de cunostintele cerute de post, integritatea, spiritul de echipa sunt cele mai importante trasaturi vizate.

Care sunt posturile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

In ultimul an am avut dificultati in a gasi candidati in domeniul financiar, atat pentru pozitii de traineeship cat si pentru pozitii de specialisti. Asta poate pentru ca noi punem mare accent atat pe competentele tehnice, cat si pe cele „soft” – comunicare, inteligenta emotionala, leadership, iar candidati care sa intruneasca toate conditiile sunt mai rari in domenii atat de specializate.


Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Pentru interviurile la distanta le recomand sa aiba la indemana descrierea jobului si CV-ul. Acest tip de interviu este o buna modalitate ca ambele parti, atat angajatorul, cat si candidatul, sa afle mai multe unul despre celalat si sa decida impreuna urmatoarele etape din procesul de recrutare.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Subiectul remuneratiei este intotdeauna sensibil, fiind in acelasi timp un criteriu important in procesul de selectie. In mod normal, recrutorul este cel care abordeaza subiectul asteptarilor salariale, iar recomandarea noastra pentru candidati este sa raspunda sincer. Unii candidati au un prag minim sub care si-au impus sa nu coboare, pentru altii, subiectul salariului este mai putin important decat alte aspecte (oportunitati de dezvoltare, work-life balance etc.). Toate abordarile sunt ok atata vreme cat exista sinceritate de ambele parti. Candidatii potriviti se pozitioneaza aproape intotdeauna in limitele bugetului nostru.

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

„Ce te motiveaza sa lucrezi la Nestlé?”


Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori?

In 2014, Nestlé a demarat un program ambitios, Nestlé Needs YOUth, care-si propunea sa ofere la nivel european solutii pentru combaterea somajului din randul tinerilor sub 30 de ani. In Romania ne-am alaturat bucurosi intiativei si, din 2014 pana azi am reusit sa influentam prin actiunile noastre inceputurile unui parcurs profesional pentru peste 1.500 tineri: am angajat 336 tineri profesionisti, am oferit 107 stagii de internship, am organizat 41 evenimente de dezvoltare la care au participat peste 1.150 tineri, iar numaratoarea continua!

Ca parte din initiativa Nestlé Needs YOUth, in fiecare an scoatem pe piata aproximativ 30 de pozitii de internship (3-6 luni) si traineeship (un an) in domenii diverse precum: marketing, vanzari, financiar, supply chain, HR etc. Prin aceste programe dorim sa ajutam tinerii cu potential si pasiune pentru domeniul in care au aplicat sa se dezvolte si sa puna bazele unei viitoare cariere.


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

As pune pe primul loc cultura companiei: respectul (fata de angajati, fata de societate, fata de viitor) este o valoare de baza a companiei noastre, alaturi de integritate si pasiunea pentru ceea ce facem. Avem, desigur, planuri de cariera, oportunitati de promovare sau re-specializare, oportunitati internationale si, bineinteles, un pachet de beneficii atractiv.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

Pe langa pasiunea cu care isi indeplineste sarcinile, un angajat poate evolua profesional atunci cand performanta sustinuta se imbina perfect cu dorinta permanenta de dezvoltare.

Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe?

Tinand cont de tendintele de ultima ora din domeniul tehnologic cat si de accesul tot mai facil la internet, devenim tot mai flexibili cu privire la “de unde” si “cand” sa lucram.

Chiar daca uneori stabilirea unei compatibilitati intre programele traditionale de lucru si ritmul impus de anumite job-uri, roluri sau activitati este o provocare, am considerat oportun sa adoptam “lucrul remote”, asa ca incepand de anul trecut, am implement initiativa Working from home, in care in anumite zile, angajatii pot lucra de acasa.

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Fiti voi insiva!


Despre companie:

Nestlé este lider mondial in industria alimentara, fiind prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici și 333.000 de angajati. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestlé se angajeaza sa imbunatateasca calitatea vietii consumatorilor in fiecare zi, in intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte a unui stil de viata sanatos.

In Romania ne-am inceput activitatea in luna iulie a anului 1995, cu o reprezentanta ce numara doar sase angajati si avea ca principal rol importul de cereale pentru micul dejun, cafea, hrana pentru bebelusi, supa instant si condimente. In anul 2000 am achizitionat marca JOE, care a devenit una dintre cele mai apreciate marci din portofoliul nostru. In prezent Nestlé Romania are aproximativ 1000 de angajati in sediile din Bucuresti si Timisoara si este unul dintre cei mai importanti jucatori din industria alimentara, atat prin cota de piata, cat si prin succesul marcilor - majoritatea fiind in fruntea categoriei lor.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI