Apreciem foarte mult inovatia si dedicatia - Mirela Stere @ Macromex
Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?
Unicitatea companiei Macromex consta in modelul sau de business:
Suntem companie de Sales si Marketing avand master brandul Edenia, brandurile de inghetata La Strada si Corso, plus alte cateva branduri mai putin mediatizate. Adresam toate canalele de vanzare: IKA, comertul traditional si clientii HoReCa. Suntem furnizori de servicii logistice atat pentru clientii interni - diviziile sales Macromex cat si pentru clientii externi: cel mai important client este compania La Lorraine Romania – fabrica de brutarie si patiserie congelata.
Pe langa vanzarile domestice avem si partea de export, dar si business-ul de Trading. Iata ca 4 tipuri de business-uri diferite se integreaza intr-o singura companie romaneasca si antreprenoriala.
Un alt element diferentiator il reprezinta high-bay-ul Edenia. Amplasat strategic, in parcul industrial Reif din Campania Turzii, Edenia Distribution Center, este rezultatul unei investitii de 17 milioane de euro. Intreaga cladire are o capacitate de 17.000 de paleti, se intinde pe o suprafata de 6.900 mp si include cel mai inalt depozit de produse congelate de tipul High-Bay din Europa, complet automatizat: 42 metri inaltime, 16 niveluri de depozitare.
Pentru pregatirea comenzilor, sistemul avansat de management alege dintre diferite strategii si tehnologii de pick by voice asigura o viteza si o precizie mai mare decat sistemele traditionale, stabilind un dialog intre operator si computer prin intermediul tehnologiilor de recunoastere a vocii si amprentelor audio personale. O alta tehnologie folosita este goods to man, prin care anumite produse sunt aduse in mod automat de catre sistemul de benzi la o statie de picking cu operator.
Complexitatea operatiunilor si sistemelor de ultima generatie necesita si un personal calificat. Toti operatorii care lucreaza in Edenia Distribution Center au un program special de lucru si echipamente de protectie ce rezista la temperaturi de pana la -49 de grade.
Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?
Cea mai ispirata intrebare primita de la un candidat a fost: “Ce v-a motivat sa lucrati atat de mult in Macromex?”
Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?
Macromex a decis o noua abordare a investitiei in capitalul uman propriu demarand un proiect strategic in 2017, un proiect complex care acopera toate ariile de HR, managementul performantei, dezvoltare organizationala, responsabilitate sociala, brand de angajator dar mai ales BRAND DE ANGAJAT – identificand acele comportamente si valori care sunt apreciate nu doar de catre conducerea companiei cat mai ales de catre angajatii din companie.
Firul rosu care leaga toate zonele de HR mentionate mai sus este reprezentat de OAMENI SI VALORI.
Punctul de pornire al proiectului: identificarea cu instrumente specifice a 5 standardele de leadership, 11 competente manageriale si 77 de comportamente care asigura succesul in compania Macromex, asumarea lor in toate zonele de business, impactand in modul cel mai profund cultura companiei, cultura care se doreste a fi nu doar performanta ci si colaborativa.
Profilul echipei de management ne-a relevat 4 competente manageriale plasate in zona de extra-performanta/puncte forte/talent:
- Angajamentul (cel mai ridicat scor),
- Gestionarea de procese
- Flexibilitatea – scorare similara pentru ambele competente
- Responsabilitate
- Comunicare
- Relatii Organizationale
Aceste 6 competente definesc performanta in cadrul echipei Macromex.
Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?
Paleta de beneficia este destul de varianta insa cel mai apreciat beneficiu in companie este Bookster-ul. Mai acordam tichete de masa, tichete cadou de 8 martie, 1 iunie, Paste si Craciun (ocazii cu care oferim si pachete cadou angajatilor cu produsele companiei), 7 card – pentru activitati sportive, card de servicii medicale platit de catre companie, accesul la cursuri, decont transport.
Lansarile de produse devin evenimente interne extrem de apreciate de catre colegi si prin ateliere funny incercam sa replicam retelele initiale. In 2019 vom incepe cu curs de nutritie organizat la HQ, cursuri de educatie financiara si mai avem multe planuri care urmeaza sa se concretizeze.
Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?
Din 2017 am demarat un program de traininguri care se va desfasura in urmatorii 2 ani. De anul acesta echipa s-a imbogatit cu un Trainer & OD Specialist si “viitorul suna bine” – asa cum ne asigura o cunoscuta reclama .
Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?
Fiind o companie antreprenoriala apreciem foarte mult inovatia si dedicatia asa incat parcursul profesional al unui angajat nu este neaparat stabilit de companie, este la indemana fiecaruia in functie de pasiunea cu care isi face job-ul, in functie de cat de repede si bine se integreaza in echipa, in functie de cat de multi si doreste sa se dezvolte si de rezultatele pe care le are.
Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?
Cautam programe de dezvoltare out-the-box pentru ca dezvoltarea on the job este destul de provocatoare. Prin programele de induction, prin Bookster, prin biblioteca virtuala si prin programele de training dezvoltate in-house si livrate de colaboratori. Exemplul personal este o alta abilitate extrem de apreciata de catre angajatii Macromex si ne dorim leaderi la orice nivel.
Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?
Exista cate o abordare personalizata pentru fiecare categorie de personal in parte. Dar zona comuna o reprezinta interviul din mai multe etape (min. 2), verificarea de referinte si testul sau proba de lucru. Testele profesionale sunt dezvoltate intern si construite impreuna cu managerii de departamente, pentru cele de management colaboram cu partenerii de la Great People. In functie de pozitie avem si verificarea cunostintelor de limba engleza sau Excel.
Mirela Stere, Director Resurse Umane @ Macromex
Mirela Stere are peste 27 de ani experienta in Resurse Umane, 24 dintre acestia fiind in companii din domeniul FMCG. Inainte de a lucra la Macromex, a mai activat in First Romanian Distribution ca HR Officer unde a coordonat departamentul de HR pentru 6 ani, integrand divizia de Sales a L'Oreal, Gilette, Nestle, Mars, SCA Hygiene Product SRL, Reckitt Benkiser.
In perioada Ianuarie 2008 - Decembrie 2008 a fost Project Manager al "Macromex Academy". De asemenea, in Macromex a fost HR Consultant pentru Cominca, Lekkerland, La Lorraine Romania.
A dezvoltat brandul de angajatori Macromex (compania s-a clasat in Top 100 de angajatori pentru care romanii isi doresc sa lucreze).
Mirela a absolvit Universitatea de Constructii din Bucuresti si detine o diploma in Management de la The Open University Business School - UK si o diploma in Strategic Human Management de la Asebuss. De asemenea, este trainer certificat de CNFPA.