Publicitate- Art director
Directorii de creatie lucreaza pe
partea vizuala a publicitatii, de obicei in parteneriat cu un copywriter. Acestia
concep idei originale, ca raspuns la un brief provenit de la un client. Aceasta
persoana este implicata in toate etapele proiectului, de la conceptul initial
pana la conceperea produsului final.
De asemenea, acesti sunt
responsabili pentru implicarea celorlalti membri ai echipei de creatie:
ilustratori, fotografi, designeri, etc.
Proiectele publicitare pot varia si campaniile pot implica lucru cu urmatoarele tipuri de media:
- Televiziune si radio;
- Internet;
- E-mail direct;
- Postere;
etc.
Activitati specifice
Rolul unui art director variaza in functie de agentia la care este angajat si brief-ul clientului. Activitatile specifice includ:
- Generarea de concepte si idei creative pentru
a implini necesitatile de publicitate ale clientului;
- Lucrul indeaproape cu copywriteri pentru a
forma un parteneriat productiv si creativ;
- Desfasurerea de proiecte de cercetare si
documentare;
- Producerea de schite si 'storyboards'
(televiziune) sau materiale imprimate pentru a comunica ideile clientului;
- Informarea celorlalti membri ai echipei de
creatie;
- Angajarea de fotografi, artisti sau
producatori de film pentru a lucra la proiecte;
- Intelegerea audientei tinta si a sectorului
caruia ii este adresata publicitatea;