CREATIVITY BLUEPRINTS 5 da startul la inscrieri
Creativity Blueprints 5, singura școală gratuită de creație în publicitate pentru studenții din România, va avea loc între 15 și 24 mai, la Alchemia. Tinerii cu skilluri de Art Director sau Copywriter pot aplica până pe 10 mai pe www.creativityblueprints.ro.
Cea de-a 5-a ediție își propune să înveţe 20 de participanți cum să îmbine creativitatea cu eficienţa în publicitate. Timp de 10 zile, studenți pasionați de desen/grafică sau de scriere creativă vor participa la workshopuri, traininguri, studii de caz şi dezbateri ţinute de profesionişti din publicitatea românească.
Tinerii selectaţi, studenţi cu un mindset alternativ, vor avea parte de antrenamente intensive care le vor disciplina gândirea şi creativitatea. Vor trece prin sesiuni de brainstorming, storytelling şi traininguri de copywriting, grafică şi branding. După dezbateri despre freelancing, printuri, spoturi, campanii neconvenţionale, digitale sau integrate, studenţii vor cunoaşte publicitatea la ea acasă, petrecând câteva ore într-unele din cele mai mari agenţii din ţară.
Vor rezolva o serie de briefuri şi vor participa la un pitch final, în urma căruia pot câştiga, printre altele, internshipuri direct în agenţii. Îşi vor antrena gândirea creativă alături de specialişti ai industriei, printre care: Sorin Psatta, Marc Borţun, Mihnea Gheorghiu, Ştefan şi Adriana Liuţe, Silviu Pădurariu, Vasile Alboiu, John Riley, Dana Pascu, Vlad Mihai (Cutărică).
Conceptul acestei ediţii îşi propune să dezbată creativitatea în publicitate dintr-o perspectivă realistă. ”Ideile bune sunt cele eficiente” a plecat de la insightul că tinerii se pierd în creativitate şi uită să fie relevanţi. „Creativitate pe câmpii întâlnim la tot pasul în industria publicitară, iar juniorii sunt primii consumaţi de acrobaţii artistice irelevante. Este crucial ca tinerii să-şi educe gândirea şi să înţeleagă că a fi doar creativ, fără o cauză, poate merge o dată, dar nu de fiecare dată” spune Maria Dumitriu, Project Manager. „Publicitatea bună după eficienţă se cunoaşte. Ştim cu toţii, e vorbă veche. Când un spot îşi pierde relevanţa în faţa creativităţii, rămâne definit de un caracter pur estetic. Or publicitatea nu e decorativă” adaugă Bela Rinderu, Project Manager.
Sunt puse la bătaie două obiecte realizate de departamentul de Crafts al comunităţii Advice. Scaunul Caracatiţă cu Dungi şi Bicicleta cu Roţi Pătrate sunt forma fizică a utilităţii pierdute în creativitate. Ele sunt expuse în Club Control şi Panic până pe 15 mai, iar admiratorii le pot câştiga printr-un concurs simplu pe pagina de facebook Advice (www.facebook.com/advicestudents).