Gamificarea – cea mai noua metoda de recrutare din Romania
Incepand cu anul 2014, in Romania va fi implementata o strategie de recrutare utilizata cu precadere pe piata din America: gamificarea.
Aceasta noua metoda functioneaza dupa un principiu simplu: angajatorul posteaza pe site-ul companiei un joc conceput astfel incat specialistii in recrutare pot contura un profil al candidatilor in functie de realizari, iar candidatii interesati de un job in cadrul companiei trebuie doar sa se antreneze in aceasta competitie constructiva si creativa.
Noua metoda de recrutare va fi implementata in Romania de compania Pontoon, parte a Adecco Group. Rory Jeffcock, EMEA RPO Director Pontoon, considera ca “gamificarea este un proces plãcut, distractiv şi cu o satisfacere imediatã.” Implementand aceasta strategie, specialistii in recrutare ar putea avea deschidere spre un numar mai mare de candidati, deoarece jocurile pot deveni virale pe canalele de socializare, iar companiile pot distribui informatii mult mai usor.
Acesta este si motivul pentru care, desi companiile americane pierd anual 1,5 milioane de dolari din cauza angajatilor care se joaca in timpul programului, strategia este una utilizata la scara larga.
O alta problema pe care aceasta noua metoda de recrutare tinteste sa o inlature este feedback-ul negativ al unui candidat respins de o companie: “Chiar dacã sunt respinşi, candidaţii rãmân cu o atitudine pozitivã faţã de companie şi sigur vor vorbi cu prietenii loc despre metoda de selecţie”, mai spune Jeffcock.
Un exemplu concret este jocul creat de o companie IT care presupune spargerea unor coduri. Persoanele care doreau sa se angajeze in cadrul acelei companii aveau acces la posturile vacante doar dupa ce gaseau si spargeau codurile.
Distractiva si competitiva, gamificarea este o metoda inedita de recrutare care poate atrage o paleta larga de candidati de pe piata fortei de munca din Romania.