Motivele pentru care romanii nu sunt buni vanzatori
Un studiu realizat de Trend Consult Group releva faptul ca doar 37% dintre oamenii de vanzari analizeaza nevoile clientului inainte de a veni cu solutii, cei mai multi apeland la presupuneri. De asemenea, doar 11% dovedesc faptul ca sunt cu adevarat interesati de perspectiva clientului.
18% dintre cei chestionati au declarat ca incearca sa-si impuna produsele atunci cand clientul isi manifesta obiectiile. Acestia apeleaza la formulari care pun sub semnul intrebarii capacitatea de intelegere a clientului. Daca acesta nu doreste sa cumpere un produs sau serviciu inseamna ca nu a inteles pe deplin toate avantajele. Aceasta tactica nu face altceva decat sa convinga si mai mult clientul ca nu ar trebui sa cumpere.
De asemenea, doar 1 din 10 oameni de vanzari solicita o actiune din partea clientului si cere informatii suplimentare. Prin solicitarea de date suplimentare, clientul devine un participant activ la inchiderea cu succes a procesului de vanzare.
Acest studiu a fost realizat pe baza raspunsurilor oferite de 600 de oameni de vanzari, din industrii diferite si cu o experienta de minimum trei ani in domeniu. Evaluarea acestor competente s-a facut prin analiza comportamentelor in timpul rezolvarii unei anumite sarcini. Trend Consult Group a analizat in principal abilitatile de vanzare, negociere si orientarea catre client.
Participantii la studiu au fost agenti, consultanti, reprezentanti vanzari, key account manageri si chiar manageri de vanzari. Principalele industrii din care fac parte sunt: servicii financiar-bancare, auto, pharma, retail, distributie, IT&C, turism si media.
Compania Trend Consult Group activeaza de 13 ani pe piata serviciilor de training si consultanta din Romania si este specializata pe vanzari, customer care si business wisdom.
Vezi studiu: http://trendconsultgroup.com/studiu-vanzari/