7 lucruri care te vor ajuta sa devii mai eficient

Indiferent de ocupatia pe care o avem, cu totii cautam diferite modalitati prin sa devenim mai eficienti. Renunta sa te mai bazezi pe cafeaua de dimineata, pranz si seara si pe liste cu lucrurile pe care le ai de facut. Cauta sa-ti sporesti productivitatea pe termen lung. Cum poti ajunge sa devii mai eficient?


Evita sa faci o munca pe care altii nu pun pret

Gandeste-te la toate lucrurile pe care le ai de facut sau pe care doresti sa le realizezi. Scrie-le pe o foaie si dupa rupe foaia in doua. Unul dintre principalele motive pentru care nu ajungem niciodata sa obtinem tot ceea ce ne-am propus se datoreaza faptului ca ne propunem prea multe. Concetreaza-te doar pe lucrurile care conteaza cu adevarat si cauta sa realizezi cea mai buna versiune a lor. Pentru a te asigura ca muncesti pentru ceea ce este cu adevarat relevant pentru compania la care lucrezi este foarte important sa porti o discutie cu managerul tau. Evita sa faci o munca pe care altii nu pun pret.


Conceptul de multitasking nu este posibil.

Creierul uman nu se poate concentra la doua lucruri deodata. Pentru a te convinge de acest aspect iti propunem urmatorul experiment. Tine un pix in mana dreapta si alt pix in mana stanga. Incearca sa desenezi cu dreapta un cerc si cu stanga un patrat.

Nu o sa iti iasa de la inceput, intrucat creierul va trebui sa se concentreze in doua parti simultan. Dupa ce exersezi o sa reusesti, dar acest lucru se datoreaza faptului ca desenarea uneia dintre cele doua forme geometrice va deveni automatism.

Asadar, uita ideea de multitasking. Concentreaza-te pe o singura sarcina o data.


"Pauzele mici si dese, cheia marilor succese"

Micile pauze de cafea, pauza de pranz sau un simplu apel telefonic primit care te determina da te ridici de la birou si sa te deconectezi putin – toate acestea te ajuta in procesul de invatare. Memoria beneficiaza de pe urma micilor pauze care permit creierului sa se odihneasca. O data la 50-60 de minute ridica-te de pe scaun si uita-te intr-un punct indepartat. In acest fel vei ajuta si ochii sa nu resimta oboseala.


Aplica principul lui Pareto de 80/20

Acesta sustine ca 20% reprezinta intodeauna esentialul, in timp ce 80% este partea mai putin valoroasa. Cum te ajuta acest principiu? Iti va aminti in permanenta faptul ca dintre toate lucrurile pe care le realizezi intr-o zi, doar 20% conteaza cu adevarat – acest procent este cel care iti va aduce 80% din rezultate. Cand te simti presat de timp, gandeste-te care sunt cu adevarat lucrurile care merita atentia ta.


Ocupa-te de task-urile dificile inainte de masa de pranz

Exista un bioritm firesc al organismului uman. In prima parte a zilei creierul este mult mai receptiv si acumuleaza mai usor informatiile. Capacitatea de a lua decizii si de a rezolva probleme este la maxim in jurul orei 10:00, la ora 11:00 circulatia sanguina ajungand la punctul sau maxim. Incepand cu ora 13:00 atentia ne scade treptat si abia dupa ora 15:00 creierul se pune din nou in miscare.

Evident, in functie de persoana pot exista diverse modificari. Analizeaza-ti propriul bioritm pentru a identifica acele momente ale zilei cand esti cel mai productiv.


Realizeaza-ti un plan de time management

Stephen Covey, autorul The Seven Habits of Highly Effective People a popularizat matricea Time Managementului.
In Cadranul 1 (stanga sus) sunt lucrurile importante si urgente. Acestea sunt cele care necesita rezolvate primele.
In Cadranul 2 (dreapta sus) sunt lucrurile care sunt importante in viata, dar care pot fi realizate si mai tarziu,
Cadranul 3 (stanga jos) prezinta lucrurile de care ne lovim zilnic si care ne distrag de la lucrurile importante.
Cadranul 4 (dreapta jos) sunt aspectele de zi cu zi care ar putea sa ramana si nerezolvate, intrucat nu sunt nici importante, nici urgente.
 

 

Stabileste-ti o rutina productiva

Devenim mult mai eficienti in momentul in care suntem familiarizati cu un anumit stil de a lucra. Stabileste-ti momente specifice din zi cand iti verifici email-ul si te ocupi de lucrurile situate in Cadranul 3 al lui Covey sau cand iti rezolvi task-urile dificile. In acest fel, iti vei forma un automatism si iti vei creste performanta.

De asemenea, obisnuieste-te sa grupezi task-urile similare si sa le rezolvi in acelasi interval de timp. In acest fel o sa resimti mai putin stres decat atunci cand te ocupi de task-ul 1, rezolvi task-ul 2 si dupa te apuci de task-ul 3 care este similar primului.


Urmeaza acesti pasi simpli si vei simti diferenta. Nu uita:

  • Urmareste sa realizezi cea mai buna versiune a lucrurilor cu adevarat importante;
  • Renunta la multitasking;
  • Ia pauze mici si dese;
  • Aplica principiul lui Parleto de 80/20;
  • Tine cont de bioritmul pe care il ai;
  • Realizeaza-ti un plan de Time Management;
  • Stabileste-ti o rutina.

In timp ce aplici strategiile de mai sus, evita pe cat posibil distractiile de la munca.

Sura imagine: www.learningfundamentals.com.au

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI