Publicitate-Account executive

Actioneaza ca un punct de legatura intre client si agentia de publicitate. Acestia pot raporta account managerului, dar au responsabilitatile de project manager al companiilor clientilor lor si au grija ca acestea sa fie produse la timp si sa se incadreze in bugetul stabilit.

Advertising account executives  realizeaza propunerile si stabilesc intalnirile pentru a prezenta oferta si consturile clientilor. Acestia lucreaza indeaproape cu clientii pe tot parcursul campaniilor. Acest rol implica gestionarea conturilor  pentru trei-patru clienti in acelasi timp, coordonarea activitatilor echipei de publicitate si personalului administrativ.

Activitati specifice
Activitatile specifice sunt legate de gestionarea campaniilor de publictate.

Responsabilitatile includ:

•    Discutarea despre produse, servicii si cerinte de publicitate pentru fiecare client;
•    Stabilirea de intalniri cu clientii sau alt personal din interiorul agentiei.
•    Delegarea muncii celorlati membri ai echipei;
•    rezumarea media, implicarea in munca de creatie si cercetare, formularea de strategii de marketing;
•    actionarea precum o legatura intre client si agentia de publicitate prin intretinerea contactului permanent intre acestea si comunicarea eficienta;
•    verificarea starii campaniilor;
•    negocierea cu clienti si personalul agentiei despre detaliile campaniilor;
•    prezentarea planurilor de campanie clientilor pentru aprobare;
•    respectarea termenelor limita si indeplinirea sarcinilor;
•    gestiunea bugetelor si a resurselor;
•    intocmirea de rapoarte;
•    gasirea si intretinerea de noi contracte;
•    asumarea de sarcini administrative;
•    gestionarea profitabilitatii conturilor;
•    in unele cazuri gestionarea personalului;
•    monitorizarea eficientei campaniilor.

Cerinte:

Desi acest domeniu este deschis persoanelor cu orice tip de pregatire, o sansa in plus o au cei care au specializari in urmatoarelor domenii:
o    Publicitate
o    Marketing
o    Limbi straine
o    Comunicare
o    Economie

Experienta este de preferat, precum si un mod excelent de a observa cum functioneaza o agentie de publicitate, dar sunt greu de obtinut asa ca trebuie sa fiti pregatiti sa lucrati voluntar o perioada, in cazul in care este necesar. Unele agentii, mai mari ofera programe de internship.

Candidatii potentiali vor trebui sa demonstreze urmatoarele:
  • capacitati excelente de comunicare interpersonala si abilitati de lucru in echipa;
  • o abordare proactiva si foarte organizata, abilitatea de a motiva, de a convinge si de a aborda o arie     vasta de oameni, incepand cu persoanele din departamentul de creatie si terminand cu clientii;
  • o pasiune deosebita pentru domeniul publicitatii si o intelegere a ceea ce inseamna a face publicitate cu succes
  • critica constructiva;
  • cunostinte economice.
Pasii urmatori in cariera pot fi:

  • account manager, gestioneaza clientii cu profil deosebit, de obicei promovarea pe o pozitie superioara de pe   aceasta dureaza in jur de 3-4 ani;
  • account director, asumarea responsabilitatii pentru toate persoanele care gestioneaza conturile clientilor;
  • group account director.

Va recomandam si:

O zi din viata unui consultant de management