Publicitate-Account executive
Advertising account executives realizeaza propunerile si stabilesc intalnirile pentru a prezenta oferta si consturile clientilor. Acestia lucreaza indeaproape cu clientii pe tot parcursul campaniilor. Acest rol implica gestionarea conturilor pentru trei-patru clienti in acelasi timp, coordonarea activitatilor echipei de publicitate si personalului administrativ.
Activitati specifice
Activitatile specifice sunt legate de gestionarea campaniilor de publictate.
Responsabilitatile includ:
• Discutarea despre produse, servicii si cerinte de publicitate pentru fiecare client;
• Stabilirea de intalniri cu clientii sau alt personal din interiorul agentiei.
• Delegarea muncii celorlati membri ai echipei;
• rezumarea media, implicarea in munca de creatie si cercetare, formularea de strategii de marketing;
• actionarea precum o legatura intre client si agentia de publicitate prin intretinerea contactului permanent intre acestea si comunicarea eficienta;
• verificarea starii campaniilor;
• negocierea cu clienti si personalul agentiei despre detaliile campaniilor;
• prezentarea planurilor de campanie clientilor pentru aprobare;
• respectarea termenelor limita si indeplinirea sarcinilor;
• gestiunea bugetelor si a resurselor;
• intocmirea de rapoarte;
• gasirea si intretinerea de noi contracte;
• asumarea de sarcini administrative;
• gestionarea profitabilitatii conturilor;
• in unele cazuri gestionarea personalului;
• monitorizarea eficientei campaniilor.
Cerinte:
Desi acest domeniu este deschis persoanelor cu orice tip de pregatire, o sansa in plus o au cei care au specializari in urmatoarelor domenii:
o Publicitate
o Marketing
o Limbi straine
o Comunicare
o Economie
Experienta este de preferat, precum si un mod excelent de a observa cum functioneaza o agentie de publicitate, dar sunt greu de obtinut asa ca trebuie sa fiti pregatiti sa lucrati voluntar o perioada, in cazul in care este necesar. Unele agentii, mai mari ofera programe de internship.
Candidatii potentiali vor trebui sa demonstreze urmatoarele:
- capacitati excelente de comunicare interpersonala si abilitati de lucru in echipa;
- o abordare proactiva si foarte organizata, abilitatea de a motiva, de a convinge si de a aborda o arie vasta de oameni, incepand cu persoanele din departamentul de creatie si terminand cu clientii;
- o pasiune deosebita pentru domeniul publicitatii si o intelegere a ceea ce inseamna a face publicitate cu succes
- critica constructiva;
- cunostinte economice.
- account manager, gestioneaza clientii cu profil deosebit, de obicei promovarea pe o pozitie superioara de pe aceasta dureaza in jur de 3-4 ani;
- account director, asumarea responsabilitatii pentru toate persoanele care gestioneaza conturile clientilor;
- group account director.