Publicitate-Account Planner

Aceasta pozitie joaca un rol cheie in dezvoltarea de campanii de publicitate pentru o gama variata de produse. Rolul lor este sa combine atitudinile si interesele consumatorilor, clientilor si angajatilor de la departamentului de creatie pentru a produce publicitate de calitate. In calitate de voce a consumatorului in cadrul agentiei, planificatorii se folosesc de date din cercetari pentru a identifica grupurile ideale si metodele optime de comunicare.

Account Planner-ul combina datele din piata, cercetarea calitativa si cunostintele despre produs intr-o promozitie care ii permite echipei creative sa produca idei care vor rezolva problemele de afaceri definite. Avand cunostinte intensive despre strategii de marketing, o provocare cheie este dezvoltarea de metode inovatoare pentru  a cerceta clientii.

Activitati specifice:


•    Comunicarea cu clientii pentru a identifica probleme specifice si a dezvolta idei.
•    Comunicarea cu colegii din agentie, precum departamentul de creatie in procesul dezvoltarii campaniei;
•    Analiza unei cantitati mari de informatie pentru a obtine un context al strategiilor de marketing. Acest lucru poate include: studii demografice, socio-economice si in legatura cu piata pe care activeaza clientul si cotele de piata;
•    Crearea de grupuri de cercetare calitativa;
•    Monitorizarea tendintelor culturale si sociale si impactul acestora asupra atitudinii consumatorilor, comportamentului si perceptiilor, folosind o varietate de date obtinute din cercetare;
•    Gasirea unui punct de vedere asupra unui produs pe baza caruia sa se faca camapniile de publicitate;
•    Cercetarea produsului sau serviciului, care poate implica obtinerea de cunostinte specifice si tehnice;
•    Reconcilierea diferentelor dintre perceptiile curente ale consumatorilor asupra marcii si modului in care clientul doreste ca aceasta sa fie perceputa;
•    Intanirea cu client pentru  a afla despre istoria marcii si abordarile anterioare, respectiv adaptarea abordarilor pentru anumite segmente cheie;
•    Analizarea si interpretarea raspunsului de pe piata si datelor din vanzari pentru a evalua eficienta campaniei.
Acest domeniu este deschis absolventilor de orice profil. Totusi, urmatoarele profile vor avea o sansa sporita: psihologie, matematica, economie, statistica.

Demonstrarea abilitatilor organizatorice, creative, o gandire logica si abilitati analitice este foarte importanta.
Inainte de a aplica la o astfel de pozitie este foarte important sa va documentati cat mai bine despre publicitate.

Experienta anterioara in domeniul publictatii, marketingului si cercetarii de piata este de preferat. Potentialii candidati vor trebui sa dovedeasca:

•    O combinatie intre abilitati analitice, curiozitate si un interes mare pentru oameni;
•    Creativitate si imaginatie (aceasta este o industrie care este receptive la idei noi si la oameni noi);
•    Abilitati de comunicare;
•    Abilitati de lucru in echipa;
•    Abilitati de prezentare;
•    Gandire strategica;


Va recomandam si:

O zi din viata unui consultant de management