Angajatii care au un hobby, mai productivi la locul de munca
Psihologii Universitatii de Stat din San Francisco spun ca oamenii care au hobby-uri pot identifica solutii salvatoare in activitatea zilnica, de la birou. Indiferent care ar fi acest hobby, acesti angajati sunt mai dispusi sa-si ajute colegii, pentru a atinge obiectivul comun.
Cercetatorii au analizat 350 de persoane cu diverse profesii (si hobby-uri), care au vorbit despre ceea ce fac in timpul liber si activitatea de la locul de munca.
Cei care sunt implicati puternic intr-o activitatea creativa au inregistrat performante cu 30% mai mari decat cei care isi urmeaza mai rar pasiunea.
Angajatii care au si o latura creativa, extra job, inregistreaza performante mai bune la locul de munca. Cercetatorii au tinut cont si de alte elemente care influenteaza performanta, precum personalitatea fiecarei persoane in parte.
Unii oameni au o personalitate mai creativa, explica Eschleman. Pentru a vedea cat de creative sunt persoanele respective, cercetatorii le-au intrebat (pe o scara de la 1 la 7), cat de deschise sunt in fata noilor experiente si cat apreciaza arta.
Cercetatorul crede ca modul in care ne comportam la birou se intersecteaza mereu cu cel in care ne purtam acasa.
Si chiar daca nu stim exact in ce masura iti va folosi activitatea de pescar amator pentru a-ti imbunatati activitatea profesionala, Eschleman precizeaza ca pasiunile ii pot ajuta pe angajati sa isi cunoasca mai bine calitatile si slabiciunile.
Activitatile creative iti ofera oportunitatea de a invata mereu ceva nou despre tine, explica cercetatorul.