Abilitati necesare in functie de industria in care vrei sa lucrezi

Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Productivitate Corporatista (Institute for Corporate Productivity), abilitatile si competentele nontehnice conduc o companie catre succes. 83% dintre organizatiile respondente, cu un numar mai mare de 10.000 de angajati, recunosc importanta majora a acestor abilitati si aportul oamenilor care le detin la succesul companiei.

Atunci cand sunt intr-un interviu cu un candidat, oamenii de HR analizeaza compatibilitatea acestuia cu job-ul pentru care aplica comparand lista de abilitati pe care acesta o evidentiaza cu abilitatile si competentele necesare pentru job. Afla care sunt abilitatile pe care oamenii de HR le cauta la un candidat din industria in care lucrezi. Stimuland aceste abilitati si subliniindu-le in CV sau in scrisoarea de intentie, te va ajuta sa castigi job-ul pe care ti-l doresti.

 

Industrie/Profesie Abilitati necesare
Contabilitate/ Finante

Pe masura ce avansezi in cariera ta in acest domeniu, tipul tau de personalitate si calificarile personale (soft skills) vor conta la fel de mult precum cunostintele tale tehnice.

O persoana care lucreaza sau vrea sa lucreze in acest domeniu are nevoie de abilitati numerice, aptitudini de analiza si sinteza in calcule matematice. Trebuie sa fie capabil sa invete continuu, sa rezolve probleme, sa fie orientat catre rezultat si sa aiba capacitate de analiza si aptitudini organizatorice.

Publicitate

Oamenii care lucreaza in publicitate trebuie, in primul rand, sa aiba o inteligenta emotionala foarte dezvoltata, care sa le permita sa priveasca dincolo de barierele tehnice de promovare si sa se puna atat in locul consumatorului, cat si in locul vanzatorului.

Acestuia ii sunt necesare abilitati de comunicare (scriere, ascultare, vorbire), capacitatea de analiza, spiritul critic, capacitatea de a lucra bine in echipa, gandire strategica si, nu in ultimul rand, creativitatea si imaginatia.

Vanzari

Studii realizate de Harvard University si Gallup scot in evidenta ca 94% din totalul de vanzari de produse si servicii sunt realizate de 4% din totalul oamenilor de vanzari. De asemenea, 80% din tranzactiile B2B se fac datorita calitatii bune a relatiilor dintre vanzatori si cumparatori.

Omul de vanzari trebuie sa aiba abilitatea de a asculta si de a adresa intrebari, excelente abilitati de comunicare si persuasiune, flexibilitate si adaptabilitate (capacitatea de a se adapta interlocutorului). Alte abilitati: eficienta, rezolvarea de probleme, capacitatea de a anticipa reactiile celorlalti, proactivitatea, asertivitate.

Resurse umane

Ai nevoie de o paleta larga de abilitati pentru a fi un om de HR foarte bun. In primul rand, trebuie sa ai excelente abilitati de recrutare si selectie, sa reusesti sa citesti si sa intelegi persoana din fata ta, luand decizii la rece si in mod obiectiv. De asemenea, ai nevoie de abilitati de comunicare si relationare, de capacitatea de a negocia si de a rezolva probleme si conflicte la locul de munca.

Pe langa aceste abilitati, un om de HR trebuie sa aiba abilitati numerice, pentru a realiza bugete sau pentru a masura performanta angajatilor, abilitati organizatorice, pentru a atrage, a forma, a dezvolta si a retine angajatii.

PR

Oamenii ce PR sunt cunoscuti pentru atitudinea lor proactiva, pentru perseverenta cu care urmaresc canalele media si pentru abilitatea cu care construiesc noi relatii. De asemenea, ei au excelente abilitati de comunicare, atat scrisa, cat si verbala.

Pentru ca atributiunile unui om de PR s-au extins si catre alte canale media, cei care vor sa lucreze in acest domeniu trebuie sa isi extinda paleta de abilitati pe care le poseda: gandirea strategica (pentru a se asigura ca toate canalele de comunicare sunt integrate in planul media), capacitate de research si analiza (pentru a urmari conversiile, feedback-ul audientei sau pentru a descoperi nevoile publicului), eficienta si managementul timpului sunt cateva dintre acestea.

Marketing

Cautarea unui loc de munca e ca un exercitiu de marketing, in care produsul (tu) trebuie sa indeplineasca cerintele cumparatorului (angajatorul). Cu alte cuvinte, ei cauta in tine abilitati si competente care sa ii ajute in dezvoltarea afacerii.

Daca iti doresti sa lucrezi in marketing, trebuie sa ai excelente capacitati persuasive, abilitati organizationale, originalitate si spirit critic. Trebuie sa fii proactiv si orientat catre rezultate, sa detii abilitati de comunicare si sa fii flexibil, pentru a putea sa faci fata oricarei situatii neprevazute. Nu uita ca intr-un astfel de loc de munca trebuie sa iei mereu decizii in cunostinta de cauza, sa poti sa identifici elementele care duc la cresterea eficiente si sa ai solide cunostinte de business despre industrie si piata.

Management/ Consultanta

Oamenii care lucreaza in acest sector sunt, in general, responsabili cu planificarea, coordonarea si organizarea activitatilor dintr-o companie sau dintr-un anumit departament. De aceea, angajatorii nu mai cauta doar persoane cu competente functionale dezvoltate, ci si cu abilitati soft care sa ajute la crearea de noi relatii si ridicarea standardelor de performanta.

Un bun manager trebuie sa aiba excelente abilitati de comunicare si relationare, sa fie definit de o inteligenta emotionala peste medie si sa fie orientat spre rezultate. Nu trebuie sa ii lipseasca nici abilitatile de leadership, gandirea critica si abilitati de management al timpului si al prioritatilor sau abilitatile de lucru in echipa.

IT

In timp ce unele companii de IT cauta candidati cu competente tehnice predictibile, necesare job-ului respectiv, altele au cerinte ce pot parea surprinzatoare. Spre exemplu, Microsoft cauta candidati cu spirit auto-critic, compania din UK Logica viza, in principal, candidati capabili sa lucreze bine sub presiuni si care au o influenta pozitiva asupra celor din jur. In plus, programele pentru absolventi organizate de Metaswitch Networks cauta tineri creativi, cu abilitati de comunicare si relationare.

Angajatorii vizeaza abilitati soft de care profesionisti IT au nevoie pentru a creste nivelul de performanta.  Chiar daca impresia generala este ca un profesionist IT nu comunica, acesta are nevoie de abilitati de comunicare si relationare, pentru a putea explica eficient procese tehnice sau idei si propuneri in fata echipei sau a clientilor.

Acesta trebuie sa lucreze bine in echipa si sa aiba abilitati de leadership, pentru ca, uneori, profesionistii IT primesc si task-uri de manager. In plus, trebuie sa dovedeasca abilitati organizatorice si aiba capacitatea de a rezolva probleme pentru ca se pot intalni frecvent cu acestea.

Inginerie

Competentele tehnice nu sunt de ajuns pentru o cariera de succes in domeniul ingineriei. Abilitatile soft joaca un rol din ce in ce mai important in diferentierea candidatilor sau a angajatilor din aceasta arie de lucru. Un studiu realizat de The American Society of Mechanical Engineers evidentiaza faptul ca abilitatile de comunicare sunt cruciale pentru succesul inginerilor la locul de munca.

In plus, IEEE Spectrum a incercat sa demonteze mitul conform caruia inginerii sunt lipsiti de creativitate. Acestia au nevoie de aceasta abilitatea deoarece creeaza mereu noi produse sau le imbunatatesc pe cele existente, folosindu-se si de capacitatea lor de a identifica si de a rezolva probleme.

Nu in ultimul rand, inginerii trebuie sa fie flexibili,  pentru a se adapta mediilor de lucru diverse si cerintelor la fel de diverse si, de asemenea, sa lucreze bine in echipa.

Customer support/ Client service

Principalii factori de succes din aceasta industrie sunt capacitatea de a comunica cu cumparatorii si abilitatile de persuasie. Nu trebuie sa lipseasca, insa, flexibilitatea, care permite vorbitorului sa se adapteze (pe sine si oferta) la posibilitatile si nevoile receptorului, auto-controlul, abilitatea de a rezolva probleme si de a face fata conflictelor, precum si capacitatea de a te depersonalizare.                                                                                   

Desi trebuie sa creezi o conexiune cu cel cu care discuti, nu trebuie sa te lasi condus de emotii sau de problemele din viata de zi cu zi.

 

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI

  Articole Cariera