INTERVIU Cristina Solea: Angajatori de TOP reprezinta pentru noi o oportunitate de a recruta candidati pentru toate departamentele noastre

Cristina Solea are o experienta de peste 7 ani de zile in domeniul Recrutarii. De 5 ani coordoneaza echipe de recrutare (mici – cu 3 sau 4 membri sau mari – cu pana la 30 de membri). In prezent, ocupa functia de Recruitment Manager la eMAG.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? Care credeti ca este motivul?

Ultimii ani au demonstrat ca angajarile in zona de IT au devenit din ce in ce mai dificile avand in vedere ca realitatea pietei IT face ca ofertele de joburi sa fie mai numerose decat numarul de candidati care isi cauta un job in mod activ. Acest trend este observabil nu numai in randul companiilor cu profil IT, ci si in randul altor industrii. Acest „trend” se resimte si la nivelul companiei noastre, competitia pe piata de IT fiind foarte mare.

Exista programe dedicate studentilor pe care compania dvs le va avea deschise pana la sfarsitul anului, respectiv inceputul anului viitor (programe de internship, trainee, management trainee, scoli de vara etc)

La inceput de septembrie am anuntat rezultatele primului nostru program de internship, eMAG Talent Internship. In urma celor 22 de pozitii de interni deschise, 16 dintre acestia ni s-au alaturat in calitate de colegi. Ne propunem sa organizam in fiecare an programul de Internship, urmand sa revenim in vara lui 2015 cu cea de-a doua editie de eMAG Talent Internship.

Care este numarul joburilor deschise pana la sfarsitul acestui an? Mentionati raportul intre joburile deschise: pozitii entry-level, mid-level si senior.

Pana la finalul lui 2014 vom angaja aproximativ 200 – 250 de oameni. Peste 60% sunt pozitii Senior Level. Restul sunt junior sau middle level.

Numiti top 3 soft skils, respectiv top 3 hard skills pe care le cautati la un junior? Cum apreciati ca le pot dezvolta in timpul studiilor?

In ciuda lipsei de experienta in cazul unui junior, pentru noi conteaza foarte mult atitudinea acestuia, potentialul, disponibilitatea de a invata si dorinta de a creste profesional. Noi ii vom pune la dispozitie toate instrumentele de care are nevoie pentru a se dezvolta personal si profesional, acesta trebuie sa ne demonstreze din interactiunea cu echipa de recrutare ca este deschis spre a se folosi de aceste instrumente. Testele pe care le dam in cadrul procesului de recrutare ne ajuta sa identificam potentialul acestora, in functie de aria din business spre care vor sa se indrepte.

Care sunt top 3 tehnologii pentru care compania pe care o reprezentanti recruteaza juniori?

Cautam profile pentru intreaga organizatie, aici fiind incluse atat departamentul de IT, cat si celelalte departamente, precum Comercial, Marketing, International Development, Legal, Finance.

Cum arata un candidat ideal pentru industria din care face parte compania dvs? Care sunt abilitatile si competentele pe care le urmariti atat in evaluarea CV-ului cat si in cadrul interviurilor?

Cautam persoane care se potrivesc culturii noastre organizationale si, implicit, impartasesc valorile eMAG. Persoanele pe care le dorim in companie sunt cele cu drive, care lucreaza dinamic, isi doresc provocari si sa invete permanent lucruri noi. De asemenea, cautam persoane cu potential de a se integra intr-un business online, in care viteza este esentiala.

Cum recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interactiunea cu reprezentanti companiilor pe care ii intalnesc la diferite proiecte: targuri de cariera, evenimente de dezvoltare profesionala si personala?

Este foarte important pentru candidati sa aiba cunostinte despre compania pe care o targeteaza, de aceea recomandam sa isi faca un research initial. In plus, le transmitem de fiecare data sa aiba CV-ul up to date, precum si profilele de LinkedIn. LinkedIn-ul a devenit o carte de vizita pentru candidati, recrutarea se intampla in mare parte aici.

Ce recomandari aveti pentru tinerii care fac parte din generatia Y? Cum se pot pregati pentru procesul de recrutare?

Incurajam tinerii candidati sa acumuleze cat mai multa experienta in timpul studiilor prin activitati extra curriculare, sa participle la Internship-uri, sa fie inscrisi in ONG-uri, sa participle in cat mai multe programe de voluntariat. Le recomandam sa demonstreze disponibilitatea de a-si asuma un job entry ca prim pas in pregatirea lor profesionala. Pozitiile senior sau de management sunt obtinute in urma unui efort sustinut care presupune mai multi ani de invatare.

Ce sfaturi ati oferi unei persoane care este in cautarea unui job pentru a-si creste sansele de a obtine jobul dorit? Exista canale pe care le recomandati sa le urmareasca atunci cand sunt in cautarea unui job?

Recomandam o cautare a joburilor pe canale alternative, LinkedIn, Facebook, recomandari ale cunostintelor, evenimente de networking. Canalele clasice de recrutare nu mai reprezinta o prima optiune in identificarea jobului sau angajatorului ideal. Implicarea proactiva in cat mai multe proiecte, extra proiectelor existente la un job, este un atu pentru orice candidat.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei (ex: teste de personalitate, teste de cunostinte specifice job-ului, interviuri de grup /assesment center / interviu individual / interviu cu manager-ul etc)?

Exista interviuri standard de HR, urmate de aplicarea unor baterii de teste (inteligenta, personalitate, cunostinte tehnice), iar in functie de rezultatele celor doua etape corelate urmeaza un interviu cu managerul departamentului pentru care se recruteaza. In cazul proiectelor de volum, apelam la Assessment Center.

Ce modalitati de motivare propuneti angajatilor-cheie astfel incat sa ii pastrati in interiorul companiei pe termen lung (exemplu: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?

Indiferent de departamentul in care lucreaza, toti angajatii nostri beneficiaza de un pachet de beneficii standard, care include, printre altele, abonament de servicii medicale, transport asigurat de companie, facilitati interne (fun room, fructe, sucuri gratuite la discretie etc) si un mediu de lucru la standarde internationale.

Investim constant in formarea angajatilor nostri care au acces la traininguri specializate. Totodata, eMAG a pus bazele primului MBA de business online din România, in cadrul caruia angajatii nostri urmeaza cursuri de Macroµeconomie, Financiar, Management strategic, Marketing strategic, Online Marketing, Coaching, Negociere, Managementul strategic al resurselor umane, Studii organizationale. Numai in cursul acestui an valoarea investitiilor in dezvoltarea si consolidarea echipei eMAG se ridica la 1 milion de euro.

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie

ULTIMELE JOBURI