Cunoaste bine cultura organizationala

Ai terminat facultatea recent sau esti pe cale sa o termini in curand. Poate ai deja ceva experienta de munca dobandita pe parcursul scolii sau nu. Poate te-ai orientat deja catre un domeniu profesional si catre o companie in care vrei sa te angajezi cu scopul de a-ti dezvolta serios cariera. In aceasta etapa, aspectele esentiale care sunt luate in considerare de tineri in alegerea locului de munca – conform studiului ‘Cel mai dorit angajator*’ organizat de Catalyst Solutions - sunt urmatoarele:

Click pe image pentru versiunea mare

 

Din cele 20 puncte de mai sus, 6 aspecte (1, 2, 4, 5, 6, si 8) descriu cel mai bine cultura organizationala a companiei. Acest rezultat denota importanta pe care tinerii o acorda culturii organizationale in alegerea companiei pentru a-si construi cariera de succes pe care si-o doresc.

Pentru a reusi sa evaluezi bine cultura organizationala trebuie sa te asiguri ca poti raspunde la doua intrebari:

1. Cum sta compania la care vreau sa aplic la aceste capitole?

2. Acord suficienta importanta celor 6 aspecte despre cultura organizationala in alegerea mea sau ma las influentat de scoruri mari la celelalte aspecte?

Bineinteles ca acum ramane sa obtii informatiile pe baza carora sa poti raspunde la cele doua intrebari.
Aici intervine cea mai mare problema in procesul de angajare. Sunt putine companiile care isi comunica transparent cultura organizationala. Si mai putine sunt companiile care isi comunica atat cultura la care aspira, cat si cultura traita in prezent.

Ce ramane de facut in cazul acesta?

Ramane sa ne facem tema pe cont propriu. Haideti sa vedem dupa ce ar trebui sa ne uitam. Cum putem sa ne dam seama daca cultura organizationala este una care ne va ajuta sa ne dezvoltam pe plan profesional?

Mai jos sunt listate cateva abordari prin care putem descoperi informatii pe baza carora sa identificam raspunsurile la cele doua intrebari anterioare.

  1. Participa la prezentarile companiilor in cadrul evenimentului Angajatori de TOP;
  2. Initiaza discutii cu prietenii, rudele, colegii sau cunostintele acestora care lucreaza in firma care te intereseaza;
  3. Pune intrebari concrete sa afli acele aspecte care iti descriu cel mai bine cultura organizationala.

Exemple:

  • Daca ma angajez intr-o pozitie de entry level, cand mi s-ar evalua performanta?
  • Managerii din compania dumneavoastra sunt pregatiti sa fie coachi si mentori pentru angajatii tineri?
  • Puteti sa imi explicati diferenta intre cultura organizationala traita in prezent si cea spre care va indreptati?
  • Cate zile de training se investesc in medie intr-un angajat tanar?
  • Cum se comunica strategia companiei catre angajati?
  • Dati-mi cateva exemple cum conducerea companiei demonstreaza ca ii pasa de angajati?
  • Dati-mi un exemplu de angajat tanar care a reusit sa fie promovat repede in cariera pe baza de merite profesionale?
 

Prin raspunsurile la aceste intrebari iti vei da seama in ce masura compania este una in care:

  • se promoveaza pe baza de merite profesionale;
  • se investeste in dezvoltarea managerilor prin experienta carora vei invata si te vei dezvolta si tu;
  • atmosfera de lucru este una colegiala, cu spirit de echipa;
  • comunicarea este una transparenta si autentica.

Odata ce afli informatia relevanta despre cultura organizational cat si celelalte aspecte esti pregatit pentru a
lua o decizie strategica. Decizia strategica este aceea prin care alegi deseori calea mai dificila pe termen scurt, dar cu perspective bune pe termen lung.

Pentru unii dintre noi nu este usor sa ne alegem un loc de munca in care ni se evalueaza performanta. Intr-o astfel de companie ti se cere si ti se exploateaza cat mai mult din potentialul tau. Aceasta cale, mai dificila, este cea mai solida fundatie pentru dezvoltarea noastra personala si profesionala pe termen lung.

Cultura organizationala influenteaza nivelul de profesionalism la care ne dezvoltam.
Nivelul de profesionalism, la randul sau influenteaza nivelul material si social la care evoluam ulterior.

Acum nu iti ramane decat sa alegi ce actiuni vei intreprinde in demersul tau de angajare.

Vei lua in considerare acest aspect important in alegerea urmatorului job?
 

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI