O zi din viata unui specialist PPC la Canopy

Numele meu este Georgiana si sunt PPC Canopyst @ Canopy.

"Si, cu ce te ocupi?” Este o intrebare populara, cu care unii dintre noi ne intalnim frecvent. Raspunsurile difera si, de la caz la caz, auzim: "Sunt doctor", "Sunt programator”, „Sunt specialist PPC”. Ce faci insa atunci cand trebuie sa le explici parintilor cu ce te ocupi sau sa raspunzi unei persoane care nu a auzit de acest domeniu.
 
Majoritatea job-urilor nu au nevoie de o explicitare detaliata, insa pay-per-click-ul, abreviat PPC, este un domeniu destul de nou pe piata muncii, nu numai in Romania. Pe scurt, PPC este un model de publicitate online bazata pe performanta, cu plata doar pentru rezultatele generate, pe platforme precum Google (Adwords) si Facebook (Ads).
Descopera Internship-ul din IASI in echipa Canopy.

Ce face un specialist PPC

Un specialist PPC realizeaza strategii de marketing online, le implementeaza, gestioneaza, analizeaza si optimizeaza campanii de publicitate online.

Fie ca vorbim de reclame la cautarile pe motorul Google, Display, Youtube sau Facebook, destinatia finala a muncii sale este sa aduca rezultatele dorite pentru fiecare brand in parte. Toate aceste activitati sunt sustinute de un proces continuu de invatare, online-ul fiind un mediu extrem de dinamic.

 

Un altfel de job

Mediul digital este un domeniu in crestere accelerata la toate capitolele, inclusiv joburi cu potential. Si cine nu si-ar dori sa lucreze intr-un domeniu aflat pe val? Deja nu mai vorbim de joburile viitorului cand spunem specialist PPC, ci de un prezent cat se poate de real si avantajos pentru cine vrea sa incerce.
Lucrezi online, ceea ce inseamna ca poti lucra de oriunde, atata timp cat ai un laptop si internet. La Canopy chiar am testat o saptamana de lucru remote, in Croatia, si cu o asa panorama am generat campanii foarte eficente pentru clientii nostri.

 
Oamenii din acest domeniu sunt open-minded si creativi. De ce? Pentru ca performanta vine la pachet cu o doza de creativitate, o doza de strategie si o doza de testare si analiza a datelor. In aceasta industrie dinamica e necesar sa te adaptezi la schimbari constant. Mereu apar reguli noi, instrumente, platforme si teorii noi.
Pentru o imagine mai buna, poti oricand sa vezi si lucrurile despre care nu povesteste nimeni cand vine vorba de un job in marketingul online.
 

Care este rutina zilnica a unui PPC-ist?

Fiecare zi este diferita, ceea ce face acest job sa fie perfect, cel putin pentru mine. Nu ai cum sa te plangi de monotonie. Dupa cum ziceam, mereu apar inovatii si lucruri noi care ne eficientizeaza munca.


 
Astfel, ziua unui specialist poate arata astfel:

Mic Dejun PPC-ist
Cafeaua are un gust mai bun atunci cand incepi ziua prin verificarea tuturor conturilor pentru a vedea activitatea, bugetele, anunturile si schimbarea neobisnuita a indicatorilor.

Brunch PPC-ist
Brunch-ul este servit intr-o portie moderata de verificare a noilor tendinte, a blogurilor de specialitate si tool-urile aparute recent. Evoluezi repede in acest domeniu atunci cand esti la zi cu tot ce este nou in marketing. Dupa cercetare, poti trece la prioritizarea activitatilor din campanii, in functie de nevoi si context. La Canopy, tot inainte de pranz avem parte si de ora de optimizare. O ora in care oprim telefoanele si ne concentram toti pe optimizarea unor campanii de promovare, fara alte distrageri.

Pranz PPC-ist
Dupa portia de energie adusa de un pranz delicios, ne intoarcem la campanii si la jonglarea intre diferite activitati precum analiza, optimizare si implementare de campanii noi. Ziua nu este lipsita de sedintele in echipa sau intalnirile si discutiile telefonice cu clientii. Daca e vineri, atunci e Happy Friday la Canopy, unde ne bucuram in echipa de masa de pranz cu care ne face cinste compania, plus de alte activitati de dezvoltare a echipei.

„Before you go” Snack
Programul de munca se termina in jurul orei 18 sau chiar si mai repede daca iti plac diminetile PPC incepute devreme. “Snack-ul” PPC servit inainte de plecare cuprinde asigurarea ca au fost implementate bine campaniile realizate in decursul zilei, ca testele realizate au inceput sa stranga date pentru a le putea analiza zilele urmatoare si, foarte important, ca ai realizat toate task-urile pe care ti le-ai propus sa le termini in ziua respectiva.

Goodie Snack-ul Canopyst
Este snack-ul pe care il gasesti doar la Canopy. Ritmul alert al zilelor de specialist PPC este alimentat cu bunatati. Goodie Snack-ul Canopyst cuprinde o serie de activitati, precum masajul profesionist lunar, participarea la conferinte nationale si internationale, teambuilding anual in locuri uimitoare, games break - unde ne testam abilitatile la diferite jocuri pe consola sau board games si iesiri periodice cu echipa.
In activitatea unui PPC-ist e importanta echipa, relationarea si sustinerea colegilor. Pe langa colegii care ne sunt alaturi mereu, la Canopy ne aduc zambetul pe buze Nopy si Sheeba. Cele doua pisici Catnopyste ne ofera afectiune si inspiratie, plus companie la doza necesara de cafea, ceai, fructe si alte bunatati din birou.


 
Specialistii PPC joaca un rol esential intr-o echipa de marketing actuala, in orice companie, indiferent de domeniu sau volum, iar rutina zilnica nu este niciodata plictisitoare. Daca te atrage domeniul, poti aprofunda sau poti face o schimbare de cariera. La Canopy ne-am extins si la Iasi, pe langa biroul din Bucuresti, te sustinem sa cresti si te asteptam sa aplici.
Descopera Internship-ul din IASI si aplica aici.


 
Georgiana Diaconescu, PPC Canopyst @Canopy

Georgiana face parte din generatia celor care atunci cand erau mici isi doreau sa afle cum functioneaza Google.

Ani mai tarziu, a devenit specialist in pay-per-click si gasirea mesajelor si strategiilor potrivite fiecarui public tinta.

Prin pasiune si determinare a reusit sa aduca rezultate unor business-uri hotarate sa renunte la online. Lucreaza cu acelasi succes si focus pe rezultate si pentru branduri renumite din diverse industrii.



 

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI