6 motive pentru care Kaufland este 3 x Angajator de Top
Care este ecuatia de succes a companiei?
Kaufland Romania a obtinut pentru al treilea an consecutiv titlul de Angajator de Top, certificare acordata de organizatia independenta Top Employers Institute din Olanda. Cu aceasta ocazie am stat de vorba cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland Romania, pentru a afla in ce consta ecuatia lor de succes.
1. Remuneratie pe masura
In aceasta industrie care pune foarte mult accent pe factorul uman ne ferim uneori sa spunem lucrurilor pe nume si anume ca aspectul financiar este si el foarte important. A nu se intelege ca doar el conteaza, ci ca salariul are o contributie considerabila la fericirea angajatului la job. Iar Kaufland Romania intelege pe deplin acest aspect.
„Tine de corectitudinea fata de angajat. Nu te poti astepta sa pastrezi un om valoros la tine in companie daca nu ii arati ca ii respecti viitorul”, ne-a povestit Estera Anghelescu."
„De aceea ii oferim fiecarui angajat care incepe la noi in companie o grila de salarizare cat se poate de transparenta. Siguranta financiara pe care o resimt angajatii Kaufland reflecta o parte importanta din titlul de Angajator de Top. Din acelasi motiv am marit si salariile brute atunci cand s-a anuntat trecerea contributiilor in responsabilitatea angajatilor, pentru ca ne dorim ca angajatii nostri sa se simta in siguranta lucrand la Kaufland.”
2. Beneficii diverse
Desigur, echipa Kaufland Romania nu a uitat nici de acest aspect, devenit din ce in ce mai important pentru angajatii de astazi. Pe langa tichetele de masa lunare, la Kaufland ai parte de o gama larga de beneficii, croite pentru nevoile fiecaruia. De la cursuri de nutritie sau yoga si chiar pana la zile libere acordate pentru activitati de voluntariat, compania le ofera angajatilor sai sansa de a-si alege mixul potrivit.
3. Grija pentru oameni
Chiar daca pare un aspect care ar ingloba subpunctele anterioare, grija pentru angajati merita notata separat. E usor sa uiti, cand ai impresia ca deja le oferi salarii pe masura si o multime de beneficii angajatilor tai, ca poate acestia mai au si alte nevoi.
„E important sa intelegi ca angajator ca oamenii din echipa ta sunt mai mult decat angajati”, explica Estera.
„In acest sens incercam sa luam decizii cat mai responsabile. Spre exemplu, recent am introdus uniforme din bumbac 100% organic. Sunt moderne si placute la purtat, dar ce conteaza cu adevarat este ca reducem amprenta de carbon a fiecarui angajat si ca impreuna raspundem unor nevoi de dezvoltare durabila la nivel global.”
4. Proiecte de CSR
Tot din punct de vedere al dezvoltarii durabile, Kaufland Romania isi promoveaza valorile si isi ajuta angajatii sa le transpuna in fiecare proiect de CSR pe care il sustin. Printre acestea se numara proiectul Big Build, o initiativa in care angajatii Kaufland s-au alaturat voluntarilor pentru a construi 36 de case intr-un timp record de 5 zile pentru 117 persoane, parinti si copii cu venituri mici, in toamna anului trecut.
5. Oportunitati pentru generatiile viitoare
Brandingul de angajator trebuie sa prevada in strategiile de lunga durata si pregatirea tinerelor generatii care vor constitui o parte foarte importanta din totalul fortei de munca in mult mai putin timp decat ne imaginam. De aceea Kaufland Romania le ofera tinerilor oportunitati de studiu si evolutie profesionala sub forma de internship-uri, programe de trainee sau burse de studiu.
6. Digitalizare si tehnologie
Si acest aspect este unul cheie pentru orice companie moderna. Daca ai asteptari ca angajatii tai sa cunoasca cele mai noi tehnologii, atunci si tu trebuie sa le asiguri accesul la tool-uri cat mai avansate. In aceasta industrie care merge pe repede inainte, niciunul dintre protagonisti nu poate duce lipsa de tehnologie.
„Atunci cand lucrezi intr-o companie mare, care deschide locuri noi de munca in fiecare zi, dar in care vrei sa pastrezi sentimentul unei comunitati, este esential sa creezi mai multe punti de legatura intre angajati. In acest sens utilizam o serie de platforme interne, cum este platforma de intranet denumita Connect, in care angajatii au un profil pe care il pot actualiza, precum si o platforma pentru concedii si o multime de tehnologii in magazinele Kaufland. Si aici ne-am pus amprenta in ceea ce priveste interesul companiei pentru dezvoltarea durabila. Magazinele noastre beneficiaza de cele mai eficiente instalatii de incalzire si racire pentru a asigura confortul clientilor, dar si pe cel al angajatilor care isi petrec o buna parte din zi in magazin. Sistemul de racire are la baza agenti neutri care nu afecteaza mediul, inca un detaliu care reflecta grija noastra fata de angajat, dar si fata de universul in care acesta se dezvolta.”