Românii de la Harman au adus primul sistem de infotainment AR pe piața mondială de automotive: MBUX – Mercedes Benz

Anul 2018 a adus una dintre surprizele mari în domeniul automotive. Mai exact, în tot ceea ce înseamnă integrarea tehnologiei, a AR-ului și inovației într-un autoturism. Mercedes Benz a prezentat la CES (Consumer Electronics Show) sistemul de infotainment MBUX, care folosește realitatea augmentată (AR) și este deja parte din noul Mercedes Benz Clasa A.

Câți dintre voi se întreabă însă cine a stat în spatele acestui proiect? În toți anii de muncă ce au avut ca rezultat MBUX a fost prezentă și o echipă de 100 de români. E vorba despre o parte din “familia” Harman, companie Samsung care transformă în fiecare zi lumea auto prin tehnologii conectate de ultimă generație.

Munca echipelor Harman International de pe 3 continente a fost premiată la începutul acestui an, în cadrul 2018 Daimler Supplier Awards, evenimentul anual care recunoaște performanța partenerilor gigantului din lumea auto. Mai mult, odată cu trecerea sub umbrela brandului Samsung, compania Harman își extinde limitele colaborării cu clienții săi din lumea auto, oferind soluții mai inovative, care schimbă experiența șoferilor și pasagerilor din întreaga lume.

Am vrut să aflăm ce a însemnat această experiență pentru câțiva dintre angajații Harman România. Am făcut o vizită la sediul lor și am stat de vorbă despre ceea ce simt acum, când produsul e “live”, părțile la care au lucrat, provocările pe care le-au întâlnit și satisfacțiile pe care le au atunci când văd noul model Clasa A de la Mercedes.

Ionuț Măgureanu, CPM Daimler

Ce a însemnat pentru tine MBUX? 
A fost o provocare. Câteodată mi-a dat bătăi de cap, însă a reprezentat încununarea activității mele de până acum. Au fost 600 de oameni implicați în acest proiect, dintre care 100 sunt în București.
A fost un mediu variat cultural și a fost necesar să unim oameni de pe 3 continente, din țări precum India, SUA, Germania, China, Polonia, Ucraina.

Ce provocări ai întâmpinat? 
Din cauza volatilității pieței din România, fiecare dintre noi a fost nevoit să își depășească anumite limite. De multe ori, chiar dacă a existat presiune în momentele cheie ale derulării proiectului, am învățat să ne focusăm pe rezultate, fără a face rabat de la calitate. Așa am ajuns în acest punct, iar distincția primită în cadrul 2018 Daimler Supplier Awards e un motiv în plus de bucurie.

Lucian Marinescu, Team Lead Media Daimler


 

Cum te-a influențat proiectul? 
M-a ajutat să îmi dezvolt abilitățile tehnice, lucrul în echipă, abilitățile de coordonare și organizare. A fost nevoie de perseverență să duc în paralel o multitudine de task-uri.
La ce componentă ai lucrat? 
Am ajutat la dezvoltarea player-ului media: playback de pe un stick USB, Bluetooth sau Smartphone, streaming, IP Radio – tunning.

Mihaela Călinescu, Team Lead Media Devices

Care a fost experiența ta cu MBUX?
Noi reprezentăm interfața media player-ului cu integration management. A fost un proiect challenging pentru că eu am preluat echipa chiar în perioada de lansare a produsului pentru primele câteva de mii mașini create.

Bogdan Barbu, Team Lead Connectivity&Speech

Cum a fost proiectul pentru tine?
A fost un proiect interesant și am avut nevoie de o perioadă de calibrare cu colegii noștri din India, SUA, Germania, Ucraina, însa odată ce am reușit acest lucru, colaborarea a fost una bună până la sfârșit.

Cum te-a influențat MBUX?
În ceea ce privește aspectul tehnic, mi-am depășit nivelul și am câștigat vizibilitate în cadrul proiectelor din țările cu care colaborăm. Fiind un ansamblu de culturi diferite, am văzut și alte metode de a lucra ce s-au dovedit a fi eficiente. Abia aștept ca mașina să ajungă în Showroom-ul nostru pentru a mă putea juca cu ceea ce am dezvoltat.

Adrian Dobrescu, C++ Developer

 

Ce a însemnat MBUX pentru tine?
A fost un proiect extrem de interesant pentru cariera mea, un proiect în care am simțit că am avut un impact major asupra tehnologiilor care vor echipa produsele Daimler.

La ce componentă ai lucrat?
Am avut o mică parte dintr-un întreg ansamblu: partea de offboard, care necesită conectare la internet – un fel de Siri, poți întreba “cum e vremea mâine”, recunoașterea de voce în Cloud, hands-free, comunicarea șoferului cu ceilalți oameni din mașină fără să întoarcă capul (microfoane).


Dacă vrei să faci parte din viitoarele proiecte Harman, poți aplica pentru unul dintre joburile companiei accesând următorul LINK. Vrei să știi cum e să lucrezi la Harman, care sunt beneficiile oferite și cum arată atmosfera de lucru? Citește articolul partenerilor noștri de la HotNews, chiar AICI.

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI