Românii de la Harman au adus primul sistem de infotainment AR pe piața mondială de automotive: MBUX – Mercedes Benz

Anul 2018 a adus una dintre surprizele mari în domeniul automotive. Mai exact, în tot ceea ce înseamnă integrarea tehnologiei, a AR-ului È™i inovaÈ›iei într-un autoturism. Mercedes Benz a prezentat la CES (Consumer Electronics Show) sistemul de infotainment MBUX, care foloseÈ™te realitatea augmentată (AR) È™i este deja parte din noul Mercedes Benz Clasa A.

CâÈ›i dintre voi se întreabă însă cine a stat în spatele acestui proiect? În toÈ›i anii de muncă ce au avut ca rezultat MBUX a fost prezentă È™i o echipă de 100 de români. E vorba despre o parte din “familia” Harman, companie Samsung care transformă în fiecare zi lumea auto prin tehnologii conectate de ultimă generaÈ›ie.

Munca echipelor Harman International de pe 3 continente a fost premiată la începutul acestui an, în cadrul 2018 Daimler Supplier Awards, evenimentul anual care recunoaÈ™te performanÈ›a partenerilor gigantului din lumea auto. Mai mult, odată cu trecerea sub umbrela brandului Samsung, compania Harman îÈ™i extinde limitele colaborării cu clienÈ›ii săi din lumea auto, oferind soluÈ›ii mai inovative, care schimbă experienÈ›a È™oferilor È™i pasagerilor din întreaga lume.

Am vrut să aflăm ce a însemnat această experiență pentru câÈ›iva dintre angajaÈ›ii Harman România. Am făcut o vizită la sediul lor È™i am stat de vorbă despre ceea ce simt acum, când produsul e “live”, părÈ›ile la care au lucrat, provocările pe care le-au întâlnit È™i satisfacÈ›iile pe care le au atunci când văd noul model Clasa A de la Mercedes.

Ionuț Măgureanu, CPM Daimler

Ce a însemnat pentru tine MBUX? 
A fost o provocare. Câteodată mi-a dat bătăi de cap, însă a reprezentat încununarea activității mele de până acum. Au fost 600 de oameni implicaÈ›i în acest proiect, dintre care 100 sunt în BucureÈ™ti.
A fost un mediu variat cultural și a fost necesar să unim oameni de pe 3 continente, din țări precum India, SUA, Germania, China, Polonia, Ucraina.

Ce provocări ai întâmpinat? 
Din cauza volatilității pieÈ›ei din România, fiecare dintre noi a fost nevoit să îÈ™i depășească anumite limite. De multe ori, chiar dacă a existat presiune în momentele cheie ale derulării proiectului, am învățat să ne focusăm pe rezultate, fără a face rabat de la calitate. AÈ™a am ajuns în acest punct, iar distincÈ›ia primită în cadrul 2018 Daimler Supplier Awards e un motiv în plus de bucurie.

Lucian Marinescu, Team Lead Media Daimler


 

Cum te-a influenÈ›at proiectul? 
M-a ajutat să îmi dezvolt abilitățile tehnice, lucrul în echipă, abilitățile de coordonare È™i organizare. A fost nevoie de perseverență să duc în paralel o multitudine de task-uri.
La ce componentă ai lucrat? 
Am ajutat la dezvoltarea player-ului media: playback de pe un stick USB, Bluetooth sau Smartphone, streaming, IP Radio – tunning.

Mihaela Călinescu, Team Lead Media Devices

Care a fost experiența ta cu MBUX?
Noi reprezentăm interfaÈ›a media player-ului cu integration management. A fost un proiect challenging pentru că eu am preluat echipa chiar în perioada de lansare a produsului pentru primele câteva de mii maÈ™ini create.

Bogdan Barbu, Team Lead Connectivity&Speech

Cum a fost proiectul pentru tine?
A fost un proiect interesant È™i am avut nevoie de o perioadă de calibrare cu colegii noÈ™tri din India, SUA, Germania, Ucraina, însa odată ce am reuÈ™it acest lucru, colaborarea a fost una bună până la sfârÈ™it.

Cum te-a influențat MBUX?
În ceea ce priveÈ™te aspectul tehnic, mi-am depășit nivelul È™i am câÈ™tigat vizibilitate în cadrul proiectelor din țările cu care colaborăm. Fiind un ansamblu de culturi diferite, am văzut È™i alte metode de a lucra ce s-au dovedit a fi eficiente. Abia aÈ™tept ca maÈ™ina să ajungă în Showroom-ul nostru pentru a mă putea juca cu ceea ce am dezvoltat.

Adrian Dobrescu, C++ Developer

 

Ce a însemnat MBUX pentru tine?
A fost un proiect extrem de interesant pentru cariera mea, un proiect în care am simÈ›it că am avut un impact major asupra tehnologiilor care vor echipa produsele Daimler.

La ce componentă ai lucrat?
Am avut o mică parte dintr-un întreg ansamblu: partea de offboard, care necesită conectare la internet – un fel de Siri, poÈ›i întreba “cum e vremea mâine”, recunoaÈ™terea de voce în Cloud, hands-free, comunicarea È™oferului cu ceilalÈ›i oameni din maÈ™ină fără să întoarcă capul (microfoane).


Dacă vrei să faci parte din viitoarele proiecte Harman, poÈ›i aplica pentru unul dintre joburile companiei accesând următorul LINK. Vrei să È™tii cum e să lucrezi la Harman, care sunt beneficiile oferite È™i cum arată atmosfera de lucru? CiteÈ™te articolul partenerilor noÈ™tri de la HotNews, chiar AICI.

Va recomandam si:

Model scrisoare de intentie. Descarca 30 de modele pregatite de specialisti din care merita sa te inspiri