Invitatie lansata de Adecco: Maximizeaza-ti sansele pentru un job - indeparteaza-te de categoria “bla-bla”



Pana nu demult, cei in cautarea unui job aveau practic 3 lucruri care ii recomandau pentru a fi angajati – CV-ul, experienta si educatia. De ceva timp incoace insa, acestea pur si simplu/ se pare ca nu mai sunt de ajuns. O resimt toti aplicantii, care trimit zeci si sute de CV-uri, in marea majoritate la joburi care li se potrivesc. Totusi nimeni nu ii suna. Nimeni nu ii cheama la un interviu sau daca ajung la cateva interviuri, lucrurile se opresc aici. Urmeaza apoi aceeasi tacere care le tiuie in urechi si raman cu aceleasi intrebari chinuitoare: Oare fac ceva gresit? De ce nu reusesc sa obtin o oferta de job?

In ultimii ani angajatorii nu mai sunt atat de impresionati de cele 3 credentiale mentionate mai sus, ci asteapta de la candidati un singur lucru: sa gaseasca solutii la problemele pe care le au in departamentele/organizatiile lor. Primul contact cu potentialii angajatori este de obicei unul electronic/online, fie prin aplicatie, fie prin email. De aceea, este crucial pentru aplicant ca inca de la inceput sa transmita angajatorului un mesaj corect, o indicatie certa ca este persoana pe care ei o cauta, ca este cel care poate veni cu solutiile pe care ei le cauta.

Elena Popa - Adecco Romania, Senior Consultant Professional and Executive Search Division

Pentru a putea transmite acest mesaj, cei in cautarea unui nou job trebuie sa faca 4 lucruri:

1.Sa se documenteze temeinic asupra companiei la care vor sa aplice – este incredibil cat de multi cautatori de job nu au curiozitatea sa se uite macar pe site-ul companiei sau sa parcurga mai mult de prima pagina de prezentare a companiei. Faptul ca nu stiu mai nimic despre compania unde au aplicat inseamna ca vor doar un job. Orice job. Nu conteaza unde si cum urmeaza sa isi petreaca cea mai mare parte a timpului lor.

2.Sa citeasca cu atentie descrierea pozitiei - cei care aplica trebuie sa isi ia timp sa inteleaga ce mesaj transmite angajatorul, unde ii este ‘durerea’, care sunt problemele pe care trebuie sa le rezolve acea persoana pe care compania o cauta si sa isi formuleze aplicatia in consecinta.

3.Sa isi rescrie CV-ul punand accent pe felul cum a reusit in joburile anterioare sa rezolve probleme similare, sa aduca solutii si sa obtina rezultate.

4.Sa gaseasca Managerul direct al pozitiei din compania respectiva (de cele mai multe ori nu este atat de greu precum pare) si sa ii adreseze un e-mail in care sa ii prezinte cum a reusit in trecut si cum poate sa gaseasca solutii, inclusiv pentru compania respectiva, pornind de la responsabilitatile enumerate in descrierea jobului.

Nu putini candidati imi spun ca nu inteleg de ce trebuie sa scrie aceste lucruri in CV pentru ca le pot discuta la interviu. Da, desigur, se pot discuta la interviu, dar doar daca reusesc sa ajunga la acel interviu! Pana la interviu, trebuie sa convinga angajatorul ca este persoana pe care vrea s-o intalneasca! Si pentru asta trebuie sa ii starneasca curiozitatea printr-un CV formulat exemplar.

Cele mai multe CV-uri si scrisori de intentie folosesc din pacate o serie de clisee si enumerari extrem de generale. De exemplu “profesionist cu 12 ani experienta in logistica” sau “abilitati excelente de comunicare/ negociere.“ Trebuie sa va spun ca aceste informatii intra usor si ireversibil in categoria “bla-bla” si sunt complet irelevante pentru un potential angajator care are nevoie de un angajat in logistica, respectiv in vanzari. Sunt multi candidati cu 10-12-15 ani experienta in logistica, sunt multi candidati care isi copiaza in CV fisa postului, fara sa mentioneze despre aportul lor specific si personal la acel job, in acel department, in acea companie.



Cand aplicati la un job, trebuie sa aveti in minte ca angajatorul are nevoie sa stie daca voi il puteti ajuta sa isi rezolvi problemele pe care le are in compania lui. Pentru un job in logistica, el ar vrea sa stie mai degraba cat de mult si la ce nivel ai folosit sistemul SAP, de pilda, sau cum ai reusit in cariera ta sa reduci cheltuielile legate de transport, ce solutii ai gasit pentru problemele cu furnizorii, clientii etc. La fel, pentru o pozitie in vanzari, absolut atragator pentru un angajator ar fi sa ii prezinti cum ti-ai folosit “excelentele abilitati de negociere” pentru a obtine un contract mare si/ sau pentru a creste vanzarile. Cu alte cuvinte, CV-ul tau/ Scrisoarea ta de intentie/ E-mailul va atrage atentia daca ii expui cifre, valori, numar de clienti adusi etc.

In concluzie, daca vrei sa iti cresti sansele de a-ti gasi un job, nu mai fi un simplu aplicant care trimite acelasi CV cu copy-paste la sute de companii, ci demonstreaza-le angajatorilor de la primul contact ca esti persoana care gaseste solutii si care ii poate ajuta in cresterea profitului.

Va invitam sa ne cunoasteti si sa povestim mai multe la standul nostru din cadrul Angajatori de TOP Bucuresti pe 26-27 Octombrie, la Sala Palatului
 
Inscrie-te la Angajatori de TOP Bucuresti

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie

ULTIMELE JOBURI