Creativitate, Comunicare, Implicare! La toate nivelele! Este modul prin care noi intelegem sa fim diferiti - Liliana Pastragus @ Open Mind Romania
Activitatile din cadrul companiei nostre sunt: televanzarea proactiva (Teleselling/Outbound calls), si Telemarketing, stabilirea intalnirilor de afaceri in sectorul business. Atat in sediul de la Brasov cat si in Iasi avem si proiecte Inbound de asistenta tehnica software si hardware in domeniul IT- Information Technology si asistenta clienti.
Munca noastra presupune contacte cu diferite persoane zi de zi. Atitudinea si profesionalismul la telefon, comunicarea pozitiva, cum sa fii persuasiv, empatia, capacitatea de a construi relatii interumane cu clientii, precum si modul in care se desfasoara o convorbire telefonica, toate aceste notiuni sunt explicate pentru fiecare proiect in parte, in cadrul training-ului initial. Formarea continua este de asemenea asigurata si structurata in functie de nevoile profesionale de perfectionare ale fiecarui angajat in parte.
Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie?
Am fost mereu curiosi mai intai sa intelegem cum suntem si cum functionam noi, ca sa putem apoi intelege mai bine cum sunt celelalte companii. Nu in sensul de a ne compara si eventual apoi imita ci de a observa prin ce suntem diferiti in pozitiv fata de ceilalti si ce avem de imbunatatit.
A fi diferiti este cel mai normal lucru si este de dorit pe o piata a muncii sanatoasa si competitiva.
Desi putem avea aceeasi structura, valori, priincipii cu alte companii, in acelasi timp anumite caracteristici si particularitati sunt diferite. Particularitatea care ne diferentiaza pe noi consta in modul in care percepem, intelegem resursa umana si implicit modul in care incercam mereu sa construim mediul propice de lucru in care sa o intergram.
Adaptarea intr-un mediu nou este cu siguranta o oportunitate pentru crestere si cunoastere, dar, in acelasi timp, poate genera teama si nesiguranta. Intotdeauna integrarea intr-un colectiv aduce necesitatea unui schimb informational si vizeaza modul in care se raporteaza un nou angajat la ceilalti angajati sau la companie. Ceea ce il poate retine si fideliza ulterior pe angajat este in primul rand impactul initial pe care il poate avea acest schimb informational. Si sa fim sinceri activitatea de call center nu este genul de munca de care "te poti indragosti" imediat ca sa te faca, atunci cand intri si vezi multimea agitata, plina de culoare si forfota specifica acestui ambient, sa exclami:"ce misto, vreau sa fac asta toata viata"! Suntem constienti ca pentru unii activitatea de call center poate fi doar o activitate in trecere, pentru un castig financiar substantial, de moment, iar pentru altii poate deveni o cariera! Important este sa facem in asa fel ca timpul petrecut impreuna sa fie cat mai placut si productiv cu putinta atat pentru angajati cat si pentru companie.
Creativitate, Comunicare, Implicare! La toate nivelele! Este modul prin care noi intelegem sa fim diferiti.
Diferiti inseamna de asemenea si a NU privi obsedant "in curtea vecinului' in dorinta de a fi si a face mereu altceva si a copia. Sunt destule companii care, atunci cand nu au nimic pozitiv de evidentiat, aleg "sa coaca" campanii underground de anihilare a imaginii competitorilor sau se straduiesc sa atraga noi candidati doar prin sloganuri de tipul: "veniti in echipa noastra ca la noi va fi bine si la vara cald!"
A-ti fi mereu teama de ceilalti, de ceea ce face concurenta, nu inseamna sa iti integrezi businesul intr-un loc mai bun ci inseamna sa ti-l situezi pe o pozitie de supravietuire. Si noi am ales din 2007 nu doar sa supravietuim ci sa traim cu bucurie toate provocarile pe care ni le poate lansa regimul concurential al pietii, eliminand din Open Mind orice urma de comunicare interna greoaie, sinuasa, proceduri stufoase, ambientul gri, liniar si restrictiv, construind o atmosfera de siguranta, confidentialitate si de afiliatie, dezvoltand conceptul de "brand loyalty". Pentru ca daca iti place ceea ce faci si daca iti iubesti cu adevarat meseria si locul de munca, nici o provocare nu poate fi grea.
"Suntem cu totii banali. Suntem cu totii plictisitori. Suntem cu totii spectaculosi. Suntem cu totii indrazneti. Suntem cu totii timizi. Suntem cu totii eroi. Suntem cu totii neajutorati. Depinde doar despre ce zi discutam." Brad Meltzer. In Open Mind ziua de astazi este pentru noi mereu ziua in care am decis ca putem fi spectaculosi! Pentru ca degeaba ne-am chinui sa fim doar diferiti daca nu suntem... REMARCABILI: gandind, actionand diferit si lasand astfel doar rezultatele sa vorbeasca pentru noi!
Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?
In Open Mind performanta este obtinuta in timp. Ca sa facem progrese, sa ajungem acolo unde ne dorim si sa realizam ceea ce ne-am propus si deci sa avem rezultate exceptionale este nevoie in primul rand de timp. In plus trebuie incredrere, motivatie, o lupta asidua impotriva ideilor preconcepute si a convingerilor negative pe care le avem despre noi si despre ceea ce credem ca putem realiza.
Este un intreg mecanism care incepe cu plasarea persoanei potrivite in locul potrivit, continua cu o buna comunicare si coordonare a activitatii fiecarui angajat in parte, intelegerea clara a obiectivelor si asteptarilor pe care le are compania si mai ales, foarte important, intelegerea asteptarilor angajatului fata de el insusi, culminand cu recompensarea corecta si eficienta in urma intregului parcurs formativ, a rezultatelor deosebite obtinute. Daca cineva se asteapta sa faca performanta imediata va fi dezamagit atunci cand rezultatele nu vor aparea. Noi acordam acel timp necesar pentru a creste, a evolua si consideram ca daca vrem sa realizam performanta, trebuie sa gasim fiecare in parte motivatia ce va determina acea actiune prin care se pot realiza in timp obiectivele propuse, si apoi se vor indeplini constant, intr-un mod eficace si eficient.
Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?
Organizam multe intalniri, petreceri, team buildinguri pentru a ne cunoaste intre noi mai bine si a da posibilitatea tinerilor sa se relaxaze, sa se distreze, sa interactioneze in mod natural si degajat cu ceilalti colegi. Pentru celelate fase de varsta organizam anual programe de preventie, controale medicale, analize, pentru mentinerea unui loc de munca sigur, sanatos si productiv pentru toti angajatii. Pentru cei foarte competitivi si ambitiosi organizam concursuri pe fiecare proiect din sediu sau pentru toate sediile cu premii in bani sau obiecte. Unul dintre cele mai deosebite modalitati de a premia operatorii este insa initiativa lansata pe proiectele de vanzari care ofera angajatilor timp liber: daca un operator face un anumit numar de contracte poate beneficia pentru restul zilei de timp liber.
Liliana Pastragus, Coordonator Departament Recrutare Open Mind Romania
Progresand, mi s-a acordat posibilitatea si increderea de a ma ocupa de recrutarea noilor operatori si de training-ul initial de pregatire. Am incercat mereu sa transmit mai departe acestora lucrurile pozitive pe care le-am vazut eu in aceasta companie, sa-i incurajez, sa-i ascult si sa-i acompaniez mai departe in procesul de inductie. Si cred ca m-am descurcat foarte bine! :)
Desi se spune ca trebuie sa schimbi job-ul la 5 ani, Open Mind este inca un loc in care ma simt parte dintr-un intreg, un loc in care ar trebui sa fiu, chiar si dupa cei 10 ani de experienta.