Ce elemente ies in evidenta in CV-ul unui candidat?
Cand discutam despre CV in format Europass sau sabloane creative este recomandat sa fiti rigurosi in legatura cu fontul folosit, alinierea textului, spatierea, si in general cu aspectul documentului.
CV-ul ar trebui sa fie structurat / construit astfel incat citirea sa sa nu puna probleme recruiterului, iar informatiile oferite sa fie relevante.
Dincolo de forma, de faptul ca trebuie sa verificati cu atentie textul pentru a evita greselile gramaticale sau pe cele ortografice, trebuie sa va concentrati pe cele 2 obiective principale ale CV-ului si anume: acesta ar trebui sa capteze atentia recruiterului/ managerului si sa il convinga sa va invite la un interviu.
Dispuneti de un spatiu limitat atunci cand redactati CV-ul dumneavoastra, astfel incat fiecare cuvant devine pretios. Asigurati-va ca fiecare rand este o manifestare a ceea ce aveti de oferit din punctul de vedere al experientei profesionale si demonstreaza atributele profesionale solicitate de catre angajator.
Completeaza in 3 minute si Descarca CV Europass
CUVINTELE-CHEIE
UN REZUMAT AL EXPERIENTEI PE PLAN PROFESIONAL
Puteti include informatii despre realizarile profesionale si obiectivele viitoare, valori, dar nu foarte multe detalii specifice; veti avea sansa sa faceti acest lucru la sectiunile urmatoare. Asigurati-va ca sunt prezente in acest text cuvintele-cheie pe care angajatorul le-a utilizat in descrierea locului de munca pentru care aplicati deoarece acestea reprezinta de cele mai multe ori criterii de selectie a potentialilor candidati. In prezent companiile utilizeaza sisteme software de cautare a potentialilor candidati ( applicant traking systems) ce functioneaza prin citirea textului, cautarea cuvintelor- cheie si clasarea aplicatiilor in functie de aceste criterii.
In sectiunea dedicata experientei profesionale denumirea postului / titulatura trebuie sa fie mentionata intr-o forma care sa respecte versiunea standard practicata in industria din care faceti parte.
Numele companiei angajatoare este relevant in cautarile recruiterilor si trebuie mentionat in CV insa exista si alte date despre companie pe care le puteti oferi si care ar putea capta atentia recruiterului ( de exemplu domeniul de activitate sau cifra de afaceri ).
REALIZARILE PROFESIONALE / PLUSUL DE VALOARE (Performace Summary)
De exemplu:
- am crescut vanzarile cu 54% intr-un termen de cinci luni sau am gestionat o echipa formata din 12 persoane;
- am adaugat in portofoliul companiei un numar de „x" clienti care au generat o cifra de afaceri „z”;
- am initiat un program care a adus reduceri de costuri companiei in procent de ”x„ ,etc.
Este mult mai important sa aratati potentialului angajator ce anume ati realizat, ce initiative ati avut, ce beneficii ati adus companiei pentru care ati lucrat. Astfel accentuati practic plusul de valoare pe care l-ati aduce activitatii companiei respective.
Puneti accentul pe abilitatile si aptitudinile dumneavoastra profesionale; utilizati exemple pentru a va sustine afirmatiile. Puteti include aici link-uri catre portofolii, bloguri, pagini personale web sau orice altceva care demonstreaza abilitatile dumneavoastra, si sustin candidatura in fata potentialului angajator.
RECOMANDARILE / REFERINTELE
Toate datele prezentate mai sus pot fi insumate ca fiind o modalitate de a initia si a facilita un prim contact cu headhunterul/ recruiterul insa nu trebuie uitat faptul ca una din regulile de baza ale intocmirii unui CV este ca tot ce scrietii trebuie sa fie adevarat.
In continuare voi preciza faptul ca CV-urile originale atrag cu siguranta atentia recruiterului.
In functie de domeniul in care activati sau pe care il vizati puteti alege sa prezentati datele dumneavoastra utilizand si alte tipuri de template- uri care va permit sa va etalati atat nivelul de creativitate cat si originalitatea. Putem enumera aici CV-urile sub forma de infografic, CV-urile tip brand personal, CV-uri cu referinte incluse pe prima pagina, slide-urile de prezentare, CV-urile 3D si video.
Crearea unei pagini personale web de prezentare a experientei profesionale este un demers apreciat iar reactia angajatorilor nu intarzie sa apara.
In prezent, recruiterii sunt interesati de aplicatiile creative si foarte putine companii mai accepta candidaturile pe suport hartie. Ceea ce este important, indiferent de sablonul pe care il utilizati, este ca textul sa transmita coerent si clar date legate de experienta dumneavoastra in plan profesional, iar candidatura sa fie personalizata in functie de postul pentru care aplicati sau compania pe care o vizati.
Oana Visan este Managing Consultant la Activ Recruitment Grup, agentie de headhunting si are o experienta de peste 13 ani in Resurse Umane. Este absolventa unui Master in Psihologie, activand ca psiholog clinician specialist pentru 4 ani.