Orice angajat care are o idee de training este incurajat sa o puna in aplicare in cadrul programului de dezvoltare profesionala continua pe care il avem - Veronica Negru @ International House Bucharest
IHB este organizatie membra a International House World Organisation, initiata in 1953 in orasul spaniol Córdoba de catre un cuplu de profesori britanici, John si Brita Haycraft. Reteaua IHWO cuprinde in prezent circa 160 de centre de limbi straine din peste 50 de tari, iar IHB are trei centre in Bucuresti (Tineretului, Ion Mihalache si Militari) si mai mult de 100 de profesori colaboratori pe intreg teritoriul Romaniei.
Totodata, IHB este, incepand cu anul 2008, membra a prestigioasei organizatii EAQUALS (European Association for Quality Language Services), care asigura respectarea standardelor de calitate in domeniul predarii limbilor straine. La cea mai recenta inspectie EAQUALS din 2018, IHB a obtinut 11 din 12 puncte de excelenta.
De asemenea, IHB a fost desemnata de catre Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania numarul 1 in Topul National al Firmelor Private din Romania, pentru productivitate, cifra de afaceri si alte criterii, in repetate randuri intre 2008 si 2016.
Nu in ultimul rand, divizia pentru copii a IHB, English Kids Academy (EKA), a primit in 2017 premiul pentru Cel Mai Bun Centru de Pregatire pentru examenele Cambridge, la categoria „Step-by-step”, in cadrul Preparation Centre Awards, concurs organizat de Cambridge Assessment English.
Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?
De asemenea, cursul de integrare lingvistica si culturala destinat expatilor care traiesc in Romania, oferit de IHB, are un profil unic pe piata de specialitate.
Acestui portofoliu, IHB ii va adauga in scurt timp inca un element important: cursul CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults), de formare de profesori de limbi straine, atestat de Universitatea Cambridge – IHB devenind, prin aceasta adaugire, unul dintre cele doar doua centre de limbi straine care ofera acest curs in Romania.
Portofoliul educational al IHB este, asadar, cel care ne diferentiaza de alte organizatii similare: el este unul dintre cele mai substantiale de pe piata si, cu siguranta, singurul care, cum spuneam, cuprinde cu succes toate componentele mentionate sub una si aceeasi umbrela.
Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?
Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?
In cazul unui profesor, dimensiunea cantitativa se refera la numarul de ore predate pe luna, de exemplu, sau la numarul de grupe avute pe durata unui an, in vreme ce dimensiunea calitativa are legatura cu feedbackul primit de catre profesor de la cursanti, de la departamentele de HR ale companiilor-client, dar si de la colegi si superiori ierarhici. In ce priveste dimensiunea de dezvoltare profesionala continua, aceasta se refera la frecventarea de catre profesor a trainingurilor, a sesiunilor de formare profesionala sau a atelierelor de lucru pe diverse teme specializate, de la abordari metodologice la tehnici de predare.
Pentru noi, un angajat cu performanta profesionala multumitoare preda un numar consistent de ore, primeste feedback foarte bun si excelent, si fructifica la maximum oportunitatile de invatare continua pe care i le oferim.
Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?
In ce priveste recompensarea performantei, angajatii beneficiaza, pe langa salariu, de un sistem de bonusare ce rasplateste realizari de natura cantitativa cum ar fi numarul de ore predate sau rata de succes a cursantilor la examenele Cambridge, dar si realizari calitative precum calificativele obtinute in cadrul observatiilor formale pe care le organizam periodic.
Pe partea de dezvoltare profesionala, angajatii juniori dispun de un program de mentorat de 3-4 luni pe durata caruia beneficiaza de expertiza si indrumarea unui angajat cu experienta. De asemenea, orice angajat care are o idee de training este incurajat sa o puna in aplicare in cadrul programului de dezvoltare profesionala continua pe care il avem – cu alte cuvinte, orice angajat are ocazia de a sustine un atelier de lucru sau o sesiune de formare profesionala, daca initiativa sa satisface o nevoie de perfectionare profesionala identificata la nivelul echipei de lucru.
in ultimul rand, de-a lungul anilor am oferit angajatilor posibilitatea de a desfasura „activitati extracurriculare”, de relaxare, dar si de consolidare a spiritului de echipa: am avut club de vizionare de filme, am format la un moment dat o echipa de baschet, iar in prezent oferim sesiuni de zumba vinerea dimineata.
Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?
Urmarim, de asemenea, sa ne consolidam divizia pentru adolescenti, English Teens Academy, care are ca obiectiv general pregatirea cursantilor pentru sustinerea cu succes a examenului Cambridge Advanced English (CAE) pana in jurul varstei de 17 ani.
Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?
Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?
Cel mai recent asemenea proiect s-a desfasurat in ianuarie-februarie 2019 si a cuprins doua cursuri, ambele sustinute de un trainer extern britanic: un curs de Language Awareness, la care au participat 15 profesori IHB, si altul de calificare echivalenta cu CELTA, International House Certificate, pe care l-au absolvit 4 profesori juniori.
Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?
Urmeaza apoi, pentru posturile de trainer, testarea nivelului de cunostinte de limba straina. Numai candidatii care trec de acest test sunt invitati la un interviu.
In functie de pozitie, urmeaza: teste de cunostinte (contabilitate, asistenti departament), teste de abilitati (pentru customer service) sau lectii demonstrative pentru profesori. Precesul continua cu alte interviuri si se incheie cu verificarea recomandarilor oferite de candidati.
Ilinca Stroe, Content Writer @ International House Bucharest
Am absolvit Facultatea de Litere a Universitatii Bucuresti, facand apoi un Masterat in literatura engleza la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine (Bucuresti) si un doctorat la Facultatea de Arte a Universitatii din Melbourne, Australia. Am parasit domeniul literaturii pentru acela al lingvisticii aplicate cand, in 2004, am urmat cursul Cambridge de formare a profesorilor de engleza pentru adulti, CELTA.
De atunci, am acumulat aproape 12 ani de experienta de predare in Romania si Spania, incluzand sesiuni de training de dezvoltare profesionala si ateliere de lucru despre abilitati profesionale de baza. Cea mai mare parte a expertizei mele se datoreaza colaborarii mele cu IHB, loc de munca unde mi s-au oferit provocarile profesionale cele mai captivante si unde mi-am atins importante obiective de cariera.