Evoluam in fiecare zi - Maria Tataru @ Autonom

Autonom este o organizatie care invata si incurajeaza dezvoltarea personala a tuturor colegilor. De asemenea incurajeaza autonomia si intraprenoriatul.

Ca urmare a acestor eforturi, Autonom este singura companie cu actionariat romanesc care a primit premiul de Best Employer (in urma studiului dezvoltat de Aon Hewitt) timp de patru ani la rand (2014, 2015, 2016, respectiv 2017).

In 2018, ne-am alaturat comunitatii celor 123 de organizatii recunoscute de WorldBlu la nivel mondial, care promoveaza principii democratice si incurajeaza libertatea la locul de munca.

Autonom este o companie cu capital 100% romanesc, pornita in 2006, in Piatra Neamt. Principalele noastre servicii sunt: inchirieri pe termen scurt si mediu, leasing operational, transferuri cu sofer, inchirierea temporara de flote, servicii de fleet managment si inchirierea de echipamente.
 

Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Ne place sa evoluam in fiecare zi. Ce descrie cel mai bine Autonom este permanenta dorinta de invatare si dezvoltare. Incurajam colegii sa citeasca minim o carte pe luna si sa investeasca timp pentru dezvoltarea lor. Pentru aceasta, in fiecare agentie Autonom exista o biblioteca cu carti de dezvoltare personala si business, iar colegii au libertatea de a citi in timpul programului. Pentru achizitia cartilor, bugetul este nelimitat. O a doua parte a programului de dezvoltare o reprezinta trainingul, pentru care fiecare coleg ar trebui sa investeasca minim 50 de ore pe an. Acesta poate fi extern sau intern. De asemenea, fiecare membru din Autonom are oportunitatea de a tine traininguri pentru colegii sai.

O data la 6 luni, fiecare angajat are o discutie cu managerul sau despre activitatea sa si despre cum isi propune sa devina mai bun in urmatoarele 6 luni.

Un alt lucru care ne defineste este autonomia in proiectele pe care ni le asumam si munca colaborativa. Fiecare coleg poate avea impact direct in imbunatatirea activitatii companiei. O modalitate prin care punem in practica acest principiu este sistemul intern de colectare a propunerilor de imbunatatire si inovatie.

Totodata, ne dorim sa avem impact in comunitatile locale, prin proiecte pentru sustinerea educatiei si cu impact in mediul inconjurator. Prin Fundatia Autonom, colegii nostri identifica, sustin si se implica activ in realizarea proiectelor din comunitatile din care fac parte.


 

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Cum este abordata greseala in Autonom?
 

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Pentru noi performanta unui angajat este data de dezvoltarea sa (ce a invatat nou, ce noi competente si-a dezvoltat), indeplinirea obiectivelor setate in activitatea sa, insusirea valorilor si aplicarea lor in activitatea de zi cu zi, precum si in relatia cu colegii.
 

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

  • Buget pentru dezvoltare si invatare
  • Work from home, in cazul in care natura postului permite acest lucru
  • Cadrul potrivit pentru a avea impact in comunitatile din care fac parte
  • Suport pentru o viata activa: Decont 50% pentru abonamentele la sala si 7Card + Participare la semimaraton si marathon decontate 100% de companie
  • Decontarea transportului in comun
     



Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Ne dorim sa continuam sa crestem, sa consolidam echipele deja existente si sa dezvoltam noi servicii si initiative cum ar fi extinderea internationala.
 

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Variaza foarte mult in functie de abilitatile si de dorintele fiecaruia de dezvoltare. Avem colegi care au promovat din pozitii de intern, office manager sau agenti, pe posturi precum coordonator vanzari, manager divizie sau departament. In general, preferam sa crestem oameni din interior.
 

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

Ne asiguram in primul rand ca au contextul necesar pentru dezvoltare: accesare traininguri, carti, mentori. Apoi, exista partea de indrumare si coaching in cadrul evaluarilor semestriale si nu numai.


 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

In primul rand, trebuie mentionat ca in Autonom nu exista un department de HR care sa se ocupe de interviuri. Fiecare manager de agentie/ department sau chiar membri ai echipelor pentru care se recruteaza tin interviuri si aleg cei mai potriviti candidati.

Ca si canale recrutam prin intermediul site-urilor specializate, dar si prin canale proprii: sectiune Cariere Site, Facebook. De asemenea, pentru gasirea viitorilor Autonomi apelam la facultatile si la ONG-urile pe care le sustinem.

Maria Tataru, Marketing Manager @ Autonom
Am 26 de ani si coordonez echipa de marketing a Autonom de aproximativ 3 ani.

Am venit ca si intern in companie in urma cu aproximativ 5 ani, in momentul in care eram spre finalizarea programului de licenta al Facultatii de Comert, din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti.

Am aflat despre programul de internship al Autonom prin intermediul Fundatiei Leaders, eu fiind absolventa a programelor lor de leadership, dezvoltare personala si orientare in cariera. La finalizarea internship-ului, am devenit “autonom de cursa lunga”, in special pentru mediul fain din companie si pentru accentul pe care il pun pe invatare si dezvoltare.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI