La Nestle, ii incurajam pe angajatii nostri sa-si vada cariera ca pe o calatorie si sa profite la maximum de oportunitatile care apar in mod continuu - Loredana Gilmeanu @ Nestle

Nestlé este lider mondial in industria alimentara, fiind prezent in 191 de tari si avand 328.000 de angajati. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestlé se angajeaza sa imbunatateasca calitatea vietii consumatorilor in fiecare zi, in intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte a unui stil de viata sanatos.

In Romania ne-am inceput activitatea in anul 1995, iar in prezent suntem unul dintre cei mai importanti jucatori din industria alimentara, atat prin cota de piata, cat si prin succesul brandurilor noastre - majoritatea fiind in fruntea categoriei lor.
 

Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

Istoria si cultura Nestlé asigura un mediu de lucru unic, inspirational si motivational. In companie este promovata o cultura a performantei bazata pe diversitate, inovare si progres, iar toti angajatii sunt incurajati sa se dezvolte in fiecare plan al vietii lor: intelectual, profesional si social.

Nestlé Continuous Excellence (NCE) este un exemplu de program, un set de metode standardizate care are ca scop imbunatatirea performantei si facilitarea livrarii modelului de dezvoltare Nestlé in fiecare an.
 

Ce inseamna performanta in cazul unui angajat la voi?

Un factor important in cultura performantei la Nestlé este alinierea responsabilitatilor individuale cu un set de prioritati clare si ambitioase la nivel de companie, astfel incat fiecare angajat sa fie constient de impactul pe care munca sa il are in rezultatele companiei.

Este un proces holistic, care se raporteaza atat la comportamentul si obiectivele individuale, cat si la contributia si implicarea in alte proiecte, cu impact in performanta echipei sau a companiei.
 

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

La Nestlé sustinem programul de lucru flexibil si posibilitatea de a lucra periodic de acasa, punand accentul pe responsabilitatea si autonomia personala. In plus, avem ocazia sa lucram intr-un mediu dinamic, divers din punct de vedere cultural, dar cu acelasi numitor comun: respectul, regasit in orice interactiune sau initiativa (respectul fata de noi insine, fata de ceilalti, fata de viitor si fata de diversitate).

De asemenea, avem convingerea ca succesul companiei este asigurat de cooperarea activa si comunicarea deschisa, de aceea organizam lunar “All Hands Meeting” - o intalnire la care pot participa toti angajatii companiei, in care se prezinta ultimele realizari, noii angajati, precum si rezultatele companiei.
 

Ce planuri de dezvoltare aveti in perioada urmatoare?

Intr-un moment in care angajatii nostri, consumatorii si societatea in ansamblu cauta din ce in ce mai mult solutii la provocarile actuale de mediu si societate, noi reafirmam angajamentul nostru pentru sustenabilitate. De exemplu, suntem pregatiti sa luam masuri decisive pentru a aborda problema globala a deseurilor de ambalaje. Ne dorim sa consolidam in continuare capacitatea de a castiga prin accelerarea inovatiei si cresterea eficientei si ne luam angajamentul sa investim pentru viitor.

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

Dezvoltarea profesionala este personalizata si tine cont de punctele forte ale fiecarui angajat, de interesele sale in ceea ce priveste dezvoltarea, dar si de feedback-ul pe care acesta il primeste de la colegii si managerul lui.

Ne dorim ca toti angajatii nostri sa aspire catre performanta si sa preia controlul asupra propriei cariere. Daca sunt hotarati si motivati, ofera cele mai bune rezultate si isi doresc sa isi depaseasca limitele. In Nestlé, nu exista bariere intre departamente, categorii de produse, functii sau chiar regiuni geografice atunci cand ne gandim la dezvoltare si aspiratii in cariera.
 

Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?

La Nestlé, ii incurajam pe angajatii nostri sa-si vada cariera ca pe o calatorie si sa profite la maximum de oportunitatile care apar in mod continuu. Urmatoarea destinatie ar putea fi o miscare laterala care sa le imbogateasca experienta si cunostintele, sau o promovare, care presupune sarcini noi si responsabilitati crescute. Flexibilitatea si capacitatea de a avea o viziune pe termen lung sunt esentiale. Si cea mai buna parte in aceasta calatorie este ca va fi imposibil sa te plictisesti. Avem peste 2.000 de branduri si o pasiune pentru optimizare, ceea ce inseamna ca mereu suntem in cautarea unei noi provocari.

In plus, credem in cultivarea si dezvoltarea talentului angajatilor nostri, de aceea organizam in mod constant programe de training (e-Learning, in-house sau alaturi de consultanti externi) atat in tara, cat si in alte centre de training Nestlé.
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare difera de la o pozitie la alta. Dupa ce primim aplicatiile candidatilor, evaluam experienta si competentele lor din perspectiva potrivirii cu pozitia pentru care au aplicat. Daca profilul corespunde cerintelor jobului, urmeaza un prim interviu, care poate fi telefonic, online sau fata-in-fata, la care oferim si cateva testari generice (engleza, romana, excel, logica si rationalizare numerica) si/sau specifice jobului (studii de caz).

Apoi, urmeaza un interviu cu managerul pozitiei si, daca este necesar, un al treilea interviu cu directorul departamentului sau cu viitoarea echipa.

Pe tot parcursul procesului de recrutare acordam o atentie deosebita potrivirii dintre aptitudinile, atitudinile si valorile candidatilor si cultura companiei noastre. Experienta relevanta este importanta, insa nu este singurul factor luat in considerare in luarea deciziei finale.
 

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Care consideri ca este trasatura cea mai frecvent intalnita in randul angajatilor cu cele mai bune rezultate?




Loredana Gilmeanu, Senior HR Business Partner @ Nestlé

Pe parcursul meu profesional am fost mereu in cautare de noi provocari, marjand atat pe dezvoltarea calitatilor native, cat si pe dobandirea unor aptitudini noi, regasindu-ma periodic in afara zonei de confort. De aceea, trecerea de la un domeniu la altul sau dintr-o industrie in alta a fost provocatoare, dar fireasca.

Mi-am inceput cu pasiune cariera ca invatatoare, cu dorinta de a contribui la formarea si dezvoltarea tinerei generatii. Dupa 9 ani, am ales sa fac schimbarea catre Supply Chain, domeniu care m-a „adoptat” prin oamenii deosebiti ce mi-au dat sansa sa invat de la ei si sa evoluez profesional. Timp de 7 ani am trecut prin mai multe etape, pornind de la Junior si avansand la Manager.

Cand am facut trecerea catre Resurse Umane am simtit ca m-am intors la prima mea pasiune, oamenii, in toata diversitatea lor. Experientele anterioare m-au ajutat enorm atunci cand am recrutat sau cand am livrat traininguri, iar cele recente, din pozitia de HR Business Partner, imi dau energie, fiind mereu inspirata de calitatile demn de urmat ale persoanelor speciale din jurul meu. Zi de zi sunt incantata de ceea ce fac si de ceea ce invat.







 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On