Recrutare in era digitala. Ce impact vor avea noile tehnologii?



Succesul unei companii depinde de oamenii care o compun. Nu doar managerii sunt importanti, ci fiecare angajat trebuie sa aiba un rol, o influenta si o valoare adaugata pe care sa le aduca organizatiei din care fac parte.

Fiecare companie trebuie sa aiba omul potrivit, la locul potrivit, iar pentru ca acest lucru sa se intample, aceasta are nevoie in primul rand de un proces extrem de eficient de recrutare si retentie a angajatilor. Piata muncii este intr-o continua miscare, sunt tot mai multe oportunitati de cariera extrem de tentate, iar cei mai buni specialisti au de unde sa aleaga. Au trecut vremurile in care angajatii depindeau 100% de o singura companie, acum a venit vremea ca o companie sa depinda 100% de angajatii sai.
Iar ca sa-i obtina pe cei mai buni, companiile trebuie sa renunte la metodele traditionale de recrutare si sa treaca la recrutarea digitala. Metodele traditionale sunt invechite, iar in lumea puternic tehnologizata din care facem parte, instrumentele digitale au devenit vitale.
 

Ce presupune recrutarea digitala?

 
Recrutarea digitala reprezinta procesul prin care recruterii se folosesc de tehnologie pentru a atrage, evalua si selecta candidatii pentru posturile disponibile din compania lor. Recrutarea digitala include mai multe metode de atragere a candidatilor, printre care: folosirea site-urilor online de recrutare, utilizarea retelelor de socializare si a chestionarelor online de evaluare.

Recrutarea digitala poate facilita procesul general de recrutare. Este mai usor pentru recruteri sa caute online profilul potentialilor candidati sau sa le evalueze experienta si abilitatile prin intermediul interviurilor online, intr-o prima etapa. Managerii isi gasesc mai repede candidatii potriviti, iar specialistii au la indemana mai multe oportunitati de cariera. Tehonologia a revolutionat piata fortei de munca si a facut posibila intrarea in scena a recrutarii digitale, care aduce un avantaj competitiv atat de partea angajatorilor, cat si de partea angajatilor.
 

Cele mai importante avantaje pe care le-a adus recrutarea digitala sunt:

 
Reducerea timpului si costului procesului de recrutare. Prin interviurile/chestionarele online, compania isi poate seama mai repede daca potentialii candidati sunt potriviti si astfel poate intervieva un numar mai mare de persoane intr-un termen mai scurt.

Flexibilitate mai mare pentru candidati. Acestia pot oferi interviuri online si nu mai trebuie sa se deplaseze pana la sediul companiei care angajeaza.

Ce ne rezerva viitorul in recrutarea digitala?

Traditionalul si conventionalul proces de recrutare a luat sfarsit demult. Acum este timpul tehnologiei sa-si spuna cuvantul si sa revolutioneze tot ce inseamna atragerea de noi angajati. Iata cateva trenduri de viitor care trebuie luate in calcul:

Inteligenta artificiala. Aceasta este utilizata pentru a afla mai repede informatii despre profilul si experienta potentialilor candidati. Daca detine instrumente/aplicatii care folosesc inteligenta artificiala, o companie isi poate reduce timpul si costurile procesului de recrutare, invitand la interviu doar pe cei mai potriviti candidati.

Interviuri video. Nu mai este nevoie sa te deplasezi la sediul companiei pentru a avea un interviu. Aplicatii precum Skype, FaceTime sau altele permit comunicarea eficienta intre recruter si candidat, ceea ce face procesul de recrutare mai rapid si mai util. Poti intervieva un candidat din strainatate sau din alta locatie, fara prea mult efort.

Interviuri mai putin formale. Tot mai multe companii doresc sa intervieveze persoane intr-un mediu mai putin formal, cum ar fi de exemplu, intr-o cafenea. Un astfel de interviu le ajuta pe companii sa cunoasca mai bine candidatii si sa-i urmareasca si in alt mediu decat cel oficial.

Social Media. Acesta este si va fi in continuare unul dintre cele mai eficiente canale de recrutare.

Realitatea virtuala. Unele companii folosesc realitatea virtuala pentru a arata potentialilor candidati ce inseamna sa lucrezi in compania respectiva. Este o modalitate de promovare a companiei printre specialistii de top, este o buna oportunitate de a le arata acestora ce le poate oferi concret organizatia.

Recrutarea candidatilor pasivi. Sa vanezi cei mai buni specialisti din domeniu inseamna sa-i abordezi si pe cei care nu-si cauta in momentul respectiv un job. Intr-o lume extrem de competitiva, compania trebuie sa stie sa se vanda foarte bine candidatilor si sa le arate acestora ce beneficii suplimentare pot avea acestia daca renunta la actualul loc de munca in favoarea noii companii.

Afla ce strategii de recrutare propun cei de la Risco aici

 

Va recomandam si:

Regulament de participare la concursul “Studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2025”

ULTIMELE JOBURI