Angajatii si nevoia de afirmare. Cum ii manageriezi?
Am putea spune ca nevoia de afirmare este un instinct primar al individului. Cu totii ne dorim sa ne facem remarcati la job sau in viata privata, insa cum ramane cu metodele pe care le folosim? Din pacate, cand vine vorba de locul de munca, unii angajati au tehnici de impresionare mai putin ortodoxe. Sunt zgomotosi, isi doresc sa fie in centrul atentiei si asteapta laude la fiecare pas.
Focusul lor nu este de cele mai multe ori pe obiective, ci pe reactiile pe care le observa in randul colegilor si chiar al superiorilor. Este firesc ca fiecare angajat sa isi doreasca sa faca mai mult, sa fie mai bun, sa aduca rezultate in companie si, de ce nu, sa fie recompensat. Insa nevoia mult prea mare de afirmare poate fi un impediment in evolutia profesionala.
Este cunoscut faptul ca fiecare manager are cate un angajat preferat, o persoana pe care se poate baza mereu si in care are incredere ca va actiona corect si va lua deciziile cele mai bune. Insa acest lucru nu inseamna ca situatiile trebuie sa se schimbe complet in companie. Cei care sunt prea mult apreciati de manageri pot ajunge sa faca totul superficial, iar activitatea lor sa fie doar pentru a-i ajuta sa se afirme.
Cum ii manageriezi
Coordonarea unei echipe nu este un lucru usor, iar asta pentru simplul motiv ca fiecare angajat are personalitatea sa. Insa unii dintre ei au nevoie de mai multa atentie, de aici si dorinta lor de afirmare.
Esti manager sau team leader si te confrunti cu o astfel de situatie? Descopera mai jos cum poti sa actionezi:
Nu le alimenta nevoia de afirmare
Ai in echipa persoane care doresc constant sa se afirme si se lauda cu fiecare reusita? Nu le alimenta nevoia de afirmare. Astfel de situatii sunt precum o sabie cu doua taisuri, deoarece, odata ce le faci pe plac, nu iti vor mai acorda respectul cuvenit. Vor considera ca pot trece cu vederea unele sarcini sau ca vor putea investi din timpul de munca in alte activitati, cele mai multe dintre ele deloc productive. Ce poti sa faci? Asigura-te ca fiecare isi cunoaste bine rolul in companie, aloca-le proiecte si stabileste intalniri saptamanale pentru a monitoriza progresul.