How to grow with the company? - Iuliana Leurent, CEO @ Temps HR
O companie evolueaza sau involueaza prin impactul direct al oamenilor. Cadrul si contextul sunt create de oameni pentru a controla interactiunile si a oferi o directie stabila. Nu poti „creste cu compania”, cresti in primul rand cu oamenii din acea companie.
Nuantele de a creste cu compania sunt mult mai diverse decat vrem sa tranzactionam azi ca statut: rol, responsabilitati, bani. Cresti atunci cand toate aceste lucruri nu mai sunt un scop in sine, ci o consecinta a celor care se aleg intre ei pentru un obiect comun.
Cresti in momentul in care aduci acasa si in familie un Eu mai bun, mai generos, mai orientat catre ascultare si intelegere, un Eu care stie sa gratifice si sa fie bland atunci cand se greseste. Un Eu care valorizeaza experienta si nu statutul, un Eu umil si orientat spre impactul de sine si nu cauta vina in ceilalti. Un Eu care gandeste „ce pot face Eu” pentru a fi mai bun pentru mine si pentru ceilalti.
A creste odata cu compania nu are o notiune de timp impusa. Experientele uneori sunt foarte intense sau dimpotriva foarte subtile. Nu de putine ori suntem orbiti de Ego si intensificam parerile celorlati fara sa gandim ce a cauzat in noi, daca totusi puteam face si altfel. Alteori experientele sunt aparent plate pentru ca noi preferam sa nu impactam cu nimic un context care are nevoie de impact. Dupa aceste experiente este bine sa ne gandim ce puteam totusi face daca aveam ocazia sa retraim experienta. Exista o ciclicitate, uneori suparatoare pana ajunge sa fie revelatoare, pana la lectia pe care o avem de invatat.
Nici unul din oamenii pe care ii intalnim nu ii remarcam intamplator. Fiecare interactiune este o experienta pe care o castigam si ne releva o parte din noi. E bine sa nu plecam pana nu intelegem de ce am ajuns in acel mediu si ce avem de invatat. E bine sa nu plecam pana nu am putut schimba sau construi ceva de care sa fim mandri. E bine sa nu plecam si sa regretam ce am facut pentru acel grup de oameni sau companie pentru ca atunci renegam experienta insasi.
Cred foarte mult ca o experienta sub 3 ani nu poate releva cu adevarat esenta, learning-ul si influenta impactului nostru intr-un anumit loc. In primul an demontam sa intelegem, in al doilea an reasamblam in raport cu experientele anterioare, nu toate folositoare in situatia prezenta, iar abia in al treilea an ne bucuram, atat de rezultat, cat si de learning-ul din parcursul care ne-a adus acolo. Dupa ciclul se reia cu o alta experienta. In al treilea an incepem practic si pregatirea gandului pentru o noua experienta si constientizarea valorii pe care o putem genera.
Ideea de Companie poate fi inlocuita de Industrie. Mi se pare mai important sa fii pasionat de o industrie decat fascinat pentru o companie. Companiile sunt din ce in ce mai globale, insa industriile in sine urmaresc mai aproape interesele si dinamica locala. Astfel schimbarea rolului sau a companiei nu devine o curiozitate, ci o serie de experiente exploratorii despre cum putem unii sau altii să fim utili Clientului final.
Avem nevoie de oameni pasionati, deschisi la experiente mai profunde, in care consumi atat starea de bine si confort, cat si inconfortul care este trezit in tine. Avem nevoie de oameni onesti cu ei insisi despre ce simt si transmit curajos celorlalti, mai intai empatici si dupa motivationali. Avem nevoie de oameni mai zambitori si mai dornici de a transmite mai departe diversele experiente care i-au facut sa creasca.
Nu putem creste impreuna daca nu crestem separat. Compania nu te poate ajuta sa cresti atata timp cat nu esti pregatit sa te investesti in aceasta experienta si sa accepti bucuria si frustrarea. Oamenii pot creste impreuna in momentul in care se vor accepta pe sine si pe ceilalti, cand isi deschid capacitatea de se inspira unii pe ceilalti cu incredere. Intr-adevar managementul la acest nivel are un rol definitoriu in a incuraja astfel de interactiuni, practicand transparenta si blandetea in procesul lung al invatarii.
Articol scris de Iuliana Leurent, CEO @ Temps HR