Ai stofa de manager?
Pentru unii managementul este o arta. Fiecare manager are o abordare personala, fie ea inspirata din cartile citite sau din observatiile din vremea in care era angajat. Un manager trebuie sa fie etern revolutionar si sa fie mixul perfect intre motivational si team member, sa stie sa disciplineze, dar sa si indrume si sa recompenseze angajatii.
In cazul in care nu stii daca te-ai potrivi in rolul de manager este important sa iti pui intrebarile din randurile care urmeaza.
Ai abilitati organizatorice/consideri ca esti un bun lider?
Daca ai bune abilitati organizatorice inseamna ca esti o persoana proactiva, care gandeste critic si care poate vedea o problema din mai multe perspective, gasind astfel solutii cu mai multa usurinta.
Daca ai veleitati de lider inseamna ca esti o persoana extroverta care poate comunica cu usurinta cu orice tip de personalitate.
Esti lipsit/lipsita de prejudecati?
Una din cele mai greu de dobandit abilitati de management, potrivit Monster.com este abilitatea de a vedea o problema din orice perspectiva si de a nu se speria de schimbarile constante.
Cum te descurci cu people management?
O alta calitate pe care trebuie sa o aiba un manager bun este sa fie un bun ascultator. Stii cum se zice, sa asculti pentru a intelege, nu prea a raspunde.
Cum te pregatesti pentru un viitor rol de manager?
On the job training – Ce loc mai bun pentru a exersa rolul de manager decat la locul de munca? Incepe prin a iti asuma roluri de project management in cadrul catorva mici proiecte din companie.
Invatare pe cont propriu – Poti afla mai multe despre management prin participarea la diverse workshop-uri, training-uri din orasul tau sau online.
Ce cred angajatorii?
- “Dorinta de a invata, motivarea si proactivitatea sunt insa o parte din calitatile pe care ne dorim sa le gasim la cei care isi doresc sa ne devina colegi - sunt trasaturi pe care le cautam la fiecare din persoanele pe care le intervievam, pentru ca stim ca acei oameni sunt responsabili, stabili, dornici sa se implice, fiind in acelasi timp constienti de valoarea pe care o au, precum si de faptul ca orice drum spre o cariera de success are anumite etape care trebuie completate, pentru a ajunge acolo unde fiecare isi doreste.
- Nu in ultimul rand, apreciem mult candidatii ancorati in realitate, care stiu foarte bine ce isi doresc, dar care apreciaza corect raportul experienta-beneficii.” - Adriana Mirica, Recruitment Advisor @ SNC-Lavalin Romania
Atat in 2018, cat si 2019, numarul joburilor disponibile pentru manageri (team leader, manager de departament, etc.) a ramas constant. Pozitiile deschise pentru manageri sunt mai putine in comparatie cu rolurile pentru juniori sau mid-level astfel ca abilitatile pe care le detii trebuiesc si mai bine evidentiate pentru a atrage atentia angajatorilor.
Ce lucruri fac un individ sa fie un bun lider?
Citeste si:
-
Meseriile viitorului - care vor fi cele mai cautate joburi in anii care urmeaza?
-
Cum ar trebui redactat CV-ul unui specialist cu experienta?
-
Nu lăsa miturile despre carieră să-ți limiteze opțiunile
-
3 Lucruri pe care trebuie sa le cunoasca un manager bun
-
6 lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand devii manager