Cum devii greu de inlocuit la locul de munca?
Siguranta locului de munca poate reprezenta o necesitate importanta pentru orice angajat avand in vedere tranzitia prin care trece piata fortei de munca in prezent. In plus, cautarea unui job nu este chiar unul dintre cele mai placute experiente.
Cum te asiguri ca esti de neinlocuit in cadrul companiei vei afla in randurile ce urmeaza.
Depaseste asteptarile angajatorului
Nancy Halpern, executive coach declara pentru Monster.com ca este indicat ca intotdeauna sa aiba o viziune foarte clara asupra asteptarilor managerului tau. Intrebari precum “Cum ar putea fi definit succesul pentru acest task/proiect?” sau “Cum voi stii ca am rezolvat cu succes acest task?” te pot ajuta sa intelegi foarte bine cum ar trebui sa abordezi problema.
O situatie comuna care apare in randul angajatilor cu senioritate dintr-o companie este scaderea gradului de eficienta si productivitate pe masura ce castiga si mai multa experienta, potrivit lui Susan Hosage, consultant HR. “Din pacate, angajatii care se afla de mai mult timp intr-o companie de cele mai multe ori isi pierd entuziasmul pe care il aveau la inceput si incep sa livreze sub asteptarile managerului.”
Go the extra mile
“Majoritatea angajatilor isi duc la bun sfarsit task-urile care se afla in fisa postului, insa daca esti unul dintre cei care se implica, propune noi idei si isi asuma responsabilitati in afara rolului sau te poti transforma intr-un angajat greu de inlocuit” - Andy Teach, autor si content creator.
Nu este de mirare ca proactivitatea si dorinta de a isi dezvolta constant abilitatile sunt principalii factor care conteaza pentru a avansa in companie, potrivit angajatorilor care au participat la Raportul Hipo.ro – Piata fortei de munca.
Fii cel/cea care are solutia problemelor
Stim ca este mai usor de spus, decat de facut, mai ales la inceput, dar poti incepe prin aplicarea regulii de 10 secunde propusa de Kenneth L. Johnson, career coach pentru East Coast Executives.
Ce presupune aceasta regula? Ca atunci cand te afli intr-o discutie cu echipa, inainte de a vorbi ofera-ti 10 secunde pentru a procesa ceea ce vrei sa comunici. Apoi formuleaza-ti raspunsul pentru a suna ca o solutie, fara a da dovada de negativism.
Cum ar arata aceasta solutie aplicata? In loc sa spui “Da, mi se pare o idee buna, dar o putem pune in aplicare de abia luna viitoare” inlocuieste cu “Da, suna bine si putem incepe chiar de luna viitoare!”
Bun/Buna la toate sau specialist pe o anumita arie?
Descopera de ce Wanjiru Ndirangu considera ca este mai bine sa fii bun/buna la toate decat specialist intr-un anumit domeniu:
Alte lucruri de care ar trebui sa tii cont
1) Productivitatea este valoroasa, dar nu este o cursa
2) Team work makes the dream work
3) Angajament si o atitudine pozitiva
Probabil pare o caracteristica de la sine inteleasa, dar acesta poate fi lucrul care face diferenta dintre un angajat indispensabil si unul mediocru. Daca esti cel/cea mai bun/buna in ceea ce faci exista mai multe sanse sa nu pleci prea curand din companie.
De asemenea, si pozitivismul poate parea un lucru evident, dar si Forbes mentiona ca toti ne dorim in jurul nostru care sunt pasionati de ceea ce fac si care se bucura de fiecare zi de la birou.
Sa te simti indispensabil este mixul perfect intre securitate si bucurie. Dar si mai important este sa stii ca acesta reprezinta angajamentul de a aduce o schimbare in cadrul companiei si a echipei. Tot acest proces incepe cu tine.
Citeste si:
-
Ai stofa de manager?
-
Cum ar trebui redactat CV-ul unui specialist cu experienta?
-
Nu lăsa miturile despre carieră să-ți limiteze opțiunile
-
3 Lucruri pe care trebuie sa le cunoasca un manager bun
-
6 lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand devii manager