Cum devii greu de inlocuit la locul de munca?



Siguranta locului de munca poate reprezenta o necesitate importanta pentru orice angajat avand in vedere tranzitia prin care trece piata fortei de munca in prezent. In plus, cautarea unui job nu este chiar unul dintre cele mai placute experiente.

Cum te asiguri ca esti de neinlocuit in cadrul companiei vei afla in randurile ce urmeaza.

Depaseste asteptarile angajatorului

Poate este de la sine inteles, dar sa faci pentru un proiect mai mult decat se asteapta cei din jur este o buna modalitate pentru a te face remarcat/remarcata.

Nancy Halpern, executive coach declara pentru Monster.com ca este indicat ca intotdeauna sa aiba o viziune foarte clara asupra asteptarilor managerului tau. Intrebari precum “Cum ar putea fi definit succesul pentru acest task/proiect?” sau “Cum voi stii ca am rezolvat cu succes acest task?” te pot ajuta sa intelegi foarte bine cum ar trebui sa abordezi problema.

O situatie comuna care apare in randul angajatilor cu senioritate dintr-o companie este scaderea gradului de eficienta si productivitate pe masura ce castiga si mai multa experienta, potrivit lui Susan Hosage, consultant HR. “Din pacate, angajatii care se afla de mai mult timp intr-o companie de cele mai multe ori isi pierd entuziasmul pe care il aveau la inceput si incep sa livreze sub asteptarile managerului.”


Go the extra mile

Fie ca decizi sa te implici intr-un nou proiect sau sa inlocuiesti un coleg cat acesta este plecat in concediu going the extra mile iti ofera puncte bonus in randul colegilor si a superiorilor.

Majoritatea angajatilor isi duc la bun sfarsit task-urile care se afla in fisa postului, insa daca esti unul dintre cei care se implica, propune noi idei si isi asuma responsabilitati in afara rolului sau te poti transforma intr-un angajat greu de inlocuit” - Andy Teach, autor si content creator.

Nu este de mirare ca proactivitatea si dorinta de a isi dezvolta constant abilitatile sunt principalii factor care conteaza pentru a avansa in companie, potrivit angajatorilor care au participat la Raportul Hipo.ro – Piata fortei de munca.


 

Fii cel/cea care are solutia problemelor

Daca esti mereu unul din acei colegi care indiferent de situatie incearca sa gaseasca cea mai buna solutie la o problema comuna din birou sau in cadrul departamentului sigur iti vei crea o imagine pozitiva in fata colegilor.

Stim ca este mai usor de spus, decat de facut, mai ales la inceput, dar poti incepe prin aplicarea regulii de 10 secunde propusa de Kenneth L. Johnson, career coach pentru East Coast Executives.

Ce presupune aceasta regula? Ca atunci cand te afli intr-o discutie cu echipa, inainte de a vorbi ofera-ti 10 secunde pentru a procesa ceea ce vrei sa comunici. Apoi formuleaza-ti raspunsul pentru a suna ca o solutie, fara a da dovada de negativism.

Cum ar arata aceasta solutie aplicata? In loc sa spui “Da, mi se pare o idee buna, dar o putem pune in aplicare de abia luna viitoare” inlocuieste cu “Da, suna bine si putem incepe chiar de luna viitoare!”


Bun/Buna la toate sau specialist pe o anumita arie?

Oricare ar fi varianta pe care o alegi, ambele te pot ajuta in planul tau de a deveni de neinlocuit la birou. Fie esti acel/acea coleg/colega care se pricepe la o varietate de lucruri diferite la birou, fiind astfel de ajutor nu doar colegilor din departamentul tau, dar si celorlalti sau poti fi acel/acea coleg/colega care este omul din echipa la care vin de fiecare data colegii cand ai o problema specifica pe care stiu ca doar tu o poti rezolva.

Descopera de ce Wanjiru Ndirangu considera ca este mai bine sa fii bun/buna la toate decat specialist intr-un anumit domeniu:
 

Alte lucruri de care ar trebui sa tii cont

1) Productivitatea este valoroasa, dar nu este o cursa

Cu cat duci la indeplinire mai multe task-uri intr-un timp cat mai scurt inseamna ca esti mai productiv? Potrivit Forbes, aceasta afirmatie nu se aplica in toate cazurile. Ofera-ti timp pentru a lucra corect. De cele mai multe ori atunci cand iti lasi timp pentru asta vei putea descoperi moduri mai eficiente si mai bune pentru a iti face treaba. Poate vei descoperi o modalitate ingenioasa care iti va mai aduce bile albe in ochii managerului.

2) Team work makes the dream work

Pentru a fi indispensabil nu trebuie sa dovedesti ca esti de neinlocuit in fata managerului, dar si a colegilor. Ofera ajutor colegilor atunci cand vezi ca acestia au dificultati, iar acest lucru te va ajuta sa consolidezi relatia cu ei.

3) Angajament si o atitudine pozitiva

Probabil pare o caracteristica de la sine inteleasa, dar acesta poate fi lucrul care face diferenta dintre un angajat indispensabil si unul mediocru. Daca esti cel/cea mai bun/buna in ceea ce faci exista mai multe sanse sa nu pleci prea curand din companie.

De asemenea, si pozitivismul poate parea un lucru evident, dar si Forbes mentiona ca toti ne dorim in jurul nostru care sunt pasionati de ceea ce fac si care se bucura de fiecare zi de la birou.

Sa te simti indispensabil este mixul perfect intre securitate si bucurie. Dar si mai important este sa stii ca acesta reprezinta angajamentul de a aduce o schimbare in cadrul companiei si a echipei. Tot acest proces incepe cu tine.

Citeste si:

 

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI