Malex - Explorand printre industrii


Vanzari sau Marketing? Consultanta sau Vanzari? Resurse Umane sau Marketing?

Mai multe domenii si industrii suna bine si te atrag, dar crezi ca trebuie sa alegi una dintre ele si asta te demotiveaza?

Dinamica joburilor si cerintele pietei ne arata ca putem imbina armonios 2 domenii care nu au legatura unul cu celalalt la prima vedere.

Alexandra Stancu sau Malex cum ii zic prietenii – Talent Attraction & Employer Branding Coordinator – a ales sa combine Marketing-ul cu HR-ul, iar acum ne povesteste despre ce inseamna sa faci Employer Branding, cum sa te remarci in acest domeniu, dar si despre parcursul ei de la un student care explora fiecare oportunitate ce aparea pana la coordonarea unei divizii de Employer Branding in cadrul Catalyst Solutions.

Povesteste-ne despre parcursul tau profesional si cum ai ajuns la Hipo.
 

Eu am fost de mica genul de copil aflat intr-o continua explorare si descoperire. Si asta s-a mentinut pana la facultatea pe care am ales sa o urmez – Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii de Economice. Este genul de facultate in care inveti cate un pic din toate, dar nu iti canalizeaza energia spre o specializare intr-o anumita arie.

Am sperat ca implicarea intr-o organizatie studenteasca ma va ajuta sa imi conturez un drum profesional, dar si in acest context am ales sa continui sa explorez tatonand cu diverse arii – de la organizarea de evenimente, management de proiect, recrutare de noi membri, strangere de fonduri si chiar si zona de training.

Avand in vedere istoricul meu, cand a trebuit sa imi aleg primul job nu a venit ca o surpriza faptul ca nu reuseam sa ma decid asupra unui anumit domeniu.

Astfel, m-am orientat catre un program de management trainee intr-o companie multinationala. Timp de 1 an am avut o super oportunitate de a explora 6 departamente din cadrul organizatiei. Prin intermediul programului de management trainee am reusit sa imi dau seama in ce domeniu as vrea sa imi construiesc o cariera – imi doream un mix intre HR si Marketing. Usor de zis, greu de gasit 😊.

Dar asa am ajuns acum aproape 10 ani in Catalyst, organizatia din a carei portofoliu de proiecte face parte si Hipo, pentru a implementa campanii de atragere de talente si employer branding. Am continuat cu magament de proiect lucrand la Ghidul angajatorilor, Top Talents Romania si dezvoltarea primelor evenimente dedicate studentilor (Consulting Days, Career Innovation Week).

Dupa 5 ani petrecuti in cadrul organizatiei, am pus bazele diviziei de consultanta in employer branding preluand studiul Cei mai doriti angajatori si dezvoltand metodologia utilizata in creionarea strategiilor de employer branding impreuna cu partenerii nostri.
 

Cum arata o zi obisnuita la job-ul tau?

Totul incepe cu o cafea buna si nitel de socializare 😊 pentru ca suntem un grup foarte fain de oameni, unii dintre ei depasind de mult timp statutul de coleg si ajungand sa imi fie prieteni foarte dragi.

Rolul meu vine la pachet cu multa diversitate in functie de proiectele pe care le avem in desfasurare. Pot sa fiu implicata intr-o serie de workshopuri cu angajatii unui partener pentru a identifica elementele care definesc experienta de angajat, sa creionez un plan de comunicare pentru un brand de angajator sau sa imi petrec cateva ore incercand sa analizez informatiile pe care le avem si sa extrag elementele ce stau la baza unui employer value proposition pentru un anumit client.

Ce iti place cel mai mult la job-ul tau?

Un prim lucru care imi place la job-ul meu, si cred ca este si cel care m-a tinut atatia ani in organizatie este lipsa rutinei. Nu prea mi se intampla sa ma bucur de 2 zile care sa fie la fel.

Lucrez mult pe proiecte si atunci schimb destul de des contextul discutiei in functie de clientul cu care lucram la momentul respectiv: variaza industria, profilul candidatului si, implicit, provocarile cu care se confrunta.

Un alt lucru care imi place este bucuria de a descoperi care sunt lucrurile care fac fiecare angajator unic, care sunt lucrurile care definesc fiecare angajator si cum este experienta oferita angajatilor.

Prin prisma proiectelor desfasurate de cele mai multe ori ajung la concluzia ca sunt foarte multe lucruri faine care se intampla in multe organizatii dar care nu sunt comunicate catre candidati. Si cred ca aici intervine maiestria: cum anume impachetezi toate aceste elemente care definesc experienta oferita angajatilor tai si cum le comunici in piata pentru a reusi sa atragi acele talente de care organizatia ta are nevoie.

Ce skill-uri sunt necesare pentru un job in employer branding?

Este un domeniu in care ai nevoie de un cumul de abilitati si cunostinte atat din aria resurselor umane, cat si din marketing si comunicare. Este important sa intelegi care sunt procesele de HR din cadrul organizatiei, procesul prin care un potential candidat ajunge angajat si care este profilul urmarit pentru actualele si viitoarele job vacancies. De asemenea, ai nevoie sa intelegi ce canale poti accesa pentru comunicarea brandului de angajator, cum functioneaza acestea si ce tip de continut genereaza cele mai bune rate de conversie si engagement.

Ce sfaturi ai pentru cineva care isi doreste o cariera in employer branding?

Poate parea un job foarte complex cu potential de a genera anxietate mai ales cand esti la inceput de drum si nu stii de unde sa o apuci. Sfatul meu este sa incepi de undeva 😊 fie esti mai atras de zona de HR si atunci incepi cu un job in zona asta si iti dezvolti in paralel, cu pasi mici dar siguri, baza de know-how cu privire la marketing si comunicare. Fie esti mai atras de zona de marketing si comunicare si incepi cu asta avand grija ca in paralel sa aloci timp si energie pentru a intelege cum e cu HR-ul si atragerea si retinerea de talente in organizatie.

Sunt organizatii in care procesul de employer branding este in sarcina departamentului de marketing sau organizatii in care vine ca o responsabilitate a departamentului de HR. Sunt organizatii care au un om dedicat acestui process, altele in care echipa de recrutare face si employer branding, chiar daca e mai mult recruitment marketing decat employer branding per se.

Cum poate iesi in evidenta un candidat pentru un job in acest domeniu?

Construind un portofoliu de actiuni facute in zona asta si cu rezultatele generate. De asemenea, este important sa ai o baza solida de cunostinte in acest domeniu – cunoasterea aprofundata a procesului prin care se construieste o strategie de employer branding si stapanirea termenilor utilizati in acest domeniu este un mare plus. Este un domeniu relativ nou pe piata locala si atunci in multe organizatii lipseste acest know-how.
 

Va recomandam si:

Regulament de participare la concursul “Studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2025”

ULTIMELE JOBURI