Sfaturi de cariera de la Corina Diaconu, Managing Director al agentiei de recrutare ABC Human Capital
Raspunsuri oferite de Corina Diaconu, Managing Director al agentiei de recrutare ABC Human Capital
1. Cum citim corect un anunt de recrutare pentru a ne da seama daca jobul este potrivit pentru noi?
La discutia ulterioara cu reprezentantii companiei putem discuta in detaliu si alte aspecte de care suntem interesati si care poate nu erau mentionate in anuntul initial, astfel incat sa avem o imagine clara a jobului de care suntem interesati.
2. Cum discutam cu angajatorul despre nevoia noastra de a primi o marire de salariu?
Este vital sa avem un plan bine stabilit si, evident, sa dispunem de suficiente argumente in favoarea cererii noastre. Discutia despre majorarile salariale este extrem de importanta si nu se poate desfasura oricand, pentru ca nu putem merge pur si simplu sa cerem mai multi bani fara si sa explicam de ce.
Recomandarile noastre sunt ca aceste discutii sa aiba loc intr-una dintre urmaroarele situatii:
- dupa perioada de evaluare, daca rezultatele obtinute justifica acest lucru. De obicei angajatorii isi doresc sa vada nu doar executia unor taskuri normale, care definesc job-ul, ci mult mai mult decat atat. Ar vrea rezultate foarte bune si uneori chiar depasirea atributiilor zilnice, care sa justice cumva o crestere salariala
- la un an dupa angajare, cu sau fara existenta unei evaluari in companie, putem trage niste concluzii si, in urma feedback-ului primit si, din nou, a rezultatelor obtinute, putem intia aceasta discutie
- dupa obtinerea unor rezultate extraordinare sau a unei performante deosebite: aducerea unui/unor clienti importanti in companie, castigarea unui proiect care va genera venituri consistente pentru companie, depasirea consistenta a obiectivelor setate, etc.
3. Care sunt principalele elemente dintr-un CV pe care recruiterii le urmaresc?
4. 3 lucruri din cadrul unui interviu care il pot convinge pe recruiter ca tu esti candidatul potrivit
Tocmai de aceea intalnim deseori situatii in care companiile renunta la acei oameni toxici care insa sunt foarte buni din punct de vedere profesional. Managerii aleg cumva sa-si “salveze” echipa si mediul in care acestia lucreaza de asemenea atitudini si comportamente nepotrivite. Conteaza la fel de mult interesul fata de job, deschiderea in a comunica, curiozitatea, conduita candidatul, punctualitatea dar si aspectele care tin de respectarea unui anumit dress code.