Sfaturi de cariera de la Corina Diaconu, Managing Director al agentiei de recrutare ABC Human Capital

Raspunsuri oferite de Corina Diaconu, Managing Director al agentiei de recrutare ABC Human Capital


1. Cum citim corect un anunt de recrutare pentru a ne da seama daca jobul este potrivit pentru noi?

Anunturile de recrutare corect intocmite exprima foarte clar ce isi doreste angajatorul, atat in termeni de hard skills cat si cu privire la soft skills. In masura in care ce vom citi in anunt se potriveste cu experienta si cu obiectele noastre, putem considera ca am gasit un job la care putem aplica.

La discutia ulterioara cu reprezentantii companiei putem discuta in detaliu si alte aspecte de care suntem interesati si care poate nu erau mentionate in anuntul initial, astfel incat sa avem o imagine clara a jobului de care suntem interesati.


2. Cum discutam cu angajatorul despre nevoia noastra de a primi o marire de salariu?

Discutiile referitoare la majorarile salariale se desfasoara de obicei intr-un cadru organizat, urmand un calendar bine definit al companiei. Daca totusi ne regasim in situatia in care perioadele de evaluare si obiectivele companiei nu sunt stabilite clar sau chiar lipsesc, putem initia si noi o discutie privitoare la eventuale ajustari salariale. Insa aceasta trebuie sa fie raportata la existenta unor rezultate clare si mai ales sa se desfasoare la momentul potrivit.

Este vital sa avem un plan bine stabilit si, evident, sa dispunem de suficiente argumente in favoarea cererii noastre. Discutia despre majorarile salariale este extrem de importanta si nu se poate desfasura oricand, pentru ca nu putem merge pur si simplu sa cerem mai multi bani fara si sa explicam de ce.

Recomandarile noastre sunt ca aceste discutii sa aiba loc intr-una dintre urmaroarele situatii:
  • dupa perioada de evaluare, daca rezultatele obtinute justifica acest lucru. De obicei angajatorii isi doresc sa vada nu doar executia unor taskuri normale, care definesc job-ul, ci mult mai mult decat atat. Ar vrea rezultate foarte bune si uneori chiar depasirea atributiilor zilnice, care sa justice cumva o crestere salariala
 
  • la un an dupa angajare, cu sau fara existenta unei evaluari in companie, putem trage niste concluzii si, in urma feedback-ului primit si, din nou, a rezultatelor obtinute, putem intia aceasta discutie
 
  • dupa obtinerea unor rezultate extraordinare sau a unei performante deosebite: aducerea unui/unor clienti importanti in companie, castigarea unui proiect care va genera venituri consistente pentru companie, depasirea consistenta a obiectivelor setate, etc.
Este important sa cunoastem si intelegem si politica organizatiei in care activam. Astfel, anumite companii acorda mariri de salariu in perioade clar stabilite si in urma unor proceduri standard si a incadrarii in anumite bugete. Este bine sa tinem cont si de faptul ca, desi ni s-a refuzat la un moment dat o crestere de salariu, putem obtine bonusuri, prime sau chiar promisiunea unei promovari ulterioare, aspecte care ne-ar putea aduce mai multe avantaje decat o simpla renegociere.


3. Care sunt principalele elemente dintr-un CV pe care recruiterii le urmaresc?

In functie de job-ul disponibil si de senioritatea acestuia, recruiterii urmaresc aspecte legate de: experienta anterioara, abilitatile pe care le tine candidatul, stabilitatea joburilor, coerenta informatiilor, concizia si acuratetea acestora, studiile absolvite, cunostinte de limbi straine, realizarile obtinute si proiectel importante, dar si alte aspecte pur specifice unui job sau altul si care nu intra neaparat in categoria generalitatilor.


4. 3 lucruri din cadrul unui interviu care il pot convinge pe recruiter ca tu esti candidatul potrivit

Avand in vedere contextul actual al pietei, consider ca cele mai importante aspecte in selectia unui candidat tin de o imbinare fericita a atitudinii si motivatiei cu experienta si cunostintele profesionale. Nu intamplator am mentionat in primul rand atitudinea, pentru ca, daca anumite aspecte tehnice ale unui job pot fi dobandite sau invatate, atitudinea si caracterul vin cumva, by default.

Tocmai de aceea intalnim deseori situatii in care companiile renunta la acei oameni toxici care insa sunt foarte buni din punct de vedere profesional. Managerii aleg cumva sa-si “salveze” echipa si mediul in care acestia lucreaza de asemenea atitudini si comportamente nepotrivite. Conteaza la fel de mult interesul fata de job, deschiderea in a comunica, curiozitatea, conduita candidatul, punctualitatea dar si aspectele care tin de respectarea unui anumit dress code.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On