Ne definesc valorile de la care porneste cultura noastra organizationala si la care ne raportam in actiunile noastre de zi cu zi - Diana Dragomir @ Fildas Catena Grup
Am pornit cu incredere si curaj si ne-am dorit sa ne implicam in crearea unei lumi mai sigure, pentru care sanatatea si echilibrul interior sa fie primordiale. Am transformat fiecare experienta intr-o oportunitate si am mers pe principiul ca, atunci cand nu merge ceva, noi usi se deschid in fata noastra.Am avut incredere in noi si am construit ceea ce astazi numim, dupa 29 de ani, Fildas-Catena Grup, cu peste 7.000 de angajati, raspanditi la nivel national in peste 850 de farmacii si 14 centre logistice, recrutati cu multa grija,dupa acelasi principiu: respectul si grija fata de semeni, integritate si dorinta de dezvoltare continua. Suntem o echipa ce isi pretuieste fiecare membru, intrucat fiecare reprezinta o mare valoare pentru noi.
2. Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?
3. Cum va poate impresiona un candidat in timpul interviului?
4. Cum masurati performanta in cazul unui angajat la voi?
Prin urmare, ne concentram atentia asupra starii lor de bine. Masuram si monitorizam gradul de satisfactie a angajatilor la locul de munca, identificam factorii motivationali si apreciem performanta fiecaruia prin evaluari semestriale, anuale sau punctuale dupa finalizarea unui proiect.
5. Ce parametrii urmariti pentru evaluarile angajatilor?
6. Care sunt planurile companiei pentru anul 2020?
7. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?
Oferim posibilitatea ca fiecare persoana inclusa in program sa se poata dezvolta potrivit potentialului propriu astfel incat sa poata asigura independenta si prosperitate lui, a familiei pe care eventual decide sa si-o intemeieze si a grupurilor din care decide sa faca parte.
Este specific culturii noastre organizationale sa identificam potentialul uman in intern si sa promovam cat mai mult inainte sa cautam in extern noi talente.
Suntem preocupati de modul in care putem ajuta fiecare angajat, nou-venit sau de multi ani alaturi de companie, sa simta ca nu a incetat sa se dezvolte, in directia potentialului sau. Majoritatea liderilor nostri au crescut profesional in companie si au fost promovati intrucat s- au remarcat prin initiativa, ambitie si au alocat timpul necesar pentru formare si asimilare de cunostinte, constientizand faptul ca experientele se formeaza in timp, prin invatare si expunere la sarcini provocatoare si de rutina.
8. Cum va implicati in mentinerea echilibrului din viata personala si cea profesionala a angajatilor?
Din acest motiv, organizația noastra este flexibila si ofera un mediu de lucru propice fiecarui angajat. Oamenii sunt impliniți cand isi gasesc echilibrul intre timpul petrecut la serviciu si cel de acasa, tinand cont ca suntem o organizatie in care 80% dintre angajati sunt femei, multe dintre ele fiind mame. Sprijinim toti colegii sa participe la toate momentele importante din viata familiilor lor, astfel incat acestia au posibilitatea sa adere la un program de lucru flexibil, in functie de nevoile lor.
9. Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?
Mergem pe un sistem de recrutare in care punem un accent mare pe recomandari, referinte de la alti angajati, persoane care au venit din alte companii. Acest lucru are o explicatie foarte buna, logica: un angajat care stie cultura orgnizationala nu ar recomanda un cunoscut care nu s-ar potrivi culturii, care nu ar avea competente.
In principiu procesul debuteaza cu o discutie HR, in care povestim mai multe despre companie si despre rolul disponibil in cadrul organizatiei, dupa care discutam despre parcursul profesional al candidatului si despre planurile acestuia pentru viitorul apropiat.Dupa care urmeaza discutia cu managerul direct.
Ne plac intrebarile deschise, intrebarile comportamentale si situationale, fara constrangeri corporate, intr-un cadru relaxat ce-I permit candidatului sa se detensioneze rapid, sa se simta in largul lui ,sa povesteasca despre el, sa fie el insusi, sa fie autentic. Intreaga intalnire este despre cunoastere.
Diana Dragomir, Director Resurse Umane @ Fildas Catena Grup
Am crescut treptat, o data cu organizatia, iar numirea mea in pozitia de Director HR Fildas Catena Grup, implicit si responsabilitatile mele s-au intamplat rapid peste noapte in vara anului 2012. A fost o perioada de acomodare si invatare la care, uitandu-ma in urma, nu a fost uşoara, trecerea rapida de la o pozitie de executie "Economist salarizare", la directorul unui departament si a unei echipe formata din 20 de persoane a fost o adevarata incercare, nu atat la nivel intelectual, cat al abilitatilor de management de care trebuia sa dau dovada Ce m-a ajutat de fiecare data a fost optimismul,empatia, dragoastea fata de oameni, ambitia, capacitatea de invatare rapida, increderea si sustinerea managementului Fildas Catena Grup.