Satisfactia profesionala - cum influenteaza fericirea angajatilor rezultatele firmei?



articol redactat de International Work Finder

In ultimii ani, din ce in ce mai multi angajatori romani au inceput sa-si manifeste interesul pentru felul in care se simt oamenii din compania lor. Ne putem da seama de acest lucru doar daca privim la ceea ce se intampla in interiorul firmelor, fie ele mici sau mari: periodic, angajatilor li se solicita sa completeze chestionare prin care se urmareste masurarea nivelului de satisfactie profesionala.

Raspunsurile la intrebarile de tipul Cat de multumit esti de salariul tau actual?, Cat de bine te intelegi cu colegii?, Cat de obosit te simti la finalul unei zile de lucru? sunt un bun indicator pentru angajatorii care isi doresc sa afle daca oamenii din firma se simt fericiti cu propriul job - caci, conform studiilor, nivelul de satisfactie profesionala influenteaza, pe termen scurt si lung, gradul de productivitate. Altfel spus, daca un angajat se simte bine in spatiul de lucru, daca se simte confortabil cu sarcinile pe care le are de efectuat si daca are o relatie pozitiva cu colegii de munca, acesta va avea rezultate mult mai bune - rezultate care, bineinteles, au un rol esential in atingerea obiectivelor organizatiei unde lucreaza.

In acest context, se explica interesul tot mai multor angajatori pentru nivelul de satisfactie profesionala a angajatilor. Cu cat oamenii dintr-o companie sunt mai multumiti cu cariera lor, cu atat sansele de reusita a firmei sunt mai mari.
 

Cum incearca angajatorii sa-si faca angajatii fericiti?

Daca in trecut principalul factor care influenta starea de bine a oamenilor la locul de munca erau salariul si eventualele bonusuri pe care le primeau, astazi, angajatii au si alte asteptari de la propriul job. Acest lucru i-a determinat pe angajatori sa faca unele schimbari in companiile lor - schimbari care au, pana la urma, scopul de a motiva personalul sa-si realizeze sarcinile cat mai bine. Iata doar cateva dintre beneficiile care se regasesc astazi in numeroase firme:
 
  • zile in care angajatii pot lucra de acasa

In secolul al XXI-lea, oamenii, in special tinerii, isi doresc mai multa flexibilitate la job. Daca analizam ceea ce se petrece de cativa ani pe piata muncii din afara si, recent, si din Romania, descoperim ca tot mai multe persoane imbratiseaza freelancingul, aducand in favoarea lui argumente precum: organizarea timpului dupa bunul plac, dupa propriul ritm de functionare si dupa propriile nevoi, avantajul de a putea lucra de oriunde isi doresc, echilibrul dintre viata personala si viata profesionala.

Asadar, se pare ca flexibilitatea a devenit un factor esential care influenteaza satisfactia profesionala. Prin urmare, unele companii din tara noastra le ofera angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa, in confortul propriei locuinte, un anumit numar de zile, in functie de specificul fiecarei firme. Vinerea, ziua in care se poate lucra de acasa, a devenit deja un trend in multe companii.
 
  • spatiu de lucru placut

S-a dovedit ca spatiul de lucru influenteaza productivitatea, motiv pentru care unele companii au reorganizat si au reamenajat biroul, astfel incat acesta sa raspunda, printre altele, si nevoii oamenilor de a se si relaxa la locul de munca. Astfel, in numeroase firme regasim un colt sau, in cazul celor mai mari (asa cum este gigantul Google), o sala sau sali special amenajate pentru destinderea angajatilor - fie jucandu-se, ascultand muzica sau citind in pauze. Mai mult decat atat, locurile de relaxare inlesnesc cunoasterea interpersonala, ceea ce poate avea efecte pozitive si in sfera profesionala, atunci cand vine vorba de lucrul in echipa.
 
  • cursuri gratuite de dezvoltare in cariera si/sau personala

Astazi, nu doar top managementul beneficiaza de cursuri si workshopuri de dezvoltare in cariera si/sau personala. Chiar si angajatii de la alte niveluri ale ierarhiei au posibilitatea de a-si imbunatati cunostintele si de a-si dezvolta competentele in directia dorita. De asemenea, faptul ca acestia au ocazia de a participa la astfel de cursuri reprezinta un plus si pentru dezvoltarea firmei - sa ne gandim, de exemplu, la cineva din departamentul de vanzari care isi imbunatateste abilitatile in acest sens si, ulterior, are rezultate mai bune.
 
  • feedback constructiv

Un alt factor care contribuie la satisfactia profesionala este, de data aceasta, unul de natura psihologica, in stransa legatura cu nevoia noastra de afirmare si de recunoastere din piramida lui Maslow - nevoie care se reflecta foarte bine inclusiv in zona profesionala. Feedbackul constructiv, care exprima recunoasterea si aprecierea rezultatelor angajatilor, ii motiveaza pe acestia, iar la nivelul companiei reuseste sa creeze un climat psihologic pozitiv.

Toate aceste beneficii, precum si altele, acordate in functie de specificul si de resursele fiecarei firme, au un cuvant important de spus asupra starii de bine si, implicit, a productivitatii angajatilor. Mai mult decat atat, sa nu uitam ca angajatii fericiti devin si principalii ambasadori care promoveaza imaginea organizatiei in mediul extern.

La International Work Finder punem in practica toate aceste directii si ne bucuram in fiecare zi de rezultatele pe care le obtinem. Am reusit sa construim o echipa solida, cu ajutorul careia ne indeplinim misiunea.

 

Citeste si:

 
 

Va recomandam si:

Salariu minim 2025

ULTIMELE JOBURI