Interviu Denisa Sandu - Specialist Recrutare @Medlife



Suntem cel mai mare operator privat de servicii medicale din Romania. Ne dedicam toate resursele pentru a asigura fiecarui client servicii medicale profesioniste la cele mai inalte standarde, bazate pe un suport tehnologic de ultima generatie, in conditii impecabile de siguranta si confort.

Ne-am dezvoltat in permanenta din dorinta de a satisface cele mai exigente si mai complexe solicitari din domeniul medical. Sanatatea este profesia si pasiunea noastra, iar obiectivul nostru este sa imbunatatim calitatea vietii fiecarui pacient care ne trece pragul. Accesul la serviciile noastre este facilitat de sistemul integrat pe care il aplicam: ambulatoriu, spital, laborator de analize, farmacie, imagistica, abonamente corporate.

In beneficiul dumneavoastra aducem experienta celor 22 ani de activitate pe piata serviciilor medicale private din Romania. Ne angajam sa oferim servicii unice prin profesionalismul, grija si responsabilitatea personalului nostru medical, prin echipamentele si facilitatile ultramoderne.

1. Care sunt elementele care va diferentiaza de celelalte companii din aceeasi industrie (proiecte, activitati interne, tehnologii utilizate etc.)?

La MedLife punem accent pe statornicie, spirit de echipa si dorinta de dezvoltare. Domeniul sanatatii este unul de top la nivel global, un domeniu in care stiinta, tehnica si caldura umana se imbina natural, iar echipele sunt cheia pentru reusita.
Pentru ca in domeniul medical numarul de angajati cu experienta este limitat, in permanenta angajam colegi care sunt la inceput de cariera, dezvoltarea profesionala a debutantilor fiind unul dintre obiectivele noastre principale. Spre exemplu, unul dintre proiectele prin care participam la dezvoltarea asistentilor medicali este Programul de burse. Acesta le ofera elevilor de anul III posibilitatea de a desfasura stagiile de practica in cadrul MedLife si de a primi la finalul acestora o bursa si, ulterior, de a incheia un contract de munca, ocupand unul dintre posturile disponible de Asistent medical din unitatile noastre.

Prin natura meseriei, unii dintre colegii nostri lucreaza individual sau in echipe mici, prin urmare este important sa identificam si implementam proiecte interne care sa puna accentul pe a ne cunoaste dincolo de activitatea zilnica. Pentru colegii nostri sunt organizate activitati tematice, petreceri sau concursuri interne.

Un bun exemplu este proiectul Coltul de Arta, prin care ii sustinem si ii invitam pe angajatii nostri sa participe intr-un concurs cu fotografii, picturi sau sculpturi. In urma voturilor colegilor din organizatie, cele mai apreciate realizari artistice sunt premiate.
 
2. Cum va poate impresiona un candidat in timpul interviului?

In timpul interviului, in primul rand, ne dorim sa cunoastem persoana din fata noastra cu povestea sa profesionala. Le transmitem candidatilor de la inceputul discutiei ca va fi un interviu de cunoastere. Evaluam masura in care rezonam si in care ei impartasesc aceleasi valori cu cele ale organizatiei noastre.

Valorile MedLife pe care punem accent atunci cand discutam cu viitorii colegi sunt responsabilitatea, capacitatea de adaptare, grija si respectul fata de pacienti si dorinta de invatare si inovare. Acestea sunt calitatile prin care un candidat poate sa ne impresioneze.

3. Cum masurati performanta in cazul unui angajat la voi?

Evaluarea performantei este una continua si tine cont atat de feedback-ul managerului direct si al colegilor, cat si de feedback-ul oferit de pacientii nostri. In permanenta colectam si analizam informatiile transmise de clientii nostri si le comunicam angajatilor. Consideram ca este esential sa ne calibram performanta in functie de asteptarile acestora.

4. Ce parametrii urmariti pentru evaluarile angajatilor?

Urmarim doua categorii de parametri: activitatea individuala si munca in echipa.

Pentru ca o persoana sa isi indeplineasca bine sarcinile, are nevoie de abilitati de organizare si planificare, cunostinte teoretice si practice si capacitate de comunicare.

Pentru evaluarea muncii in echipa, ne concentram pe indicatori precum: relatiile interpersonale, orientarea catre rezultat, preocuparea pentru imbunatatirea activitatii.

5. Care sunt planurile companiei pentru anul 2020?

Pentru anul 2020 ne dorim sa continuam sa ne dezvoltam si sa fim aproape de pacienti prin grija si profesionalism. Anul acesta vom demara proiectul MedLife Medical Park, prin achizitia unei suprafete de teren de 9500 metri patrati si a unor cladiri in suprafata construita de 5000 de metri patrati in nordul capitalei, in zona Grivita. Proiectul va avea la final 1000 de paturi si va ocupa 8 cladiri in sistem pavilionar.

6. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat in companie?

In MedLife sustinem dezvoltarea profesionala a angajatilor, iar acestia se incadreaza atat in categoria medicala, cat si in cea non-medicala, drept urmare nevoile si dorintele de dezvoltare ale acestora sunt diferite. De aceea, parcursul in cariera este adaptat pentru fiecare categorie profesionala.

De exemplu, asistentii medicali si medicii beneficiaza de formare continua prin programe de instruire si conferinte.
Pentru colegii din categoria non-medicala, sa luam exemplul cuiva dintr-o receptie de clinica: acesta poate ocupa in cadrul companiei si alte roluri potrivite pregatirii sale profesionale. Avem nenumarate exemple de colegi care au ocupat initial un rol de receptionist, avansand ulterior pe alte posturi, in departamente diverse din companie (financiar, resurse umane, administratie, etc).

O parte semnificativa a colegilor de la receptie sunt elevi ai scolilor postliceale sanitare, care aleg sa se angajeze pe un astfel de post pentru a se acomoda cu sistemul medical, urmand ca dupa finalizarea studiilor sa se transfere pe un post de Asistent medical. Ei au deja beneficiul cunoasterii mediului de lucru si a procedurilor interne.

Cu experienta de la receptie, el poate avansa mult mai repede, in functie de implicare si de planul de cariera pe care vrea sa il urmeze, devenind, de exemplu, coordonator de receptie sau al oricarui alt departament din care va face parte ulterior.

7. Cum va implicati in mentinerea echilibrului din viata personala si cea profesionala a angajatilor?

Incercam intotdeauna sa ne vedem colegii dincolo de statutul de angajat. Vrem sa vedem si sa intelegem nevoile Omului care lucreaza in organizatie.

Astfel, managerii au discutii frecvente cu angajatii care au ca scop intelegerea cat mai clara a proiectelor in care sunt implicati si a statusului acestora pentru a evita situatiile de supra-aglomerare si o impartire cat mai echitabila a sarcinilor intre membrii echipei.

Exista disponibilitate in randul colegilor si a coordonatorilor de echipa de a discuta si de a oferi sprijin celorlalti in situatii dificile, fiindca la MedLife unul dintre cuvintele care definesc echipa este Familia.

8. Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare porneste de la nevoia de inlocuire a unei persoane sau dorinta de dezvoltare in cadrul echipei si se incheie cu ofertarea candidatului care a trecut prin cele doua interviuri (cu un reprezentant resurse umane si managerul de departament pentru care se deruleaza procesul de recrutare). Pentru anumite posturi se aplica si teste de evaluare a cunostintelor teoretice.

In atragerea de viitori colegi ne sunt foarte utile platformele de recrutare pe care postam anunturile sau cautam activ candidati. Suntem prezenti atat online cat si offline in comunitatile de specialisti din domeniu.


Denisa Sandu Specialist Recrutare @Medlife

Am descoperit pasiunea pentru domeniul recrutarii in cadrul unui internship in sectorul bancar, in perioada in care eram studenta la programul de master Comunicare si resurse umane (Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii). Ulterior, am lucrat in doua multinationale, iar de aproximativ doi ani sunt Specialist Recrutare in cadrul MedLife, unde ma ocup mai ales de recrutarea de asistenti medicali.
 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On

ULTIMELE JOBURI