Interviu cu Ruxandra Pasca - Development Director@Philip Morris



Atunci când criza coronavirus a început să fie vizibilă în Italia, Philip Morris România a anticipat că această situaÈ›ie se va extinde È™i la noi È™i a înfiinÈ›at un comitet intern pentru situaÈ›ii de urgență care a avut drept scop să gândească măsuri È™i planuri de acÈ›iune în avans. Care au fost aceste măsuri, cum au fost ele primite de angajaÈ›ii companiei sau cum se implică Philip Morris în combaterea COVID-19 la nivel naÈ›ional a povestit, într-un interviu acordat Wall-Street, Ruxandra PaÈ™ca, Development Director Philip Morris România.

Wall-Street: Când au apărut primele semne ale crizei COVID-19 în activitatea Philip Morris din România È™i care au fost primele măsuri de siguranță pe care le-aÈ›i luat? Când au fost ele luate?

Ruxandra PaÈ™ca: Când au apărut primele semne ale crizei în Italia, în februarie, am anticipat că această situaÈ›ie se va extinde È™i în România È™i am înfiinÈ›at un comitet intern pentru situaÈ›ii de urgență care a avut drept scop să gândească măsurile È™i planurile de acÈ›iune în avans pentru ca, în momentul în care lucrurile au început să se agraveze È™i în È›ara noastră, să ne miÈ™căm repede.

Prima măsură a fost să ne asigurăm că toÈ›i colegii din sediul central pot să lucreze de acasă – lucru pe care l-am mai făcut È™i înainte, dar nu în număr atât de mare. În cazul angajaÈ›ilor din fabrica din Otopeni È™i al echipei de vânzări, am vrut să le asigurăm toate condiÈ›iile de siguranță È™i igienă în contextul pandemiei, astfel încât să se simtă protejaÈ›i È™i să poată să îÈ™i continue activitatea.

A doua măsură a fost să regândim modul de funcÈ›ionare È™i să ne asigurăm că infrastructura de distribuÈ›ie, cea digitală (e-commerce, CRM) È™i de asistență pentru clienÈ›i e pregătită pentru orice scenariu È™i că putem să fim alături de utilizatorii adulÈ›i cu produse È™i cu suport tehnic imediat, dar de la distanță.

A treia măsură a fost să È›inem legătura mai îndeaproape cu aceÈ™tia È™i să îi informăm că, în această perioadă, vor avea parte de tot sprijinul nostru, într-un mod simplificat, online È™i prin call center, pentru a rezolva orice problemă ar apărea. În aces caz, esenÈ›ial este È™i a fost să avem timpi minimi de aÈ™teptare în preluarea apelurilor (peste 94% din apeluri sunt preluate în maximum 20 de secunde), navigare online simplificată È™i rezolvarea oricărei probleme în maximum 24 de ore.

Wall-Street: Cum ați modificat activitatea companiei pentru a vă adapta la noile condiții impuse de pandemia de Coronavirus?

Ruxandra PaÈ™ca: Philip Morris International este o companie în plin proces de transformare la nivel global – ne-am propus să fim mai mult decât o companie de top care produce È›igări È™i vrem să construim viitorul companiei pe o categorie nouă de produse care sunt o alternativă mai bună la continuarea fumatului. Acest lucru care vine la pachet cu provocări, ceea ce înseamnă că trebuie să fim mai rapizi, mai adaptabili, dar È™i mai creativi. Și pe noi această criză ne-a luat oarecum prin surprindere, nu ne aÈ™teptam la aÈ™a ceva, dar eram deja familiarizaÈ›i cu schimbări rapide care ne solicită pe toate planurile. Iar asta s-a văzut în modul în care ne-am adaptat situaÈ›iei foarte repede È™i am luat, din timp, măsurile necesare care să ne ajute să ne continuăm activitatea.

AÈ™a cum vă spuneam, lucrăm la planurile pentru situaÈ›ii de urgență încă de la sfârÈ™itul lunii februarie È™i adaptăm strategia în funcÈ›ie de evoluÈ›ia situaÈ›iei È™i de comportamentul consumatorului. Odată cu închiderea magazinelor IQOS, am pus mai mult accent pe infrastructura digitală È™i am îmbunătățit-o, astfel încât utilizatorii adulÈ›i, care acum nu mai pot să iasă din casă, să îÈ™i poată comanda online tot ce au nevoie pentru o experiență completă, fără costuri suplimentare de livrare È™i cu livrări rapide È™i sigure.

În plus, am implementat un sistem complex de CRM (Customer Relationship Management) care acum ne ajută È™i mai mult în a identifica cum putem fi alături de utilizatorii adulÈ›i IQOS printr-o abordare personalizată – ei sunt prioritari pentru noi, È™i la fel È™i liniÈ™tea È™i încrederea lor, în ciuda distanÈ›ei pe care trebuie să o păstrăm. De aceea, în această perioadă, mai mult ca oricând, suntem alături de aceÈ™tia prin mesaje de reasigurare È™i încurajare prin SMS, e-mail È™i prin telefon. Ne gândim È™i la cei mai puÈ›in obiÈ™nuiÈ›i cu cumpărăturile online, iar pentru aceÈ™tia am creat un serviciu de „comandă în numele” („order on behalf”) la telefon. Vrem să ne asigurăm că stau acasă È™i că pot conta, în continuare, pe sprijinul nostru pentru a avea acces la produsele noastre chiar din casa lor.

Wall-Street: Cum au fost aceste măsuri primite de angajații companiei?

Ruxandra PaÈ™ca: În ceea ce priveÈ™te schimbarea modului de lucru, aÈ™a cum spuneam, suntem obiÈ™nuiÈ›i să lucrăm dinamic, iar colegii noÈ™tri sunt agili, plini de resurse È™i creativi. Este, bineînÈ›eles, o perioadă de continuă adaptare, dat fiind faptul că lucrăm de la distanță. E un mod de lucru nou, dar consider că nivelul de colaborare È™i încredere a crescut È™i mai mult între noi.

În general, colegii noÈ™tri se arată multumiÈ›i de măsurile pe care compania le-a luat în această situaÈ›ie: siguranÈ›a locului de muncă, asigurarea unor condiÈ›ii care să le permită să îÈ™i continue activitatea în siguranță, capacitatea tehnică È™i sistemele care să faciliteze lucrul de acasă, serviciile de suport pe care compania le pune la dispoziÈ›ie (servicii medicale, consiliere psihologică, cursuri de dezvoltare sau limbi străine), stabilitate financiară È™i altele.

În plus, am observat un sentiment de solidaritate accentuat printre colegi zilele acestea, încearcă să găsească soluÈ›ii rapide È™i eficiente care să asigure continuitatea business-ului, să inoveze până È™i în contextul actual È™i să se conecteze È™i mai mult cu toÈ›i consumatorii noÈ™tri. La fel de pronunÈ›at în aceste zile am simÈ›it un sentiment de mândrie pentru că aparÈ›in familiei Philip Morris România.

Mi se pare că această situaÈ›ie de criză ne-a mobilizat È™i mai mult pe toÈ›i, È™i alegem, în măsura în care este posibil, să o privim ca pe o lecÈ›ie È™i o oportunitate să devenim o organizaÈ›ie È™i mai puternică È™i mai agilă. Sunt mândră de toÈ›i colegii pentru tot ceea ce fac È™i demonstrează în această perioadă.

Wall-Street: CâÈ›i angajaÈ›i aveÈ›i în România È™i cum lucrează ei acum?

Ruxandra PaÈ™ca: În România, avem aproximativ 1.100 de angajaÈ›i în biroul central din BucureÈ™ti, în sediile regionale È™i în fabrica din Otopeni. Prioritatea noastră, încă de la începutul crizei, a fost ca angajaÈ›ii Philip Morris România să fie în siguranță. În primul rând, toÈ›i colegii din sediul central care nu trebuie să fie prezenÈ›i în birou lucrează de acasă È™i vor continua să facă asta până când se va schimba situaÈ›ia. Sediul central a rămas deschis doar pentru angajaÈ›ii a căror prezență fizică este esenÈ›ială în desfășurarea activității (nu sunt mai mult de 4-5 persoane în acelaÈ™i moment în toată clădirea). În cazul angajaÈ›ilor care se află în situaÈ›ii vulnerabile, a persoanelor gravide È™i a colegilor care au peste 60 de ani, decizia a fost ca ei să stea acasă. Iar categoriile vulnerabile de angajaÈ›i care nu pot lucra de acasă sunt în concediu plătit 100% până va trece această perioadă dificilă. ToÈ›i colegii din Philip Morris România au la dispoziÈ›ie o linie de consiliere psihologică 12 ore/zi È™i o platformă pentru controale medicale online.

Odată cu închiderea magazinelor IQOS din mall-uri, precum È™i a spaÈ›iului Qreator by IQOS, toate activitățile comerciale au loc exclusiv în online, iar colegii din teren îÈ™i continuă activitatea doar prin intermediul telefonului sau în mediul online È™i oferă suport sau consiliere utilizatorilor adulÈ›i.

Pentru a continua producÈ›ia È™i furnizarea produselor noastre la aceleaÈ™i standarde de calitate È™i siguranță ca È™i până acum, fabrica din Otopeni È™i continuă activitatea în regim normal, deocamdată, dar în condiÈ›ii foarte stricte de igienă, dezinfecÈ›ie È™i sprijin medical pentru angajaÈ›i. Cabinetul medical este deschis permanent, iar noi monitorizăm regulat starea de sănătate a angajaÈ›ilor. De asemenea, am luat măsuri suplimentare de igienizare a microbuzelor care asigură transportul către fabrică È™i am redus numărul de angajaÈ›i care sunt transportaÈ›i în fiecare microbuz pentru a asigura distanÈ›a minimă recomandată între ei. Am reuÈ™it să reducem È™i interacÈ›iunile dintre angajaÈ›i, inclusiv prin crearea unor trasee în interiorul fabricii È™i reoganizarea cantinei. În plus, am redus activitățile cu furnizorii externi È™i controlăm fluxurile de materii prime È™i de materiale care provin din exteriorul fabricii. Într-un cuvânt, facem tot ce È›ine de noi pentru a minimiza riscurile pentru toÈ›i colegii.

Wall-Street: Ce faceÈ›i pentru a È›ine angajaÈ›ii motivaÈ›i în continuare?

Ruxandra PaÈ™ca: Această situaÈ›ie nu este una uÈ™oară È™i toÈ›i resimÈ›im distanÈ›area socială È™i măsurile luate de autorități, dar suntem conÈ™tienÈ›i că trebuie să trecem prin această perioadă mai dificilă de stat È™i muncit acasă pentru ca lucrurile să revină la normal. Noi, echipa de management, încercăm să È›inem legătura cu membrii echipelor noastre, să îi încurajăm, să le arătăm că le suntem aproape È™i că îi înÈ›elegem, dar È™i să îi informăm despre măsurile pe care le ia compania. Pentru a face față mai uÈ™or acestei perioade, avem un newsletter intern cu veÈ™ti bune. Între toate È™tirile negative cu care suntem sufocaÈ›i, descoperim È™i motive care să ne redea încrederea în noi È™i puterea de a trece cu bine prin această perioadă dificilă.

AÈ™a cum spuneam, È™i eu, dar È™i restul echipei de management suntem foarte mândri de colegii noÈ™tri în această perioadă, de modul în care au reuÈ™it să se adapteze È™i de rezultatele obÈ›inute.

Wall-Street: Care credeÈ›i că va fi impactul acestei crize asupra business-ului Philip Morris România?

Ruxandra PaÈ™ca: Consider că este prematur să ne pronunțăm. În acest moment, siguranÈ›a angajaÈ›ilor È™i a consumatorilor noÈ™tri adulÈ›i rămân prioritare È™i vom continua producÈ›ia È™i furnizarea produselor noastre la aceleaÈ™i standarde de calitate È™i siguranță ca È™i până acum. Cu siguranță, din punct de vedere uman È™i organizaÈ›ional, efectul va fi unul de dezvoltare È™i transformare a modului de lucru È™i de interacÈ›iune, care ne va pregăti să fim È™i mai agili, È™i mai flexibili, È™i mai pregătiÈ›i din punct de vedere soluÈ›ii, sisteme, profile de angajaÈ›i È™i resurse pentru alte situatii disruptive ce pot apărea în viitor.

Wall-Street: Cum s-a implicat Philip Morris România până acum în lupta, la nivel naÈ›ional, împotriva acestei pandemii?

Ruxandra PaÈ™ca: Încă de la declararea pandemiei, am vrut să dăm dovadă de solidaritate È™i responsabilitate, iar primul nostru gând a fost referitor la colegii noÈ™tri, să fie în siguranță, să lucreze de acasă toÈ›i cei care pot face asta, dar È™i să fim aproape de consumatorii noÈ™tri, să le oferim sprijin È™i să le arătăm grijă. Nu în ultimul rând, am vrut să ajutăm societatea, comunitatea în care ne desfășurăm activitatea È™i din care toÈ›i facem parte. Philip Morris România s-a alăturat iniÈ›iativelor de combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 È™i a sponsorizat cu suma de 1 milion de dolari Societatea NaÈ›ională de Cruce RoÈ™ie din România. Fondurile furnizate vor fi folosite pentru achiziÈ›ionarea de echipamente È™i aparatură necesare consolidării capacității sistemului medical de a trata pacienÈ›ii infectaÈ›i cu noul coronavirus. Sistemul medical românesc are nevoie de toate resursele pentru a limita răspândirea COVID-19 È™i pentru a trata pacienÈ›ii infectaÈ›i cu noul coronavirus, iar companiile private pot juca un rol esenÈ›ial în susÈ›inerea sistemului medical.

Wall-Street: AveÈ›i în plan È™i alte proiecte de implicare: alte donaÈ›ii, voluntariat etc?

Ruxandra PaÈ™ca: Lucrăm în prezent la alte câteva iniÈ›iative, dintre care unele în care am vrea să implicăm cât mai mulÈ›i oameni. SimÈ›im că este de datoria noastră să facem cât de mult putem pentru a ajuta È™i cred că avem puterea să îi motivăm È™i pe cei care interacÈ›ionează cu Philip Morris România în diverse calități. Nu aÈ™ vrea să dau mai multe detalii deocamdată, am prefera să vedem iniÈ›iativele implemetate È™i să le lăsăm să vorbească de la sine. Cred cu tărie că, în acest context, companiile private au datoria È™i È™ansa să se comporte ca un adevărat „corporate citizen”, să dea dovadă de responsabilitate È™i să ajute sistemul public È™i societatea pentru că este nevoie, nu pentru imagine.

Wall-Street: Ce sfaturi aÈ›i avea pentru toÈ›i românii dar È™i pentru ceilalÈ›i operatori economici din România pentru a trece cât mai repede È™i fără consecinÈ›e majore de această perioadă?


Ruxandra Pașca
: În primul rând, cred că toÈ›i trebuie să privim această situaÈ›ie ca pe o oportunitate din care să învățăm o serie de lecÈ›ii care chiar sper să fie internalizate. Mai mult ca oricând, acum am învățat lecÈ›ia solidarității È™i responsabilității È™i va fi important să fim buni unii cu alÈ›ii È™i solidari È™i în viitor. Companiile private sper să fie tot mai implicate, de acum încolo, în proiecte de sustenabilitate È™i responsabilitate socială. Învățăm È™i două lecÈ›ii dure: nevoia de leadership adevărat atât în sistemul privat, cât È™i în cel public, È™i nevoia de a È™ti să ne administrăm resursele mult mai bine. Cred că e important să gândim că această perioadă este una temporară (cred că asta ajută mult la nivel psihic), dar o perioadă care ne oferă o nouă perspectivă asupra priorităților vieÈ›ii È™i asupra simÈ›ului civic sau naÈ›ional. Eu sper ca toÈ›i să ieÈ™im din această criză mai maturi, mai recunoscători pentru lucrurile simple, mai puternici, mai uniÈ›i È™i mai responsabili față de societate, de resurse, de natură, față de noi înÈ™ine.

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie

ULTIMELE JOBURI