Cum afecteaza situatia actuala Recruitment Marketing-ul si Employer Branding-ul
La inceputul lunii aprilie am lansat un survey catre companiile din Romania pentru a vedea cum vor evolua planurile de recrutare si employer branding in perioada aceasta de tranzitie.
Statisticile ne arata cum prioritatea companiilor in aceasta perioada a fost ajustarea planurilor de recrutare pentru a intampina propice aceasta situatie neasteptata .
Concluzia acestui chestionar este ca desi, companiile si-au amanat planurile de recrutare pentru a-si asigura o tranzitie pozitiva, nevoia de talente si resursa umana competenta va creste considerabil pe masura ce ne apropiem de intoarcerea la normal.
Iata cum arata statisticile pe partea de recrutare a noilor candidati:
77% dintre companiile respondente afirma ca si-au redus metricii de recrutare in aceasta perioada, dintre care doar 32% au miscsorat procesul cu mai mult de 75%.
65% dintre companiile respondente afirma ca au inghetat complet procesul de recrutare.
Topul domeniilor in care se angajeaza in aceasta perioada a suferit mici modificari: IT&C clasandu-se pe primul loc, urmat de Customer Support, iar apoi de Engineering.
In vreme ce 87% dintre companii si-au mutat procesele de recrutare in online, 59% afirma ca le este mai dificil sa stabileasca discutii cu candidatii acum.
Aproape jumatate(45%) dintre companiile respondente se pregateau sa demareze programe pentru studentii de an terminal sau absolventi, dintre care doar 35% isi vor continua programele in aceasta perioada, in timp ce 35% isi propun sa amane programele, iar restul sa le mute in toamna sau la anul.
Iata cum arata statisticile pe partea de Employer Branding:
77% dintre respondenti aveau in plan sa dezvolte o strategie complexa de Employer Branding pentru anul 2020. Dintre acestia:
- 34% au continuat sa isi dezvolte strategia si sa o aplice;
- 30% si-au amanat planurile;
- 30% inca nu s-au decis asupra acestei instante
- doar 7% le-au amanat.
Intreg studiul mai jos: