Ce le lipseste tinerilor la primul job in pandemie?



Dobandirea abilitatilor soft skills este probabil, pentru tineri, al doilea cel mai important lucru care poate rezulta din experienta primului job. Insa ce se intampla atunci cand toata aceasta experienta se muta in mediul online?

Absolventii acestei generatii, cu siguranta, au avut o experienta diferita in ceea ce priveste primul job, fiind lipsiti de interactiunea directa cu colegii.

"Ce cred ca le lipseste tinerilor absolventi este interactiunea live cu persoane. Sa ne gandim putin la generatiile noi pentru care munca nu este o modalitate de a se intretine financiar, ci una prin care cauta implinire, lucruri pe care generatiile anterioare nu le aveau neaparat. (...) sunt motivatiile suplimentare ce tin de auto-actualizare, de implinire, de sens in viata, ce sunt foarte greu de atins in conditiile in care nu ai interactiuni fata in fata, nu poti stabili o relatie de mentorat cu cineva din organizatie (...) Cred ca va fi foarte greu sa tinem o forta de munca motivata, în conditiile în care tot ce putem face este sa lucram de acasa."

Andrei Ion, managing director al companiei SHL, care ofera servicii de evaluare a resurselor umane a declarat pentru Wall-Street ca se asteapta la o crestere a abilitatilor tehnice si o descrestere a abilitatilor soft in randul tinerilor care fac primii pasi in cariera. De ce? Pentru ca aceeasi nu au pentru moment oportunitatea sa isi exerseze abilitatile de comunicare, de lucru in echipa si de interactiune directa la locul de munca. 

De asemenea, acesta adauga faptul ca se asteapta la o fluctuatie mai mare de personal, a acelor angajati care nu sunt satisfacuti profesional, tot din lipsa componentei interpersonale. Unii angajati pot ajunge sa se simta deconectati de tot ceea ce presupune viata la birou si interactiunea cu colegii.

"Ce ma astept sa se intample, dat fiind ca oamenii vor avea o relatie mult mai tranzactionala cu munca, este sa-si lucreze mai mult acei muschi care tin de expertiza. Adica o sa avem niste experti si oameni care sunt foarte buni din punct de vedere tehnic, dar carora le lipsesc capabilitati sau skill-uri transversale, care tin de interactiunea cu echipa, care tin de leadership sau de a gestiona contexte interpersonale dificile" - Andrei Ion, managing director al companiei SHL

Asadar pentru cei care se afla la inceput la cariera exista posibilitatea de a intampina dificultati in relationarea cu colegii odata ce se vor intoarce la birou, dar exista si un plus al acestei situatii, faptul ca se vor putea specializa mai usor intr-un anumit domeniu.

 

Va recomandam si:

Regulament de participare la concursul “Studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2025”

ULTIMELE JOBURI