HR Manager, in HELLA Romania: “Pandemia ne forteaza sa ne reinventam ca oameni, in relatiile de familie si ca angajati, in relatiile de munca”

Au trecut opt luni in care pandemia Covid-19 ne-a facut sa regandim sisteme sociale, sisteme de munca, planuri de dezvoltare de business. Nevoia de adaptare este mai mare ca alta data si ne aduce provocari in fiecare zi.

In cele doua centre R&D din Timisoara si Craiova cu peste 900 de angajati, ca de altfel in toate cele sapte locatii Hella din Romania, s-a implementat munca de acasa, in primul rand din dorinta de a proteja sanatatea angajatilor si a familiilor si de a asigura continuitatea muncii intr-un mod eficient si sigur.
 

Cum ati reactionat la recomandarea de a accepta ca angajatii sa lucreze de acasa, ca masura de protectie a sanatatii?

A fost un proces foarte rapid pe care am reusit sa-l implementam pentru ca aveam deja o politica interna pentru munca de acasa.

Angajatii care isi puteau desfasura activitatea de acasa, au avut si inainte de pandemie posibilitatea de a lucra patru zile pe luna in acest mod. Practic, am extins acest beneficiu.
 

Care sunt dezavantajele muncii remote si ce faceti ca sa le contracarati?

Prezenta noastra intr-un spatiu dedicat, al companiei, intr-un birou, genereaza o anumita inspiratie, o energie productiva, un mediu comun de lucru. Sa poti localiza spatial locul tau de munca, sa fii inconjurat de oameni care fac acelasi lucru, toate astea iti confera o stare de siguranta si confortul necesar ca sa poti lucra eficient.

Acum nu mai avem toate astea, astfel ca deconectarea de loc, de echipa, faptul ca intervin alte aspecte ale vietii – mai multi membri ai familiei acasa, in acelasi timp, cu activitati si nevoi diferite – vin cu un efort suplimentar pentru fiecare dintre noi de a ramane conectati la munca noastra.

In plus, preocuparea constanta pentru sanatate este inca o perspectiva care ne consuma energie pentru ca simtim un anumit nivel de nesiguranta. “Pandemia ne forteaza sa ne reinventam ca oameni, in relatiile de familie si ca angajati, in relatiile de munca”.

Primul lucru pe care l-am facut in echipa a fost sa ne asiguram ca toata lumea are infrastructura necesara muncii de acasa. A fost o perioada solicitanta pentru echipa suport IT, respectiv pentru echipele de management, pentru a crea conditiile si infrastuctura IT, astfel incat sa nu fie afectate proiectele de dezvoltare.

Apoi, am promovat intern interactiunea virtuala recurenta: sa ne auzim in online, sa stim cu ce probleme ne confruntam, sa ne adaptam impreuna si sa gasim solutii. Chiar daca nu mai traim sentimentul de echipa din salile de sedinta, din pauze, a ne intelege unii pe altii cu toate aspectele vietii noastre ne-a adus mai aproape emotional chiar si de la distanta.

Incurajam si promovam responsabilitatea individuala. Munca noastra este conectata, iar daca cineva ramane un pas in urma, ne afecteaza imediat pe toti. E nevoie sa observi singur ritmul, sa gasesti solutii, si, eventual, sa soliciti sprijin, direct, in functie de nevoile tale.

Cred ca aceasta va fi provocarea pe termen lung, de a vedea responsabilitatea bidirectional si de a gandi ca un mic antreprenor.

Care este experienta unui angajat nou in aceasta perioada?

Avem un program de integrare care dureaza aproximativ 6 luni, in care colegii noi se acomodeaza cu procesele si cultura organizationala din HELLA, cu echipa si apoi cu proiectul.

In fiecare etapa, un coleg cu vechime il insoteste, avand rol de mentor, pentru ca descoperirea sa fie placuta, iar asimilarea sa fie cat mai rapida si usoara.

Credem ca este esential ca in procesul de integrare, colegul nou sa cunoasca reguli si proceduri, sa isi inteleaga rolul in proiect, sa isi cunoasca echipa si nu in ultimul rand sa isi desfasoare in siguranta activitatea. Pentru aceasta gasim pentru fiecare nou angajat raportul optim de a imbina lucrul de acasa cu lucrul de la birou.

In cele doua centre sunt echipe cu colegi tineri, cu o medie a varstei de 35 de ani, cu multa flexibilitate, energie creatoare si pozitiva. Este un mediu de lucru placut, orientat spre nevoile persoanei si cu suport pentru realizarea activitatilor profesionale.

Ionela Coprean este HR Manager HELLA Technical Center Timisoara si Craiova.
 

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie

ULTIMELE JOBURI