Culisele procesului de onboarding si activitatile de engagement in cadrul companiei IT@virtual7



Anul acesta clar ne-a facut sa avem o alta perspectiva asupra colegilor pe care ii avem in echipa, ce inseamna pentru fiecare din noi atmosfera de la birou si care sunt conditiile prin care putem fi mai productivi, dar, ne-a ridicat si cateva intrebari vis-à-vis de adaptarea angajatorilor cu privire la procesul de selectie a candidatilor, cum arata perioada de onboarding al noilor colegi si multe altele.

Astazi intram putin in culisele virtual7, companie IT care-si desfasoara activitatea in Timisoara, alaturi de Diana Giurgiu, consultant in Resurse Umane.


Cum anume se desfasoara procesul de onboarding al noilor colegi din echipa?

“Anul acesta echipa HR din cadrul companiei virtual7 a lucrat intensiv la procesul de onboarding si a realizat un proiect foarte apreciat care asigura o integrare cat mai buna a colegilor noi in compania virtual7, acoperind toate perspectivele: tehnologica, culturala, umana.

Procesul nostru de onboarding se bazeaza pe urmatoarele concepte:

1.QuickStart Guide
In primul rand, fiecarui angajat nou ii este pus la dispozitie si prezentat un Quick Start Guide personalizat. Acesta este practic un PPT in care se gasesc toate informatiile importante pentru un coleg/o colega noua: link-uri si explicatii referitoare la aplicatiile interne cu care lucram, principalele persoane de contact din companie, reguli interne, evenimente, precum si programarea primelor meetinguri.

2. First Meetings
In procesul de onboarding se vor organiza cateva meetinguri cu persoane cheie din companie, precum:
  • meeting de bun venit si prezentare a biroului si colegilor sustinut de Human Resources Business Partner
  • meeting de bun venit, cu focus pe cultura si valorile companiei sustinut de cei doi CEO din Germania
  • meeting de introducere in echipa si in modul de lucru al echipei sustinut de Team Developer
  • meeting cu un reprezentant de la Marketing, Sales, Office Management etc.
  • meeting pentru onboarding feedback dupa 3 luni de la angajare, sustinut din nou de Human Resources Business Partner
3. Mentoring
D
in momentul angajarii, colegii noi primesc un mentor care sa ii ajute sa se integreze in echipa, le ofera suport in familiarizarea cu tehnologiile si proiectele la care lucram. Pe langa mentor, Human Resources Partner-ul, precum si Team Developer-ul sunt disponibili in caz de nevoie nu doar pe durata onboarding-ului, ci pe intreaga perioada de angajare”.



Care sunt activitatile de engagement pe care le realizati pentru colegii vostri in aceasta perioada?

“In aceasta perioada in care interactiunea social este limitata, ne-am orientat catre evenimente online.


Chat&Chill
Fiecare echipa isi planifica un chat & chill online, asta inseamna ca in loc sa se intalneasca la “o pizza si bere in oras”, angajatii isi pot comanda acasa mancare si bautura si se pot intalni online pentru a povesti, pentru a se juca diferite jocuri si pentru a petrece timp impreuna. Exista multe jocuri online foarte distractive care au avut succes in aceste meetinguri, precum Escape Room sau skribbl. Fiecare echipa primeste buget pentru acest tip de eveniment si are posibilitatea sa aleaga cum doreste sa se desfasoare.

Cluster Days
Acestea sunt niste zile dedicate echipei/departamentului. In mod normal intreaga echipa se intalnea ori in Germania ori in Romania, dar acuma ne intalnim online. In cadrul acestor zile echipa organizeaza workshopuri cu topicuri care sunt de interes pentru ei si care ii ajuta sa colaboreze mai bine si sa isi atinga obiectivele comune. Cu aceasta ocazie se pot discuta strategia echipei, rolurile fiecaruia din echipa, nevoie de angajare, proiecte pentru viitor. Desigur se practica si diferite jocuri sau discutii libere cu scopul de a ne cunoaste mai bine si nu in ultimul rand de a ne distra.”


Luand in considerare contextul covid, cum anume s-a modificat modul de lucru al echipelor?

“Din fericire colegii nostri pot lucra foarte bine si remote si majoritatea continua sa lucreze in aceleasi proiecte. Putem alege sa mergem la birou sau sa facem home office, in functie de situatia personala a fiecaruia. Desigur, daca se merge la birou, trebuie respectate masurile anti-Covid. Facem multe meetinguri, workshopuri online, ne folosim de tool-urile pe care le avem si suntem foarte productivi. Specificul companiei ne permite sa ne continuam aceleasi activitati, dar in mediul online.” - Diana Giurgiu, Consultant Resurse Umane

Fiind una dintre companiile partenere ale acestei editii Angajatori de TOP Timisoara, virtual7 recruteaza toamna acesta pentru urmatoarele pozitii:
 
Aplica si tu la jobul care ti se potriveste sau da share catre cunostintele tale care sunt in cautare unui job!

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie