Munca in pandemie intr-o fabrica HELLA – echilibru intre siguranta angajatilor si fluenta productiei

Un mecanism in continua dezvoltare, care nu doarme niciodata – asa poate fi descrisa activitatea intr-o fabrica, mai ales in domeniul automotive. Cum actioneaza insa situatiile neprevazute, precum o pandemie, asupra acestui angrenaj? Daca utilajele, robotii, pot fi reprogramati peste noapte, cum se adapteaza oamenii la un mod de lucru complet diferit? Aceasta a fost marea provocare a ultimelor luni mai ales in zona resurselor umane, specialistii careia au fost nevoiti sa reinventeze abordarea fata de mediul de lucru si angajati.

Este subiectul pe care-l dezvolta, in principal, Alina Ramneantu, Manager HR al HELLA Lugoj si al diviziei HELLA Aftermarket.


Care este atmosfera intr-o fabrica unde este necesara prezenta fizica, in contextul pandemiei?

Aproape totul este diferit acum: modul in care ne deplasam la lucru, modul in care interactionam, in care lucram, dar suntem constienti ca este pentru binele fiecaruia dintre noi.

Depunem toate eforturile sa protejam, in primul rand, sanatatea angajatilor nostri. Asta este prioritatea zero. Apoi, realizam ca este important, pentru echilibrul emotional al tuturor, sa mentinem un anumit grad de normalitate. Activitatea se desfasoara in conditii speciale, pentru siguranta tuturor: in fiecare moment petrecut in fabrica, avem grija sa pastram distantarea sociala, sa purtam masca, sa dezinfectam mainile si suprafetele cu care intram in contact. Masurile de protectie au fost adoptate in toate unitatile de productie ale HELLA Romania inca de la debutul pandemiei.


In aceste conditii, cum reusiti sa pastrati conexiunile intre echipe astfel incat proiectele pentru clienti sa nu fie afectate?

Clientul este important pentru noi si, de aceea, ne asiguram constant ca productia sa se desfasoare in parametri de calitate si eficienta maxima.

Cu toate ca am mutat o mare parte din sedinte in mediul online, in productie sunt importante si interactiunile fata in fata, bineinteles, cu toate masurile de preventie. Am invatat sa lucram in echipe mai mici, unii colegi, online, altii, fizic, in productie, dar tot timpul in contact unii cu ceilalti.

Cum transmiteti, in aceasta perioada, sentimentul de siguranta, a locului de munca, si cum raspundeti nevoilor pe care angajatii din fabrici le au?

Comunicarea corecta este esentiala, mai ales acum. Este foarte important sa fim transparenti si sa oferim toate detaliile, astfel incat colegii sa fie tot timpul informati legat de ce se intampla in companie si in afara ei.

Acum folosim mai mult mediul online, informatii afisate la monitoarele din fabrica. In acest context, rolul managerului este unul foarte important in asigurarea schimbului de informatii catre sau dinspre echipa lui. Prin el, informatiile ajung la echipa, si totodata, el preia contributia de la colegi si le transmite mai departe.

HELLA este prezentata ca o companie de familie, cu traditie. Care este profilul angajatului pentru a se integra intr-un astfel de mediu?

Cautam colegi care doresc sa se dezvolte, implicati si energici. Sunt oameni care dau dovada de putere de adaptare, de creativitate, de conectare cu echipa.

Avem programe de dezvoltare pentru cei aflati la inceput de drum, dar si pentru cei experimentati. In HELLA, se poate creste: avem proiecte si pentru cei care isi doresc o cariera ca specialisti, si pentru cei care isi doresc o functie de coordonare, management de proiect.

Pentru un tanar de 25 ani, care se angajeaza operator productie, care ar fi un parcurs de dezvoltare de cariera pe care il poate urma?

In functie de specializarea fiecarui angajat, acesta sau aceasta se poate orienta spre o pozitie de specialist in domeniul tehnic, calitate, logistica, dezvoltare sau chiar spre un rol de conducere: coordonator de schimb, de arie. Este foarte important sa iti doresti, sa fii curios si implicat.

Vezi toate joburile HELLA Romania aici
 

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie