Noii colegi se bucura de suport deplin atat din partea managerului departamentului, cat si a restului echipei @ Planable
Care sunt planurile companiei pentru anul 2021?
Pentru 2021, avem in vedere atat cresterea echipei, cat si a produsului, printr-o serie de noi functionalitati pe care le-am planificat inca din 2020. Daca totul merge conform planului, la finalul anului 2021 vom avea o echipa mai mare si un produs mai bogat din punct de vedere al feature-urilor, o platforma care aduce si mai multa valoare clientilor nostri.
Ce oportunitati de cariera oferiti pentru anul acesta?
Cum se desfasoara procesul de inductie pentru noii angajati?
Odata ce este selectata, persoana care se alatura echipei trece printr-un proces riguros de inductie. Riguros, dar placut si foarte util, conform angajatilor cu vechime. Ii prezentam cultura Planable, regulile si procesele noastre, structura companiei si tool-urile cu care ne facem munca mai usoara.
Suntem constienti de volumul mare de informatii noi, care se combina si cu emotiile ce vin la pachet cu inceperea unei noi etape profesionale. De aceea, noii colegi se bucura de suport deplin atat din partea managerului departamentului, cat si a restului echipei. Incurajam curiozitatea si intrebarile. Cu totii am trecut prin acest proces si l-am imbunatatit pe baza feedback-ului primit din partea noilor angajati.
Ati gandit/planuit initiative speciale online pe perioada in care angajatii lucreaza de acasa? Daca da, ce fel de initiative?
Initiativele suplimentare au venit din nevoia de interactiune personala. In perioada carantinei, ne-am dat seama cu totii ca ne lipseau micile discutii de la cafeaua de dimineata, glumele spontane de la birou si intamplarile la care „trebuia sa fii acolo ca sa intelegi”. Toate aceste lucruri nu apar in timpul call-urilor in care avem deja stabilite subiectele de discutie, asa ca am improvizat un Zoom meeting in fiecare dimineata – un fel de cafenea virtuala, in care intra doar cine vrea si sta la povesti. A devenit in scurt timp momentul preferat al zilei. Ne-a ajutat foarte mult in carantina, cand simteam nevoia sa stim ca si ceilalti impartasesc aceleasi griji. Am dezbatut stiri, am facut glume si am gasit solutii practice la problemele care au aparut odata cu izolarea. Astazi, subiectele sunt mai variate, dar cafeneaua virtuala a ramas deschisa, un fel de Central Perk din Friends care ne-a apropiat si mai mult.
In plus, de doua ori pe luna, am introdus si seri de jocuri online pentru a ne destinde la un pahar de vin. Sunt lucruri mici, insa experienta ne-a aratat ca acestea fac toata diferenta.
Cum va implicati in mentinerea echilibrului dintre viata personala si cea profesionala a angajatilor in contextul pandemiei?
Un lucru care m-a impresionat pe mine in urma cu un an si jumatate, cand m-am angajat la Planable, a fost deschiderea colegilor mei la activitatile de dezvoltare personala. Cu totii aveau preocupari variate; de exemplu, urmau cursuri de educatie financiara, faceau psihoterapie sau isi dedicau mult timp hobby-urilor din afara sferei profesionale. Am organizat inclusiv Planable Got Talent, o serie de sesiuni interactive in care fiecare dintre colegii mei si-a prezentat pasiunea intr-un mod foarte practic. De exemplu, colegul meu Vlad ne-a invatat cum sa gestionam mai bine banii in cadrul unui curs de personal finance, iar Xenia ne-a tinut o sesiune de mindful journaling – doua activitati extrem de diferite, dar la fel de captivante.
Cum va implicati in dezvoltarea profesionala a angajatilor?
O alta activitate faina este Snacks&Facts, care are loc o data la 2 saptamani. Practic, fiecare dintre noi propune o tema pe baza careia pregateste ulterior o prezentare. In cadrul Snacks&Facts, am analizat competitori, ne-am prezentat reciproc activitatile noastre profesionale de zi cu zi si am explorat concepte noi care ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim performanta. Mi se pare foarte tare ca eu, om de marketing, sa am o privire de ansamblu asupra a ce inseamna, de exemplu, sales sau customer success in compania noastra. Transparenta e una dintre valorile Planable si se reflecta in toate activitatile noastre.
Asa cum am mentionat si anterior, un alt lucru pe care-l apreciem si il incurajam e curiozitatea. Personal, am explorat domenii care nu au legatura directa cu activitatea mea la Planable, cum ar fi User Experience Design. Echipa m-a sustinut si mi-a recomandat sa folosesc bugetul de learning pentru a-mi achizitiona un curs de la Interaction Design Foundation, chiar daca nu urma sa folosesc acele cunostinte in mod direct in activitatea mea de zi cu zi. Cand unul dintre noi isi cumpara un astfel de abonament impartaseste cursurile, articolele sau cartile cu ceilalti membri ai echipei. Planable face posibila evolutia pe mai multe planuri decat m-am asteptat. Daca mi-ar fi povestit cineva lucrurile astea cand lucram in alta parte, as fi zis ca e too good to be true. Din fericire, mai exista companii care investesc in oameni si nu-i trateaza ca pe o simpla forta de munca.
Cum ar trebui sa fie un candidat in timpul interviului pentru a va impresiona?
De aceea, e foarte important ca oamenii care aplica sa porneasca cu asteptari realiste. De exemplu, mediul de lucru dintr-un start-up nu e definit de reguli, procese si rigiditate. Exista persoane care performeaza mai bine intr-un astfel de cadru si nu e nimic gresit in asta. Important e sa existe sinceritate de ambele parti pentru a preveni o deziluzie ulterioara. Candidatul ideal trebuie sa fie open minded, maleabil, sa se adapteze din mers, pentru ca mediul e foarte dinamic. Nu ne dorim ca oamenii sa faca eforturi pentru a ne impresiona, ci sa fie proactivi intr-un mod autentic.
Cum se desfasoara recrutarea pentru noii angajati in contextul pandemiei?
Persoanele care ajung in ultima etapa sunt foarte bine pregatite. Nu exista niciun dubiu cu privire la experienta sau aptitudinile lor si avem grija sa mentionam acest lucru. E important ca oamenii sa inteleaga ca intr-un proces de recrutare aflat in acest stadiu intervin factori de diferentiere care nu au legatura cu skill-urile profesionale. Acesta este punctul in care ne dorim sa te cunoastem ca om, sa vorbesti cu toata echipa si sa iti faci o idee mai buna despre vibe-ul nostru. Setam o intalnire face-to-face, iar in perioada pandemiei respectam toate masurile de precautie pentru ca toti candidatii sa se simta in siguranta.
Inainte de restrictii, candidatul selectat pentru pozitia deschisa era invitat la welcome drinks, un eveniment cu toata echipa, menit sa sparga gheata. Pentru a incheia interviul intr-o nota amuzanta, hai sa spunem ca, la finalul serii, singura gheata care mai ramanea era cea din pahare.
Raluca, Digital Marketing Specialist @ Planable
Inainte de Planable am lucrat pentru o firma de investitii din Londra, o platforma care conecta angel investors cu companii promitatoare, in cautare de funding. Lumea start-up-urilor mi s-a parut captivanta, astfel ca m-am alaturat echipei Planable in calitate de Digital Marketing Specialist in august 2019. Cand nu creez campanii de marketing, scriu proza scurta sau merg in drumetii montane cu Xenia, CEO @ Planable.