Lucruri pe care recrutorii si managerii vor sa le vada intr-un interviu
Interviul reprezintă prima interacÈ›iune pe care candidaÈ›ii o au cu managerii È™i cultura organizaÈ›ională a companiei. Pe lângă faptul că interviul este o oportunitate de a adresa întrebări despre activitate È™i de a cunoaÈ™te viitorii colegi, acesta este È™i momentul în care anumite competenÈ›e sau experienÈ›e sunt supuse evaluării.
Astfel, pe lângă lucrurile pe care le observă recruiterul, îÈ›i prezentăm ce urmăreÈ™te È™i managerul în discuÈ›iile cu candidaÈ›ii. Am invitat câÈ›iva dintre managerii noÈ™tri să îÈ›i povestească ce le-ar plăcea să vadă la un candidat, indiferent de experienÈ›a lui în câmpul muncii È™i de rolul la care a aplicat:
Cristina Cuna, Business Support Controller Team Manager
Oana Bicheru, Sales Administration Manager
Indiferent de linia de business în care activează, pentru un manager este important să observe, pe lângă experienÈ›a practică, È™i alte aspecte: capacitatea de adaptare la un context în continuă dezvoltare, dorinÈ›a de evoluÈ›ie, pentru că ne preocupăm în mod activ de dezvoltarea colegilor, È™i o motivaÈ›ie clară de a face o schimbare în carieră.
Lucruri pe care recruitorii vor sa le vada intr-un interviu
Fiecare intervievator este diferit, însă indiferent de industrie, este esenÈ›ial să privim dincolo de abilitățile tehnice ale fiecărui candidat. Abilitățile personale (soft skills) sunt la fel de importante precum cele profesionale (tehnice). Dacă abilitățile profesionale pot fi instruite, aptitudinile sociale sunt o parte inerentă a caracterului È™i sunt dificil de dobândit la locul de muncă.
Angajatorii evaluează în procesele lor de recrutare competenÈ›ele tehnice, măsurabile, È™i abilitățile personale fundamentale. Acestea sunt mai dificil de măsurat, însă sunt observabile, iar în timpul interviului, recrutorul le evaluează, pentru că ele sunt un predictor al modului tău de lucru È™i al viitoarei interacÈ›iuni cu membrii echipei.
Am întrebat trei specialiÈ™ti din echipa noastră de recrutare care sunt acele lucruri pe care îÈ™i doresc să le vadă într-un interviu, în funcÈ›ie de nivelul de experiență al candidaÈ›ilor. Iată care sunt aÈ™teptările lor, care te pot ajuta să te pregăteÈ™ti pentru interviu.
Dacă eÈ™ti la începutul carierei, în timpul interviului aÈ™ dori să văd curiozitate, dorinÈ›a de a afla câteva informaÈ›ii de bază despre compania noastră, cum ar fi activitatea, cultura sau valorile noastre. AÈ™ vrea să văd că eÈ™ti un bun ascultător, că eÈ™ti cu adevărat motivat, dornic să înveÈ›i È™i să te dezvolÈ›i.
Anca Bumbaru, Recruiter, Michelin Corporate & Business Services
Este important să cunoÈ™ti poziÈ›ia pentru care candidezi, să poÈ›i spune în ce mod È›i-a atras atenÈ›ia anunÈ›ul de angajare È™i de ce eÈ™ti interesat de un anumit domeniu de activitate. Adresează întrebări, poÈ›i afla informaÈ›ii suplimentare, care te vor ajuta în luarea deciziei de angajare.
PriveÈ™te cu atenÈ›ie interlocutorul, oferă-i timp să-È›i adreseze întrebarile È™i ascultă cu adevărat. Adoptă o atitudine înÈ›elegătoare, aprobă prin miÈ™carea capului, menÈ›ine contactul vizual È™i priveÈ™te către cameră dacă interviul este în mediu online.
OrganizaÈ›iile sunt în continuă schimbare, aÈ™a că te poate ajuta să dai dovadă că ai învățat din experienÈ›ele trecute, că eÈ™ti interesat să dobândeÈ™ti noi competenÈ›e, sau că doreÈ™ti să le îmbunătățeÈ™ti pe cele deja acumulate.
Atunci când intervievez un specialist, urmăresc abilitățile interpersonale, de comunicare, munca în echipă, rezolvarea problemelor È™i, nu în ultimul rând, o atitudine pozitivă.
Roxana Mares, Recruitment Responsible, Victoria Tire Plant
Monica Dragan, Recruiter, Uzina Zalau
Comunicarea, rezolvarea problemelor, responsabilitatea, asertivitatea sau luarea deciziilor vor fi întotdeauna apreciate de recrutori, indiferent de rolul pentru care candidezi. Alege exemple practice prin care să le evidenÈ›iezi, furnizează detalii despre situaÈ›ie, despre sarcinile avute, acÈ›iunile luate pentru rezolvarea problemei È™i rezultatul acestora.
Laura Suciu, Recruitment Coordinator, Michelin ECS Group Services
Pentru ca un nou manager să poată coordona cu succes o echipă, căutăm o multitudine de abilități, iar în contextul actual, atenÈ›ia pentru membrii echipei este deosebit de importantă. Trebuie să dai dovadă că eÈ™ti un bun ascultător, că eÈ™ti empatic È™i că ai capacitatea de a îi ajuta pe ceilalÅ£i să se dezvolte profesional. Un manager îi va inspira pe ceilalÈ›i prin atitudine, acÈ›iuni, prin modul de comunicare È™i prin modul de a oferi feedback.
Aceste calități de leadership devin practici intrinseci care construiesc angajament, creÈ™tere, productivitate È™i succes, într-un mediu pozitiv.
Acum ca te-ai pregatit pentru interviu, vezi ce joburi au disponibile cei de la Michelin si aplica la standul lor de la Angajatori de TOP.