Proiectul CFE relocat in anul 2020 la Filtration Group Timisoara




Anul 2020 a reprezentat un an plini de provocari atat la nivel mondial, cat si la nivelul companiei si grupului nostru.

 

Despre echipa de Process Engineering

Filtration Group Romania este in sine o echipa tanara, dinamica, cu o capacitate de adaptare mare, intr-un plin proces de maturizare. Asemeni companiei din care facem parte, echipa de Inginerie Proces, este o echipa multi-disciplinara, tanara, dinamica, cu un portofoliu bogat de cunostinte diversificate pe domeniile de activitate si cu un potential incredibil de dezvoltare si maturizare.

Caractere diferite, experiente personale si profesionale diferite, arii din zona de proces in care excelam, potentialul pe care in dezvoltam zi de zi  sunt prezente in echipa noastra si avem o directie singulara, aliniata cu cultura si mesajul grupului. Profesional ne completam intre noi, acolo unde unul poate avea zone de imbunatatit alt coleg din echipa exceleaza si suntem deschisi si ne acordam suport unul altuia.
 

Domeniile de activitate ale departamentului solicita o deschidere multi-functionala dar si multi-culturala, acoperim arii de industrializare, de inginerie, de proces, dar si arii de calculatii costuri, management portofoliu furnizori echipamente si servicii, partea de documentatii, instructiuni de lucru ,instruiri interne, etc. Toate acestea la un nivel de colaborare local si global, fiind activi implicati in lansari de mostre si produse noi, pana in industrializarea in serie, cu colegi din Germania, Franta, Olanda, Cehia, chiar si Statele Unite.

Stefan Belchite, Head of Process Engineering and Welding

In luna Ianuarie 2020 s-a demarat relocare  productiei CFE  din Salzgitter, Germania catre plantul nostru din Timisoara, proiect  de importanta strategica la nivelul intregului grup care trebuia sa reflecte, pe langa cresterea de profit si eficienta  productiei, o colaborare armonioasa inter-locatii, tinand cont si aplicand cultura si mesajul grupului nostru.

Personal, proiectul acesta de transfer  mi-a dat oportunitatea de a imi pune in practica skill-urile de Project Management dezvoltate de-a lungul experientelor profesionale, dar in acelasi timp sa imi imbogatatesc portofoliul de cunostinte, iesind din aria managementului de proiecte de aplicatie si intrand intr-o arie mai larga, cea de coordonarea unui proiect  ce prevedea:  ridicarea unei hale noi de productie, definirea de Layout-uri optimizate de productie,  fluxuri de productie, aplicarea principiilor Lean, organizarea instruirii oamenilor in locatia din Germania.

Aditional acestor provocari mentionate anterior, in anul 2020, incepand cu  luna martie,  au  aparut  si restrictiile legate de Pandemia COVID-19.

Primul „contact” cu aceasta situatie noua s-a sincronizat cu prima deplasare a primei echipe  de productie, colegi care urmau sa reprezinte demararea planului de proiect, a transferului de constiinte, primul contact fizic cu colegii din Germania si speranta unei colaborari armonioase. Din pacate acest prim pas a fost brusc intrerupt de ceea ce urma sa devina Pandemia din care nici azi nu am iesit.
 

Data fiind situatia, am fost nevoiti sa ne adaptam  noii realitati, sa ne reoragnizam si sa reconsideram modul de transfer de cunostinte, dar si transfer fizic al matrialelor si echipamentelor, tinand cont in acelasi timp de noile reglementari care ne limitau posibilitatile de a calatori.

Dar cu ajutorul unor echipe si oameni extraordinari, implicati si prezenti, totul a devenit posibil intr-un timp mai rapid decat asteptat. Am avut parte de deschiderea colegilor din Germania, care in prima faza au trecut la adaptarea digitala, ne-au asigurat materiale de instruire, iar impreuna am pus la punct un plan etapizat prin care urma sa transferam, pas cu pas, cate o statie de lucru cu putine materiale pentru probe, iar prin filmari si poze si informatii scrise sa instruim oameni din locatia noastra.

Cu evolutia situatiei globale si deschiderii limitate a granitelor, am reusit sa organizam realizarea schimbului de informatii tehnice prin prezenta fizica in locatia din Germania.

In aceasta etapa a fost o munca de echipa, am avut parte de suportul celorlalti colegi din departamentele Productie, Calitate, Logistica si Proces, care, in functie de nevoie, au participat la deplasari, pentru transferul de informatii si cunostinte. In cazul departamentelor Productiei si  Proces, au fost delegatii pentru perioade mai mari,  de 1-2 luni, astfel ajungand ca, spre finalul transferurilor, acesti colegi sa asigure productia in Germania, asigurand astfel mentinerea Portofoliului de clienti.

In paralel cu tot ce se intampla in Germania, in locatia din Romania derulam campanii de angajare, organizare productie, organizare locatie noua.

Proiectul de transfer a devenit un mare succes apreciat la nivelul intregului grup, iar acestea nu sunt doar cuvinte ci date confirmate:

  • SOP – Iunie 2020 (SOP tot/transfer – Septembrie 2020)
  • Vanzari 2020 – conform asteptarilor,
  • Crestere HC – conform planului proiectului;
  • Deschidere locatie secundara de productie - disponibilitate spatiu si pentru alte proiecte (DURR, alta poveste de succes).
Filtration Group participa la Angajatori de TOP Inginerie. Vezi oportunitatile disponibile si aplica la cele care se potrivesc profilului tau. 

Va recomandam si:

Oportunități de angajare prin DB Work la Angajatori de TOP - Timișoara, 18-19 octombrie