Mituri despre negocierea in cariera



Fie ca vorbim despre negocierea la un loc nou de munca din cadrul unui interviu de angajare sau de negocierea unei promovari pentru cresterea salariului, tacticile pe care le aplici trebuie gandite de dinainte. Totusi, ce faci atunci cand primesti sfaturi legate de procesul de negociere din surse care nu sunt de incredere si nedocumentate? Nu le dai crezare!

Fa-ti propriile reguli in ceea ce priveste procesul de negociere si informeaza-te din surse sigure, epentru a-ti asigura un viitor mai bun al carierei.

Despre negociere

Negocierea este o metodalitate prin care partile in cauza (indivizii) rezolva diferentele si conflictele. Este un proces prin care se ajunge la un compromis sau un acord, evitand in același timp argumentele si disputele.

In orice dezacord, indivizii urmaresc in mod bineinteles sa obtina cel mai bun rezultat posibil pentru pozitia lor (sau poate pentru o organizație pe care o reprezinta). Cu toate acestea, principiile echitatii, cautarea beneficiului reciproc si menținerea unei relatii sunt cheia catre un rezultat de succes.

Urmatoarele sfaturi pe care ti le vom prezenta ar fi bine sa NU le iei in seama in procesul de negociere in cazul in care iti doresti sa iti indeplinesti obiectivul.

Principalele tehnici de negociere au la baza minciuna

Oamenii chiar mint in negocieri? Uneori :). Totusi, acest lucru ajuta sa ne amintim ca negocierea nu este doar o abilitate, ci este un joc, iar ca in multe jocuri – Pokerul, fiind un exemplu de negociere, trebuie sa joci la „cacealma”.

Minciunile sunt o denaturare a faptelor, iar intentia unei minciuni este de a pacali, de a insela in aceste negocieri in afaceri. Cand joci la „cacealma”, pe de alta parte, nu implica o declaratie explicita si neadevarata, ci, in schimb, presupune un comportament care influenteaza in procesul de negociere.

Este esential sa negociezi cu integritate in special in acele negocieri in afaceri, ceea ce exclude utilizarea minciunii in acest proces. Cand minti, adversarul tau isi va pierde in cele din urma increderea. Cu toate acestea, omiterea faptelor nu este o minciuna!

Nu ai nevoie de cursuri de negociere si comunicare

Multe persoane sustin ca cei mai buni negociatori se nasc cu capacitatea de a fi convingatori in procesul de negociere.  Unele persoane pot parea ca au o capacitate naturala de a negocia, insa priceperea lor este adesea rezultatul multor efort si ore de pregatire. Negocierea este o abilitate invatata, iar ca orice alta abilitate, este ceva care poate fi dobandit si imbunatatit.

De aceea, multe cursuri de negociere si comunicare, precum si ore de training negociere te pot ajuta sa castigi intr-o situatie care implica acest proces, exact ca in cazul in care vrei sa iti negociezi o promovare la locul de munca in care iti desfasori activitatea sau incerci o negociere salariu.

Negocierea salariului nu e posibila daca nu ai experienta de munca

Mulri dintre cei care cauta pentru prima data un loc de munca nu reusesc sa inteleaga ca procesul de angajare este, de asemenea, foarte complicat si pentru cei care angajeaza. Angajatorii analizeaza zeci – adesea sute – de CV-uri, petrec nenumarate ore alegand solicitantii pentru interviu, dedica o cantitate considerabila de timp interviurilor si apoi selecteaza un solicitant pe care sa il angajeze.

In acest moment, angajatorii sunt extrem de investiti in candidatul ales si ar putea fi deschisi la o negociere salariu la interviu. Deci, chiar si juniorii au o oarecare putere de negociere si nu e nevoie sa fii temator sa aplici cateva tehnici de negociere a salariului.

Sa crezi in ceea ce pot spune cateva persoane despre negociere poate dauna procesului pe care vrei sa il demarezi la jobul pe care urmeaza sa il ai sau il ai, sau in orice alta situatie in care trebuie sa negociezi, intrucat acest lucru te poate impiedica sa obtii succesul dorit. Doar invatarea te poate ajuta sa invingi intr-o negociere, iar pentru asta cel mai bine ar fi sa urmezi cateva cursuri de negociere si comunicare sau sa incerci un training de negociere.

 

Citeste si:

 

 
 

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania