Scriitorii anonimi de la Hipo.ro s-au gândit la câteva aspecte această lună: febra „Back-To-School” se aplică oare È™i tinerilor ce urmează un program de studii universitare? Goana după caiete, ghiozdane, noi È›inute a cuprins spaÈ›iul media într-un mod în care suntem deja obiÈ™nuiÈ›i. Până la urmă, toată lumea a trecut prin această perioadă, cu o încântare mai mică sau mai mare.
În perioada februarie – aprilie 2023, noi am realizat un studiu ce are în vedere comportamentul tinerilor pe piață muncii. Astfel, au participat 751 de tineri făcând parte din „Gen Z”, mai precis s-au născut între 1997 È™i 2012. ÎntrebaÈ›i care este luna ideală în care să înceapă un nou job, pe locul al doilea s-a regăsit nimeni alta decât luna septembrie, cu un procent de 30.8%. Să fie oare acesta un răspuns influenÈ›at de amintirea începerii unui nou an È™colar, asociat cu reînnoirea È™i intrarea într-o nouă rutină? Nu s-a remarcat o cauzalitate care să indice acest fapt, la momentul de față. Dar, luând în considerare faptul că tinerii au menÈ›ionat, totodată, că un indicator al accelerării în carieră este reprezentat de aptitudinile noi câÈ™tigate (aÈ™a cum sunt ele percepute), se poate înÈ›elege cum tinerii au încă percepÈ›iile dobândite de-a lungul anilor de studiu pre-univesitar, când fiecare an era mai "greu" decât cel anterior.
Tinerii sunt mânaÈ›i în alegerile lor profesionale de către curiozitate, alături de sentimentul de exclusivitate pe care îl resimt. Cel puÈ›in, aÈ™a a reieÈ™it dintr-un studiu calitativ realizat de noi în luna august 2023, studiu ce a urmărit motivaÈ›ia studenÈ›ilor privind evenimentele de carieră tip conferință. Un aspect interesant este faptul că, cu toate că tinerii s-au deschis greu în a-È™i exprima aÈ™teptările în ceea ce priveÈ™te participarea, s-au remarcat câteva aspecte ce se regăsesc pe lista multora dintre respondenÈ›i.
În primul rând, zonele de networking. Tinerii se aÈ™teptau să cunoască oameni pasionaÈ›i, oameni cu aceleaÈ™i valori, toate într-un spaÈ›iu special amenajat interacÈ›iunii. Un sentiment de implicare generalizat, în care dorinÈ›a cea mai mare se pare a fi creÈ™terea conexiunilor. Toamna, fiind sezonul reînnoirii, vine de la sine cu evenimente dedicate tinerilor ce îÈ™i doresc ieÈ™irea din zona de confort, în cel mai interactiv È™i benefic mod. Top Talents Romania, ce va avea loc pe 17-18 noiembrie la Hotel InterContinental Athénée Palace Bucharest, este un eveniment creat în special pentru tinerii ce au astfel de pasiuni.
Când vine vorba de interacÈ›iune, Top Talents este... (după spusele foÈ™tilor participanÈ›i)
„Evenimentul care m-a ajutat să îmi schimb jobul prin discuÈ›ia directă cu actualul angajator.” - Mihnea
„Un ice-breaker bun la interviu. Când am spus Top Talents, angajatorul a fost plăcut surpins.” - Denisa
„Locul în care am întâlnit oameni minunaÈ›i. Când am ajuns la Top Talents nu cunoÈ™team pe nimeni, dar după Start-Up Competition m-am apropiat de cei din echipă. Încă suntem prieteni.” - Adina
Cu fiecare ediție, comunitatea noastră crește, odată cu oamenii care fac parte din ea.
Anul acesta, printre partenerii noÈ™tri se numără: Lidl Romania – Main Partner, BAT Romania, JTI Romania, Michelin Romania, Vodafone Romania, Austrian Business Agency, Deloitte Romania È™i L'Oréal Romania.
Vino È™i tu la cea mai mare conferință destinată studenÈ›ilor È™i absolvenÈ›ilor care aspiră la o carieră plină de oportunități de dezvoltare, alături de oameni care investesc în ei înÈ™iÈ™i!