Kraft Foods sustine angajatii cu potential si ii indruma spre cariera potrivita
Kraft Foods Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata cafelei si a ciocolatei, sprijina angajatii in construirea unui cariere de succes si acorda o mare atentie planificarii si administrarii acesteia.
Kraft Food Romania a inteles ca fiecare dintre noi are aspiratii personale diferite, detine anumite abilitati sau talente si astfel incurajeaza diversitatea, sustine dezvoltarea personala si isi indruma angajatii in gasirea si construirea drumului in cariera. Acest lucru implica o serie de activitati, desfasurate, in principal, de departamentul de resurse umane si sustinute de manager ca si partener in dezvoltarea carierei angajatului.
- Care sunt pasii prin care Kraft Foods te indruma sa iti construiesti o cariera de succes?
Primul pas prin care Kraft Foods Romania ajuta la devoltarea unei cariere de succes reprezinta procesul de evaluare a performantei (MAP), prin completarea „Dialogului de cariera” in cadrul caruia fiecare angajat isi defineste obiectivele profesionale pe termen scurt si lung, mobilitatea sa geografica, disponibilitatea acestuia de a se reloca in alta zona, oras si se evalueaza punctele tari si oportunitatile de dezvoltare ale angajatului.
Pe baza acestui proces se construieste un plan de cariera pentru fiecare angajat in parte.
Urmeaza Advancement Planning prin care se identifica potentialul de crestere al fiecarui angajat, nivelul maxim la care poate ajunge acesta si se determina pasii necesari planului sau de dezvoltare. Conform nevoilor si nivelului angajatului acesta va beneficia de un program de Training & Dezvoltare.
- Cum poti sa-ti construiesti o cariera in Kraft Foods?
„Prima conditie este sa ai o performanta constant buna, potential de avansare si ambitie de cariera. Toate aceste ingrediente sunt luate in considerare in planurile noastre de succesiune si dezvoltare organizationala. Pe baza acestora identificam talentele si construim planuri de dezvoltare foarte precise, cu pasii urmatori in cariera, cu experientele prin care trebuie sa treaca un angajat cu potential ca sa ajunga in pozitie de lider: de exemplu, in 2 ani vei fi pe un anume post care iti ofera anumite provocari, apoi este necesar sa ai experienta intr-un alt departament si apoi sa preiei o functie regionala sau sa conduci un proiect la nivel regional. Fiecare din aceste posturi iti da sansa sa te intalnesti cu provocari diferite, cu alte tipuri de probleme, cu perspective diferite. Acest plan definit in urma procesului de planificare a succesiunii este corelat cu aspiratiile personale, fiind imbinarea dintre obiective personale si obiective de afaceri”, declara Dorin Grigorescu.
- Cum sa ajungi intr-o pozitie de top in Kraft Foods?
Agajatii Kraft se folosesc de fiecare ocazie (proiect, relocare, mutare intr-un alt domeniu de activitate, promovare, largire a ariei de responsabilitate, negociere etc.) pentru a invata si a se dezvolta. “Din fiecare experienta, fie ea si potrivnica, trebuie sa invatam ceva, sa culegem samburele pozitiv care poate ajuta la dezvoltarea noastra personala. Nu exista o anumita reteta pentru o cariera de succes. Acest lucru depinde atat de propria persoana cat si de oportunitatile care se ivesc. Cu multa munca si un dram de noroc poate ajunge departe. Kraft Foods sustine angajatii cu potential si ii indruma spre o cariera care li se potriveste”, declara Dorin Grigorescu.
Acesta este si cazul Corinei Cioranu care care se poate mandri ca a crescut odata cu compania Kraft Foods Romania. Corina s-a alaturat companiei Kraft Foods Romania in anul 1997, iar primii pasi in cariera au fost in Marketing, insa succesul a venit ulterior intr-un domeniu la care nu s-ar fi gandit initial.
"Cea mai mare realizare personala a fost pentru mine schimbarea departamentului de marketing cu cel de productie, deoarece ulterior mi s-a propus sa preiau conducerea departamentului de productie pe Europa Centrala, cu sediul in Polonia, unde am stat trei ani", a afirmat Corina Cioranu.
La doar 36 de ani, Corina Cioranu, este stabilita in Viena, impreuna cu familia sa si coordoneaza activitatile de productie din sase fabrici din Europa Centrala, ca area director manufacturing.
“Fiecare dintre rolurile pe care le-am primit au adus experiente extraordinare, din care am invatat enorm. Cand am devenit Business Development Manager in Brasov, mi s-a parut o provocare imensa, eu venind din marketing ca sefa a inginerilor…dar s-a dovedit cea mai interesanta perioada din viata mea profesionala, iar echipa pe care am avut-o in acel moment a fost extraordinara. Acum sunt responsabila peste cateva fabrici din Europa Centrala si de Est, ceea ce nu am prevazut in mod evident in momentul angajarii la Kraft Foods ”, spune Corina Cioranu.
Corina Cioranu:
- Absolventa a Academiei de Studii Economice, Bucuresti
- In 1997 s-a angajat la Kraft Foods Romania in departamentul de marketing, de unde a promovat pana la pozitia de Senior Brand Manager Ciocolata.
- In 2002 s-a mutat in Business Development
- In 2004 a fost promovata pe pozitia de Plant Manager Brasov.
- In 2006 a promovat pe o pozitie regionala – Director Manufacturing Central Europe, activand in Polonia.
- Incepand cu martie 2009 este Area Manufacturing Director CE – Snacks, avand in subordine sase fabrici.
“Kraft Foods Romania este un exportator net de talente si, de altfel, suntem cunoscuti in cadrul grupului ca o organizatie capabila sa atraga si sa dezvolte talente nu numai pentru nevoile interne, dar care si «exporta» talent romanesc. Ca sa sustin aceasta afirmatie, este semnificativ faptul ca 8% dintre angajatii Kraft Foods Romania au fost sau sunt in prezent in misiuni internationale”, a declarat Dorin Grigorescu, Director Resurse Umane Kraft Foods Romania.
Pentru cei ce doresc sa promoveze in cariera, Kraft Foods e mai mult decat un angajator si mai mult decat o scoala la un loc, e un loc unde poti sa inveti, sa te dezvolti, unde profesori sunt sefii directi si colegii mai experimentati, iar rezultatele invatarii se vad in promovari si intr-o cariera de succes.
- Care este situatia actuala a angajatilor in Kraft Foods Romania?
In prezent Kraft Foods Romania are 260 angajati cu o medie de varsta cuprinsa intre 30-33 ani.
Fluctuatia de personal in 2009 a fost de 4%, iar pentru acest an se estimeaza o crestere de 1%.
Kraft Foods Romania nu a fost afectat de criza financiara. Pachetul salarial si beneficiile extrasalariale nu vor reduse si nu vor avea loc disponibilizari in randul angajatilor.
In 2010 numarul de angajati va fi mentinut constant.
S-a observat o scadere in randul angajatilor referitor la gradul de disponibilitate la realocare internationala in randul angajatilor datorita oportunitatilor aparute in tara.
8% dintre angajatii Kraft Food Romania sunt prezenti in misiuni internationale.
Anul trecut s-au investit 10.000 de euro in mentinerea brandului de angajator, iar bugetul anual de training a ramas constant, in jur de 120.000 euro.
Fuziunea Kraft Foods si Cadbury da nastere unei adevarate forte globale in domeniul snacks-urilor, produselor zaharoase si al gustarilor. Cu un venit anual de aproximativ 50 miliarde dolari, compania rezultata in urma fuziunii ocupa pozitia a doua, la nivel global, in domeniul produselor alimentare, fabricand produse delicioase pentru miliarde de consumatori din peste 160 de tari.
Afla mai multe informatii despre oportunitatile de cariera KRAFT Foods Romania si joburile disponibile aici.