Ce competente cauta angajatorii?
Cele mai multe organizatii folosesc conceptul de competenta pentru a masura si a imbunatati dezvoltarea angajatilor, dar si in procesul de recrutare. O competenta se defineste cel mai usor ca “abilitatea de a intreprinde activitati la standardele cerute, folosind un mix potrivit de cunostinte, abilitati si atitudini”. Toate cele trei trebuie sa fie prezente pentru a fi eficient la locul de munca.
Pentru un intervievator, orice post pentru care cauta un candidat este definit printr-un set de competente. El va incerca sa identifice in ce masura candidatul intervievat are aceste competente pentru a verifica daca se potriveste sau nu cu acel post.
A demonstra ca posezi o anumita competenta inseamna a demonstra ca poti afisa un set de comportamente, de moduri de a actiona si ca ai facut asta in mod constant in trecut. HiPo.ro a centralizat opt dintre cele mai cerute competente de catre angajatorii romani.
In consecinta, pentru a fi un tanar profesionist cu un profil competitiv pentru cei mai mari angajatori romani, trebuie:
• Sa ai capacitate de analiza
• Sa fii pasionat de munca pe care o faci
• Sa inveti continuu
• Sa inovezi
• Sa fii orientat spre rezultate si sa ai capacitatea de a rezolva probleme
• Sa poti lucra in echipa
• Sa fii proactiv
• Sa comunici eficient
E usor de vazut dupa aceasta enumare cat de mari sunt asteptarile angajatorilor. Felul in care tu raspunzi la ele te poate transforma in candidatul potrivit pentru cariera pe care ti-o doresti sau te poate elimina din start.
Cum poti folosi competentele descrise?
Primul pas ar fi sa iti evaluezi nivelul curent al fiecarei competente si apoi sa vezi in ce masura il poti dezvolta pe mai departe. In felul acesta, iti identifici punctele tari care te vor ajuta in dezvoltarea unei cariere. Pentru competenetele la care simti ca ai nevoie de imbunatatiri, iti poti planifica cum si cand sa le imbunatatesti. Pentru fiecare competenta descrisa, iti oferim sugestii de cum se poate dezvolta in timpul facultatii, dar si dupa ce te-ai angajat.
Capacitatea de analiza | Pasiunea |
Invatarea continua | Inovarea |
Orientarea spre rezultate | Lucrul in echipa |
Proactivitatea | Comunicarea eficienta |