Inregistrarea macro-urilor automate in Excel 2007
De cate ori nu ai fost nevoit sa repeti o operatiune la diferite intervale de timp sau chiar zilnic? Macro-urile te ajuta tocmai intr-o astfel de situatie. Ce inseamna de fapt sa inregistrezi un macro: inseamna sa inregistrezi o serie de actiuni in Excel, care impreuna alcatuiesc o operatiune mai mare pe care tu ca utilizator esti nevoit sa o reiei regulat.
Macro-urile automate sunt de doua tipuri: absolute si relative. Cele absolute sunt mult mai rar folosite deoarece la rularea lor operatiunea inregistrata este reluata pe aceeasi zona de celule pe care a fost inregistrata(de exemplu: am formatat dupa un anumit stil zona de celule A4:C10; daca am inregistrat aceasta operatiune printr-un macro absolut, la rularea acestuia, formatarea va fi aplicata numai pe zona de celule A4:A10).
In schimb macro-urile relative au o utilitate mult mai mare. Diferenta e ca acestea nu folosesc adrese de celula, ci pur si simplu se raporteaza la celula active in momentul inceperii inregistrarii.
Pentru a incepe inregistrarea unui macro trebuie urmati urmatorii pasi:
►View – Macro
►in lista pentru Macro alegem “Record New Macro”
►mai departe va trebui sa stabilim numele macro-ului, shortcut-ul la apasarea caruia acesta sa fie rulat unde sa fie salvat si descrierea.
Din momentul in care am stabilit caracteristicile macro-ului enumerate mai sus si am apast OK pana in momentul in care vom merge din nou in meniu la View – Macro si vom apasa Stop Recording, Excel-ul va inregistra aproape click cu click actiunile noastre.
Dupa ce am incheiat inregistrarea putem rula macro-ul folosind shortcut-ul ales inainte de a incepe.