CNSC si-a incheiat turul ghidat de profesionisti prin „Guerrilllicom”

Cea de-a opta editie a CNSC, incheiata sambata 7 mai 2011, a adunat 230 de participanti in 3 zile de conferinte si workshopuri

Bucuresti, 11 mai 2011 - Cea de-a opta editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare organizat de PRIME Romania s-a incheiat sambata, 7 mai 2011 dupa zile pline de informatii noi, exemple concrete, campanii indraznet si speakeri bine pregatiti. Cei aproximativ 230 de participanti care au vizitat in acest sfarsit de saptamana „orasul-stat al comunicarii de guerrilla”, instituit la Palatul Parlamentului, au avut parte de 2 zile de conferinte si o zi de workshop-uri, sustinute de agentii de profil si de reprezentanti ai unor branduri ce au aplicat de-a lungul activitatii lor tehnici ale comunicarii de guerrilla.

Prima zi a Congresului a debutat cu o conferinta introductiva, in cadrul careia studentii si tinerii profesionisti au avut ocazia sa afle ce este comunicarea de guerrilla, cum poate fi definita, exemplificata si implementata, astfel incat fiecare campanie sa obtina impact maxim, eventual si in lipsa unui buget generos. Expunerea a oferit detalii interesante referitoare la originea si definirea termenului de guerrilla in comunicare si marketing. In cadrul acestei conferinte, Alexandru Istrail - master trainer in guerrilla marketing - a tinut sa sublinieze ca termenul inseamna, in primul rand, imaginatie din plin, in timp ce resursa financiara poate fi destul de limitata. Claudia Stan - director de marketing la „Aerotravel” - a dezbatut, in cadrul aceleiasi conferinte, cateva tactici de guerrilla marketing puse in practica de compania „Aerotravel”, in timp ce Valentin Vacarus - manager al agentiei de publicitate „Godmother” - a analizat impactul tacticilor de guerrilla din perspectiva activitatii de organizare de evenimente, cu accent pe latura neconventionala.

A doua conferinta, moderata de Nicoleta Gavrila, PR Executive, Bortun•Olteanu, precum si studiul de caz din ziua intai (IQads.ro – Festivalul ADfel) au abordat tema campaniilor de PR de guerrilla. Invitatii Bogdan Theodor Olteanu si Mircea Tomescu, s-au axat pe exemple ale campaniilor la care au lucrat, specificand ca un client mare, ca de exemplu o corporatie, presupune investitia unor sume foarte mari si ca acestui tip de cont nu i se potriveste intotdeauna PR-ul de guerrilla. Dinu Panescu a completat discutia cu exemplul campaniei ROM, care a reusit sa creasca simpatia fata de brand, mizand pe patriotismul reactiv al romanilor.

Congresul a continuat in ziua a doua cu dezbaterea privind eficienta campaniilor din online si outdoor, moderata de Ruxandra Predescu, PR Consultant – SPV Legal. Participantii au aflat de la Andreea Timofte - General Manager Motion Vision Communication - ca obiectivul comunicarii de guerrilla il poate constitui chiar generarea de buzz si word of mouth (WOM) si ca tehnicile multisenzoriale sunt foarte eficiente in acest caz. Ioana Hreninciuc - Hostway Romania si Bogdan Morar - Creative Director la Propaganda - ne-au impartasit “tips and tricks” pentru campanii de impact maxim.

Conferinta „Referendum in Guerrillicom: concluzii si previziuni" i-a reunit pe Bogdan Naumovici, care a sugerat ca PR-ul de guerrilla este cel mai eficient pentru brandurile aflate in pozitia de challenger, pentru a ataca liderul de piata si Adriana Saftoiu, a lasat sa se perceapa o oarecare reticenta fata de tehnicile de guerrilla digital in campaniile politice. Adelina Bortan -PR Officer Prima TV si Georgiana Gheorghe - Corporate Communication Manager, Danone Romania, de asemenea in rolul de invitati, au discutat despre rezerva televiziunilor de a aplica momentan tehnici de guerrilla pentru produsele media si, respectiv, despre vis si curaj, factori esentiali pentru alegerea neconventionalului. Discutia a fost moderata de Costin Marcu, PR Tempo Creative Group. Studiul de caz s-a referit la campania Joe “Indrazneste si tu” ce a fost oferita drept exemplu de abordare potrivita pentru castigarea simpatiei tinerilor printr-o campanie neconventionala.

Sambata, 7 mai, in ultima zi a CNSC, Universitatea din Bucuresti a gazduit 9 workshop-uri simultane, sustinute de CLEAR, Dacia, IMAGE PR si Coca-Cola HBC Romania, Graffiti PR, Agentia de vise, POLIROM, MB Dragan, Blogway, PROPAGANDA. Briefurile primite de participanti si campaniile create au starnit discutii antrenante, intrebari si comentarii, ceea ce a creat o atmosfera relaxata, constructiva, si usor amuzanta in acelasi timp si au facut din aceasta experienta un success, conform marturiilor participantilor.

Alaturi de PRIME Romania au participat la studiul comunicarii de guerrilla in cadrul CNSC 2011: CLEAR si Dacia, precum si partenerii: Syscom Digital, Coca-Cola HBC, Blogway, NESCAFE, DANONE, POLIROM, Mioritics, Comunicare.ro, BitDefender, Bestprint; TRITONIC.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Radio Romania Actualitati, IQads Kadett, Hipo.ro, Start UB, Radio 3net, DorDeDuca.ro, apPRentice.ro, Cluj Life, Comunicatorii.ro, Decat o revista, CITV, Ziarul de Iasi, Studentie.ro, Stud-Life, Lume Buna, Metropotam.ro, Evenimente Studentesti, Radio Timisoara, Radio Iasi, Iasi Fun, Metropotam.ro, Cronica de Iasi, Apropo.ro, Oops media.


Despre Congresul National al Studentilor la Comunicare
CNSC este un eveniment marca PRIME, cu o istorie de 8 ani. Evenimentul a devenit treptat unul din cele mai importante evenimente ale asociatiei. Acesta ofera studentilor ocazia de a interactiona cu cei mai buni specialisti si de a se angaja in discutii cu privire la cele mai importante subiecte ale anului in domeniul relatiilor publice.

Printre temele abordate se numara: Domeniile Comunicarii (CNSC 2003), Mass Media si Relatiile Publice (CNSC 2005 - Mass-media vs PR. Doua fatete ale aceleiasi realitati?), branding si pozitionare (CNSC 2006 - Faurit in Romania. Pozitionarea Romaniei in context cultural, social si economic), comunicarea de criza (CNSC 2007 - Cursa contra timp. Comunicarea de criza), CSR (CNSC 2008 - De la atitudine la recunoastere sociala. Responsabilitatea sociala corporatista), media digitala (CNSC 2009 - Media digitala. Imperativ al comunicarii contemporane), PR-ul cultural (CNSC 2010 - PR Cultural: editie revizuita si comentata).

Despre PRIME Romania
PRIME Romania este singura asociatie studenteasca de relatii publice si comunicare din Romania. Organizatia are ca obiectiv principal facilitarea unei legaturi intre teorie si practica, intre studenti si profesionistii din acest domeniu.

Asociatia studenteasca PRIME Romania este parte din asociatia europeana PRIME Europe. PRIME Europe se bucura, in prezent, de colaborarea a 600 membri din 16 tari si 8 tari candidate.

PRIME Romania are sediul principal in Bucuresti, iar recent si-a dezvoltat 3 filiale in: Iasi, Cluj si Brasov.

Despre PRIME Europe
Organizatia PRIME Europe, asociatia europeana a studentilor la relatii publice si comunicare, este compusa din 16 filiale: Austria, Belgia, Estonia, Finlanda, Germania, Italia, Letonia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia, Suedia si Ungaria.

Pentru mai multe informatii contactati:

Andrei Constantin
Coordonator CNSC

(+4)0721392932
(+4)0762387636
andrei.constantin@primeromania.ro
andreig.constantin@yahoo.com
PRIME Romania


 


 

Va recomandam si:

Regulament de participare la concursul “Studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2025â€

ULTIMELE JOBURI